![]() |
Mantoux test
Ik heb vanmiddag een Mantoux test laten zetten. Ongeveer een uur later ging ik me een beetje gammelig voelen. Beetje zoals ik normaal ook heb na een vaccinatie. Rillerig, hangerig, hoofdpijn, zeurende oren. Gewoon niet helemaal lekker. Voel me nu eigenlijk nog steeds zo. Ik vroeg me af of dat nou van die test kan komen of dat het gewoon toeval is?
|
Waarschijnlijk is het inderdaad gewoon t vloeistofje, de naald, etc. Als nou straks of morgen je mantoux-plek raar wordt (zonder dat je er aan gekrabt ofzo hebt) dan zou ik even GGD bellen. Maar omdat je schrijft dat je je altijd wel even rot voelt na een vaccinatie, zou ik me geen zorgen maken:)
(heb je reisplannen??) |
ik heb de montoux test ook gehad maar voelde me niet zo, maar ik denk niet dat het iets met de uitslag van de montoux te maken heeft. Pas als de plek waar geprikt is rood wordt en gaat opzetten kun je ervanuit gaan dat er iets aan de hand is. Dan even GGD bellen (is de test daar gedaan of in het ziekenhuis?) of miss. heb je al een afspraak, dan gewoon teruggaan.
|
Ik voel me nu eigenlijk gewoon weer normaal. De prikplek is nu een beetje paars/blauw en iig niet dik meer. Kan misschien ook komen doordat ze eerst een keer verkeerd geprikt heeft? Mijn vriend zei van je kan even bellen om te vragen of het kwaad kan maar ik heb er nu geen last meer van en moet maandag terug om het af te laten lezen. Vroeg me alleen af of je dezelfde verschijnselen kan krijgen als bij een vaccinatie omdat het dat niet echt is eigenlijk.
Ik heb geen reisplannen maar loop stage in een ziekenhuis en moest het daarom laten doen. Hij is dan ook hier gezet bij de Arbo-dienst. |
Ik heb vorig jaar een mantouxtest gehad, en heb er totaal geen last van gehad. Je zegt dat je vaker last hebt van dat soort klachten rond vaccinaties, misschien zit het een beetje tussen je oren?
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij zijn er buiten irritatie en roodheid van de huid rond de plaats van injectie meestal geen andere klachten na de mantouxprik. |
Ik heb daar toen ook helemaal geen last van gehad :)
|
Ik ben vandaag terug geweest om hem af te laten lezen en daar vroegen ze ook of ik nog iets gemerkt had. Heb verteld hoe ik me voelde maar ze dacht dat het eerder toeval was dan dat het van die Mantoux kwam. Verder had ik alleen nog een blauwe plek over (van het fout prikken denk ik ook) maar was ie hartstikke negatief dus dat is iig positief :)
|
(y)
Waar en als wat ga je stage lopen? |
Op het lab van de afdeling longziekten van het Erasmus MC, als analist :)
|
Succes!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Okee, tof :) Naar de rol van dendritische cellen bij Sarcoidose :) Vooral veel celkweek maar ook MACS, flowcytometrie, histochemie, ELISA, erg afwisselend.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |