![]() |
Linkshandigheid
Hee,
wij doen onze anw po over linkshandigheid Nou willen we testen wat linkshandigheid te maken heeft met adhd/dyslectie. Onze vraag is dus of je linkshandig bent, zo ja heb jij ook met 1 van deze 2 te maken? Of misschien heb je juist een van deze 2, ben je ook linkshandig? Of rechts... Verder alle informatie is welkom! Dus mocht je er veel vanaf weten.... Snel reageren pleaseee:D |
|
Ja, omdat het wel aardig fijn zou zijn als er ook eens iemand zou reageren ipv te kijken;)
|
Ik heb ADHD, geen dyslectie. En ben rechts.
|
Ik heb dyslexie (dyslectie bestaat niet ;) :p) en ben rechtshandig.
|
Citaat:
|
Ik ben linkshandig en ik heb geen van de dingen die jij beschrijft.
|
Ik ben ook links en heb ook geen van beide.
|
Citaat:
|
rechtshandig en geen adhd of dyslexie
|
Rechtshandig en allebei niet
Ik denk trouwens dat je met deze resultaten helemaal niks opschiet, omdat je een veel te kleine steekproef hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor zover ik weet heb ik geen van de aandoeningen. Ik ben rechtshandig.
|
Citaat:
(Misschien heeft de dikte van je grote teen er toch iets meer mee te maken, namelijk :bloos: ) |
Op Wikipedia staat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Rechts en geen van beide.
|
Links, geen ADHD, geen dyslexie
|
Ook links, en geen ADHD of dyslexie.
|
Ik ben links, heb geen ADHD, ben ook niet dyslectisch.
|
Links en heb geen van beide.
En omdat Andijvie suggereert dat we het onderzoek wat uitbreiden: m'n grote teen is 1,8cm dik |
Nee klopt het ziet er naar uit dat het geen goede steekproef is. Hieruit kan je niet veel afleiden. Echter je grote teen heeft er toch veeel minder mee te maken haha. Linkshandigheid staat wel degelijk in verband met o.a. dyslexie en adhd. Dit heeft te maken met de 2 hersenhelften. Dus voordat je zulke opmerkingen maakt, kijk eens verder als je teen dik is. Iniedergeval, iemand andere suggesties voor een steekproef? zou er van pas komen..
|
Hang een folder op bij een plaatselijk RIAGG, huisartsenpost oid? Daar tref je mensen aan die mogelijk AD(H)D of dyslexie hebben.
Dan nog wat mensen zonder iets dergelijks, tadaa. Ik zie dat 't voor ANW is, het hoeft dus waarschijnlijk niet heel super te zijn. |
Links en geen van beiden, mn broer is rechtshandig en heeft dyslexie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wist niet dat er al onderzoek naar gedaan was, maar 't klinkt nu wel ineens erg interessant :o Sorry voor m'n suffe reactie :D |
Citaat:
Misschien kan je er ook nog bij noemen dat autisme en linkshandigheid misschien ook een connectie hebben. Oh, en hou er ook rekening mee dat sommige mensen aangeleerd is met rechts te schrijven terwijl ze feitelijk linkshandig zijn, op sommige scholen krijgen alle kinderen gewoon les om met rechts te schrijven; pas als dat écht niet gaat, gaan ze links proberen. Dus het kan best zijn dat iemand met dylexie/adhd/autisme éigenlijk linkshandig is maar aangeleerd met rechts schrijft... Hopelijk maak ik m'n dikke-teen-opmerking hiermee wat goed :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn mond zakte open van afgrijzen door de suggestie van de TS dat op deze manier een verband tussen linkshandigheid en adhd of dyslexie te constateren is.
|
Citaat:
|
@ T_ID:
Tja... Hier in de wei zie ik alleen koeien, dus alle dieren moeten wel koeien zijn ;) Nee... Een dergelijk onderzoek kan alleen worden gebruikt om een diepgaand onderzoek te staven met statistisch bewijs, maar meer dan dat zal het ook niet zijn. |
Ik ben linkshandig en heb geen dyslexie of ADHD.
|
Dit is gewoon een simpel onderzoekje van de middelbare school, want het is een scholierenforum en geen studentenforum.
Dat eeuwige gezeur op 'enquetes' mag echt wel een keer stoppen. |
- Rechtshandig (ik kleur wel met links). SERIEUS
- Ben dyslectisch. - Geen adhd. |
Ik ben niet dysletctisch, heb geen ADHD en ben rechtshandig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |