![]() |
Muze
Wilt u deze DoP van mij, want dansen kan ik niet
laten zonder later dromen te dichten in mijn hoofd. Geen pasje is mij vreemd, vervolgde hij En veegde een lok uit mijn ogen - Op stel en sprong de pas de deux? - Dus zou ik de dans van jou mogen opdat we samen de muziek gaan vormen door verloren muiltjes die nog altijd in en om ons heen de tijd zijn vergeten. Tot twaalf keer slaat de klok de melodie wordt één. Het gedicht van flyaway en mij. :D |
Hoera! Dat hebben jullie mooi gedaan. Vooral de laatste strofe vind ik leuk, het begin, daarentegen, daar twijfel ik een beetje aan. 'Dromen dichten', dat lijkt iets dat ik al heel vaak gelezen heb, het is ook het typische cliché dat ikzelf zou schrijven. Leuk dat je danstermen gebruikt in de tweede strofe, er hadden voor mijn part er zo nog een paar in jullie gedicht mogen zitten, ik vind dat zulke termen het geheel nog wat zwieriger en romantsicher maken.
Goed gedaan, dat we allen jullie voorbeeld mogen volgen! |
digitaal applausje (met dansje) voor de eerste vrucht van het danstopic *O*
|
Op stel en sprong de pas de deux<3
Verder loopt het niet altijd even lekker, maar het dicht/dansgedoe vind ik wel erg leuk en het is natuurlijk top dat jullie de eerste zijn die zo samen een gedicht hebben gemaakt (Y) |
Jee wat snel!
Ik volg mijn voorgangers qua commentaar, alleen vind ik 'opdat we samen de muziek gaan vormen' wat stroef klinken. De rest vind ik heel geslaagd! |
Jaa, leuk! :)
Ik ben het eens met Lavender, en 'opdat' vind ik gewoon geen mooi woord in zo'n gedicht. |
Dankjullie wel voor alle op en aan merkingen, we vonden het echt heel erg leuk om te doen. Misschien dat jullie nog meer van ons horen. ;)
|
flyaway en ik hebben het gedicht door jullie opmerkingen nog een beetje aangepast. We waren het beiden eens met lavender en Reem, maar het dromen dichten vonden we beiden te leuk. ;) Dus hier het échte uiteindelijke gedicht:
Muze. Wilt u deze DoP van mij, want dansen kan ik niet laten zonder later dromen te dichten in mijn hoofd. Geen pasje is mij vreemd, vervolgde hij en veegde een lok uit mijn ogen - Op stel en sprong de pas de deux? - Dus zou ik de dans van jou mogen en door verloren muiltjes nog altijd in en om ons heen de tijd vergeten. Tot twaalf keer slaat de klok, de melodie wordt één. |
Ja goed zo! Leuk leuk.
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het begin geinig, maar het eind vooral mooi. Citaat:
Citaat:
1 mierenneukerij: waarom staat er geen komma achter klok? |
Leestekens aangepast! :)
|
Citaat:
|
Dat slaat op het sprookje van Assepoester :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |