![]() |
Stress
Hebben jullie veel stress? Hoe ga je daarmee om? Krijg je al de bibbers als je langs de (gym)zaal loopt waar je straks het echte werk moet gaan verrichten? Of ben je juist heel relaxed (of dat nou is omdat je het sowieso wel haalt of omdat je weet dat je je cijfers nooit meer op zal halen)?
Doet jullie school iets om jullie hierin te helpen? Door bijvoorbeeld de examens als een generale repetitie te oefenen? |
Voor Natuurkunde ben ik echt gestresst. Moest 2 jaar natuurkunde in 6 maanden in m'n kop stampen. Vooral omdat ik niet echt een voorbereiding heb, doe staatsexamens en daar moet je alles zelf leren/doen. -_-
|
Op dit moment ben ik er niet heel erg mee bezig.
School helpt wel met examens oefenen (hele examens en examenopdrachten). Dat moet je dan gewoon echt in je eentje doen en kan je daarna kijken hoe je het hebt gedaan. |
Best wel veel stress ja.. ik slaag wel, maar de vraag is of ik de 8 gemiddeld ga halen.
|
Zero stress. Ik doe wat ik voor elkaar krijg, en zie wel hoe het gaat. "Don't worry about a thing, 'cuz every little thing's gonna be allright (Y) "
|
Ik stress zoveel dat ik gewoon soms echt tril :D. Alleen voor Natuurkunde en Wiskunde krijg je mij echt aan het trillen. Scheikunde en Biologie zijn wel lief :D
|
Jaa.. ik heb voor de tentamenweken al de hele week een onrustig gevoel in mijn buik. Voor tentamens zelf als het echt té gortig word neem ik wel eens kalmeringspillen in... ik word er een klein beetje rustiger van, maar veel helpt het niet. Ik ben echt een ongeloveloze stresskip ;)
|
Over een paar daagjes beginnen de examens, ik ben benieuwd of jullie al lopen te stressen of nog erg rustig zijn?
Ikzelf ben nog redelijk rustig, aangezien ik al veel heb voorbereid. Ik kan alleen soms met scheikunde en engels een beetje stressen. |
Ik moet er gewoon niet teveel over nadenken, anders stress ik de pan uit.
Maar stressen helpt toch niet, het gaat hoe het gaat. |
God het begint nu wel te komen hoor...! Nog zo weinig dagen en ik moet nog veel doen. Eigenlijk.
|
Ik heb totaal geen stress. Mijn cijfers zijn prima, ik heb er juist wel 'zin in' omdat ik dan eindelijk klaar ben.
|
Ik stress! Vooral voor Natuurkunde. Ik hoop echt dat dat goed gaat, ik HOOP het :(
|
Zit hier inmiddels ook al aardig te stressen! Vooral voor geschiedenis en filosofie. Geeeen idee wat ik daar van moet gaan verwachten, dat zijn de enige vakken waar ik geen proefexamen voor heb gedaan. Engels word een makkie, sta nu een 9.2 dus het is ronduit onmogelijk om zelfs maar een 6je te halen.
Economie moet ook wel lukken, mijn eerste proefexamen had ik een 8.1 en de tweede een 7.6. Frans moet ook wel lukken, een 6.6 op het proefexamen (ben echt een ramp in multiple choice teksten) Nederlands zal ook wel tussen de 6 en 7 worden. Kunstgeschiedenis ook wel rond de 7. Ondanks dat ik weet dat ik hoe dan ook slaag, ben ik ontzettend zenuwachtig! Raar :O |
Aargh, nu heb ik echt een stressaanval en dan moet ik over 10 minuten nog gaan werken ook (maar drie uurtjes, maar toch). Ik heb echt het gevoel dat ik veeel te weinig gedaan heb en begin allerlei doemscenario's te bedenken (van mensen die ik ken die dachten dat ze toch wel gingen slagen en toen zakten).
Ik word gek! Ik wil niet werken :( (maar te laat om af te bellen natuurlijk) |
Stress? totaal geen last van;) Heb ik ook nooit gehad voor tentamens. Je kunt wel gaan stressen omdat je het gevoel hebt dat je nog niet alles kent, maar bij bijna alle examens gaat het om inzicht, dus die feitjes maken niet heel veel uit. En het is bijna onmogelijk dat je de stof nou nog steeds totaal niet kent (of je moet het laatste jaar thuis hebben gezeten ofzo;)) Het enige waarbij ik de stof niet echt ken is grieks. Maar het onderwerp van grieks vind ik dan ook echt een ramp. Het is best leuk voor een keertje, maar voor een examen is Sokrates een ramp! Doe dan maar Homerus ofzo;) Latijn is dan weer een stuk beter;)
|
Pff, ik begin nu toch wel erg te stressen voor geschiedenis en biologie.. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zak want ik heb er nog nooit slecht voorgestaan en mijn gemiddeldes zijn allemaal wel voldoende (hoewel ik dit hele jaar mijn motivatie echt kwijt was en dat mijn cijfers niet ten goede is gekomen), maar ik voel me er toch niet gerust bij..:bloos:
|
Citaat:
|
Hoe moet je je examens dan leren? ik zit voor geschiedenis echt te stressen, zit het ook constant te leren omdat ik het gevoel heb dat ik het nog steeds niet weet:S
|
Citaat:
Ik heb op dit moment helemaal geen zenuwen. Geen idee hoe het komt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb dat ook heel erg voor geschiedenis. Ik leer en leer en leer maar heb nog steeds niet het idee dat ik het goed ken.
@Lifelike: Je hoeft de stromingen etc. niet eens zo heel goed te kennen hoor :). Voornamelijk begrippen als 'plasticiteit' en dingen kunnen herleiden uit plaatjes. Voornamelijk goed kijken dus. |
@ lifelike
Kunstgeschiedenis? Dat is toch gewoon CKV2? Dat examen heb ik al begin april gehad, ik had inderdaad ook het gevoel dat ik het niet kende(ook gewoon niet goed geleerd) en uiteindelijk had ik een dikke 7!! Het is meer snap lullen dan dat je dingen echt moet weten. Veel succes! |
ckv 2/3 bij ons geloof ik... ik heb het gelukkig pas volgende week donderdag!
Ik ga gewoon de exameneisen beantwoorden en leren...en verder is het volgens mij idd gewoon goed kijken en overal een heel lulverhaal bij zetten... Ik ben alleen nooit zo heel goed geweest in kunst, dus ik hoop maar dat het goed komt! |
Mwa, ik heb (nog) niet echt last van stress, eerder gezonde spanning oid. De zenuwen zullen morgen wel komen :o Maar dan nog, kan er nu toch niets meer aan doen, of het nou examenstress of een ander soort stress is, het is uiteindelijk toch allemaal hetzelfde. Opjutten voor de zenuwen heeft toch geen zin, dus dan maar ff d'r door heen bijten dan ben je d'r ook zo snel mogelijk weer vanaf.
|
@Lifelike: heb het examen van 2007 van mn leraar meegekregen en zonder te leren had ik daar al een 7.6 op. Moet goed komen hoor! ;)
|
ja best wel, ik moet boven een bepaald gemiddelde komen en ik zit daar nu net een paar puntjes onder. godank voor drank en wiet anders maak ik mezelf helemaal gek van de stres.
|
Precies. Met genoeg drank en wiet haal je tienen.
|
Ik bedoel meer in de dagen daarvoor, als het goed is hoef je niet zo veel meer te leren want je hebt het hopelijk allemaal/het meeste al in de les opgepikt. en natuurlijk niet vlak voor een examen.
|
Nou, de zenuwen zetten hier al aardig door hoor! :s :eek: Hmpf, ik maak me best druk om alles maar heb me voorgenomen om vanaf nu niets meer te leren anders blijf ik mezelf opklooien. Dus ga lekker in de tuin zitten en vanavond een filmpje kijken en het gewoon maar op me laten afkomen.
|
Citaat:
|
Ik heb helaas geen stress :(
Stress --> Druk --> Motivatie. Nu heb ik totaal geen motivatie om te leren. ( Beetje stress is voor mij positief (A) ) |
Citaat:
|
Toch kan ik er nooit bij dat voor ontspannen wiet en drank nodig zijn....maya
@Nijn: die gedachte had ik nou ook! :D |
ik ben niet meer gestressed, maar ben wel een BEETJE zenuwachtig. Nergens voor nodig, maar toch. Ik ga nog even wat oude examens inkijken en nog wat dingetjes oefenen. en verder ben ik nu rustig aan het doen :p
|
Aaaarrrggghh wil niet wil niet wil niet
|
Ik ben gelukkig. Nog steeds geen stress of whatsoever, net als ik verwachtte. Super. En an sich ben ik er heilig van overtuigd dat ik ga slagen, dus ook de 13e juni waarschijnlijk geen stress :)
|
Citaat:
|
ga eraan kapot :D
nja, myn sportseizoen is gedaan, nu keiveel leren .. zoizo niet gezond voor het lichaam |
Wat ben ik toch een kluns. Overmorgen Nederlands en morgen m'n eerste oefenexamen maken :D (n).
|
Ben zenuwachtig! En dat terwijl ik eigenlijk niet meer kan zakken... raar hoor
|
Succes in ieder geval allemaal voor morgen!
|
Stress. Natuurkunde snap ik ook niet voor 100%. Misschien 90% :(.
En vooral van remvertraging/remkracht enzovoorts. Terwijl het makkelijk hoort te zijn :o |
Hmm vandaag de eerste :P en beetje nerveus
|
Ooh boy, nog ruim 2 en een half uur! :P
Gezonde spanning. Denk dat als ik er eenmaal zit, ik een stuk rustiger zal zijn. |
VWO zit midden in hun examens :eek:
|
Pffff kop is d'r af. Nog vijf :o Ben blij als dit voorbij is.
|
Ja, idd. Hier nog 6. Dus we zijn er bijna van af. :P
|
Ooh ik wil ook zo weinig examens, ik moet er nog negen!
Ben niet zo gestresst btw, geschiedenis & natuurkunde morgen gaan wel goed denk ik. (: Natuurkunde is easy en geschiedenis is gewoon nadenken. <3 |
Nog zes :o Ik heb het nu al een beetje gehad en dan nog niet eens mijn profielvakken gedaan!
Nu ga ik gewoon even in bad en dan rustig aan nog wat voor natuurkunde doen... Pff vanmorgen was ik echt op van de stress en na het examen zat ik ervan te trillen, maar op zich valt het me nog mee met hoe gestresst ik ben. Ik heb jaren gekend dat het erger was voor een simpel proefwerk :o Maar laat ik niet te hard van stapel lopen en eerst de profielvakken afwachten :o En daarna feesten :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |