![]() |
[WI] raadsel
Raadsel 1
er hangen twee borden op 2 kamers. bord 1 op kamer 1 zegt:"beide kamers bevatten dames" bord 2 op kamer 2 zegt:"beide kamers bevatten dames" bij kamer 1 is het bord waar als er een dame in de kamer zit, maar NIET waar als er een tijger in de kamer zit. Bij kamer 2 is het bord waar als er een tijger in de kamer is en NIET waar als er een dame in de kamer zit. Het is mogelijk dat er in beide kamers dames zitten. ook is het mogelijk dat er in beide kamers tijgers zitten of dat een kamer een tijger en een kamer een dame bevat. In welke kamer zit de dame? Laat alle magelijke oplossingen zien en beredeneer waar de dame zich bevindt. raadsel 2 Twee mannen staan te praten. -"hoeveel kinderen heb jij, Wouter?" "ik heb 3 zoons" "hoe oud zijn ze?" äls je hen leeftijden vermenigvuldigd krijg je 36" nu weet ik NIET genoeg als je ze optelt krijg je dat huisnummer(geen gegeven) onvoldoende mijn oudste speelt piano hoe oud zijn wouters zoons[/b] |
n0. 1 is plakje cake.
Gewoon schema'tje maken (TT/TD/DT/DD). n0. 2 is met deze gegevens niet mogelijk. Er staat vast wel een tekening bij met het huisnummer? Citaat:
|
het product met 36 zijn en de som gelijk.
18*2*1 => 21 9*4*1=>15 9*2*2 =>13 6*6*1 => 13 6*2*3 => 11 4*3*3 => 10 De combinaties 9 2 2 en 661 zijn mogelijk. Maar er is maar 1 oudste dus -> 9 2 2 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |