Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [HTML] Framesets? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=168016)

Ulfheðin 25-07-2002 12:41

[HTML] Vraagje

Ik struikel over mijn eigen wensen momenteel, ik heb een frameset bestaande uit: 1 bovenste frame met daaronder 1 mainframe en daarnaast een sideframe. Nu heb ik mijn knoppen in die bovenste en wil wanneer ik op 1 knop druk in allebei de onderste frames iets laden. Mijn vraag is: kan dat, en hoe?

-=Odysseus=- 25-07-2002 13:12

Zoiets d8 ik:
PHP-code:

<a href="javascript:window.FRAMENAME1.location='URL1';window.FRAMENAME2.location='URL2';"

Ulfheðin 25-07-2002 13:28

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
Zoiets d8 ik:
PHP-code:

<a href="javascript:window.FRAMENAME1.location='URL1';window.FRAMENAME2.location='URL2';"

ik heb er dit van gemaakt:

Code:

<a href="java script:window.Main.location='fotos.html';window.rightfame.location='fototest.html';" onMouseOver="MM_swapImage('Fotos','','Images/FOTOS_DOWN.gif',1)" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"></a>
maar het werkt niet zoals het moet :o

-=Odysseus=- 25-07-2002 14:41

Citaat:

Ulfheidin schreef:

ik heb er dit van gemaakt:

Code:

<a href="java script:window.Main.location='fotos.html';window.rightfame.location='fototest.html';" onMouseOver="MM_swapImage('Fotos','','Images/FOTOS_DOWN.gif',1)" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"></a>
maar het werkt niet zoals het moet :o

wat doet ie dan wel?

Ulfheðin 25-07-2002 14:44

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:

wat doet ie dan wel?

ziet het script als naam van te openen pagina

-=Odysseus=- 25-07-2002 14:45

PHP-code:

<a href="java script:parent.document.all.Main.src='fotos.html';parent.document.all.rightfame.src='fototest.html';" onMouseOver="MM_swapImage('Fotos','','Images/FOTOS_DOWN.gif',1)" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"></a

Ja hmm volgens mij dit het dan..
(kzit @ me wermk atm dus kan niet uitgebreid checken)

eddie 25-07-2002 14:49

http://www.handleidinghtml.nl/frames...ames-vervangen

eddie 25-07-2002 14:50

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
[
Ja hmm volgens mij dit het dan..
(kzit @ me wermk atm dus kan niet uitgebreid checken)

document.all is IE only

eddie 25-07-2002 15:09

Frameset:
Code:

<FRAMESET ROWS="90,*">
<FRAME SRC="links.html" NAME="boven">
<FRAMESET COLS="50%, *">
<FRAME SRC="leeg1.html" NAME="onderlinks">
<FRAME SRC="leeg2.html" NAME="onderrechts">
</FRAMESET>

links.html:
Code:

<a href=""
onClick="javascript: window.parent.frames['onderlinks'].location = 'leeg3.html';
window.parent.frames['onderrechts'].location = 'leeg3.html';">
 Klik
</a>

leeg1.html, leeg2.html en leeg3.html bevatten niks, behalve de verplichte HTML tags, en in de body leeg1, leeg2 en leeg3 respectivelijk.

P=Hp² 25-07-2002 15:23

Hiermee misschien?

Code:

<A href="#" onClick="parent.benedenrechts.location.href='nieuwbenedenrechts.html'; parent.benedenlinks.location.href='nieuwbenedenlinks.html';" onMouseOver="MM_swapImage('Fotos','','Images/FOTOS_DOWN.gif',1)" onMouseOut="MM_swapImgRestore()"></A>
benedenrechts, nieuwbenedenrechts.html, benedenlinks en nieuwbenedenlinks.html moet je natuurlijk nog aanpassen ;)

C r Y p S 25-07-2002 22:12

Ik dacht dat parent.benedenrechts zoiezo al niet kan, dat moet i.m.o. parent.frames['benedenrechts'] zijn zoals eddie had aangegeven.

MilieuGaatVoor 25-07-2002 23:16

PHP-code:

<a href="javascript: parent.FRAMENAME1.location='URL1';parent.FRAMENAME2.location='URL2';"

Vergeet niet de spatie tussen 'java' en 'script' ertussenuit te halen (wordt door forum ertussen gezet om javascript links te voorkomen) en FRAMENAMEx door de juiste framenames te veranderen.

eddie 26-07-2002 10:26

Citaat:

C r Y p S schreef:
Ik dacht dat parent.benedenrechts zoiezo al niet kan, dat moet i.m.o. parent.frames['benedenrechts'] zijn zoals eddie had aangegeven.
Het mag parent.benedenrecht zijn. Maar ik vind parent.frames['benedenrechts'] duidelijker.

C r Y p S 26-07-2002 20:38

Citaat:

eddie schreef:

Het mag parent.benedenrecht zijn. Maar ik vind parent.frames['benedenrechts'] duidelijker.

Ah ok, dat wist ik niet. Idd, ik deel je mening dat het duidelijker is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.