![]() |
Konijn likt wel heel veel
Hai
heb sinds kort een konijntje en hij is al erg tam. Nu weet ik dat konijnen je weleens likken als ze je lief vinden/zout willen maar mijn konijntje gaat hier wel ver in. Zodra hij bij mijn hand kan is het springen en enorm likken en knabbelen. Ook mijn gezicht, oren, armen etc.Heb het idee soms dat hij dan honger heeft ofzo maar eten doet hij goed en drinken ook. iemand die me kan vertellen waarom hij dat doet.. |
Klinkt stom maar mischien zijn haar tanden te lang, konijnen tanden blijven altijd groeien. Ze slijten af door te knabbelen.
|
Onze konijnen likten onze handen ook altijd, ongeacht wat voor voedsel ze kregen. Het leek vooral een manier van aandacht geven, al deden ze het wel extra lang als je zout aan je vingers had.
Misschien zou je een knaagblok of zoutliksteen voor je konijn kunnen kopen, om te kijken of hij daar iets mee doet. |
Konijnen zijn groepsdieren en hebben een heel sociaal leven. Ze poetsen elkaar constant.
Je moet wel uitkijken met die zoutstenen, konijnen hebben gevoelige ingewanden en hebben snel last van stenen in de blaas en nieren. Mijn eerste konijn was ook zo'n likkerd. Het was ook echt een schatje! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58. |