Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Seks lukt (bijna) niet. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1681284)

Eloo 31-03-2008 15:22

Seks lukt (bijna) niet.

Hallo,

Ik ben 20 en ik heb sinds 2 maanden een vriendje. Allemaal heel leuk en gezellig en hij is ook de eerste persoon met wie ik seks heb (neuken dan). Hiervoor heb ik wel aantal jongens gehad met wie ik al die handelingen enz deed, maar ik had niet zo'n zin om zomaar met iemand te neuken. Toch heb ik het weleens eerder geprobeerd met 2 andere jongens, maar ik dacht altijd, het lukt vast niet omdat ik niet verliefd ben en omdat ik me niet ontspannen genoeg voel.

Maar nu blijkt dat het zelfs bij hem ook niet lukt. We gebruiken al glijmiddel, want zonder dat lukt het helemaal niet. Met het glijmiddel gaat het wel, maar het doet nog steeds heel erg pijn en het is meer dat ik elke keer denk, nou ja misschien gaat het deze keer beter.
Oh en mijn vriendje gaat er trouwens heel goed mee om en hij is ook heel lief voor me.

Maar nu begin ik nu eigenlijk een beetje hopeloos te worden en ik vraag me af of het bij iedereen in het begin niet/moeilijk lukt, want ik wil gewoon dat het wel lukt.

Misschien is er iemand die dit herkent of die me misschien kan vertellen dat dit ooit overgaat, want ik vind het echt vervelend.

bedankt alvast

Mono-racer 31-03-2008 15:51

Misschien dat het alsnog niet lukt, omdat je het té graag wilt. Klinkt misschien raar, maar zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Niet meer richten op het 'moeten lukken', maar gewoon rustig opbouwen en er misschien zelfs wat humor doorheen proberen te gooien?

Changshan 31-03-2008 16:54

Je zou even alle topics hier moeten zoeken waarin het woordje 'vaginisme' voorkomt. Niet dat je dat nu gelijk hebt (waarschijnlijk niet zelfs), maar daarin wordt wel gesproken over mensen met dezelfde problemen.

Nona 31-03-2008 16:59

En probeer je ook vooral op andere dingen te richten. Natuurlijk is het even vervelend als neuken niet meteen goed lukt, maar er zijn genoeg andere manieren om het elkaar naar de zin te maken, die je in de tussentijd kunt verkennen tot het op een zeker moment misschien wel lukt.

Eloo 31-03-2008 17:33

Citaat:

Changshan schreef: (Bericht 27305591)
Je zou even alle topics hier moeten zoeken waarin het woordje 'vaginisme' voorkomt. Niet dat je dat nu gelijk hebt (waarschijnlijk niet zelfs), maar daarin wordt wel gesproken over mensen met dezelfde problemen.

Okee, bedankt :) En ik denk/hoop niet dat ik dat heb nee. Ik weet wel dat ik van mezelf vrij 'smal' ben en daarbij is mijn vriendje wel groot geschapen.
Ik heb ook heel veel moeite gehad met tampons ed, maar dat lukt nu uiteindelijk wel.

Eloo 31-03-2008 17:34

Citaat:

Kruimel schreef: (Bericht 27305621)
En probeer je ook vooral op andere dingen te richten. Natuurlijk is het even vervelend als neuken niet meteen goed lukt, maar er zijn genoeg andere manieren om het elkaar naar de zin te maken, die je in de tussentijd kunt verkennen tot het op een zeker moment misschien wel lukt.

Ja, ik snap wat je bedoelt en dat proberen we ook echt wel :o maar ergens nou ja ik weet ook dat het misschien wel waar is dat ik te graag wil nu.
Maar dat is ook omdat ik ergens dan ook denk van, zie je wel je bent al 20 en nog steeds niet en dan ben je echt een sukkel. En ik weet wel dat ik niet zo moet denken over mezelf en het is zeker niet bevorderlijk, maar toch..

Freyja 31-03-2008 20:18

Mja, het kan zijn dat je gewoon 'smal gebouwd' bent en het daardoor lastig gaat, helemaal als hij groot geschapen is. Heeft in ieder geval geen zin om je erover op te vreten. Natuurlijk ben je geen sukkel als het lukt, dan is er gewoon iets niet helemaal in orde (fysiek danwel psychisch), maar dat komt heus wel vaker voor. Een vriendin van mij is echt vaginistisch (zonder traumatische ervaringen in het verleden ofzo, trouwens, was bij haar gewoon 'zomaar' ontstaan) en die lukt het ondertussen ook wel om seks te hebben. Het vereist gewoon training en je op je gemak voelen, en jezelf zéker geen complexen erom aanpraten...

En mocht het wel iets fysieks zijn, dan kun je misschien een keertje naar de huisarts/gynaecoloog. Sowieso heeft die misschien nuttige tips. En tot het wel lukt, je er niet zo druk om maken. Er zijn zóveel leuke dingen aan seks, zoals je zelf ondertussen ook wel ontdekt hebt, zonde om dan te gaan mokken om dat ene dat niet kan..

SiemdeCyper 01-04-2008 09:16

Kan je wel makkelijke tampons inbrengen? Ik had een vriendin die kon ook heel moeilijk tampons inbrengen. Ze had last van een te groot en te dik maagdenvlies. Ze zou daar operatief aan geholpen moeten worden voordat het waarschijnlijk lukt met seks. Ik heb haar nu al een tijdje niet meer gesproken dus ik weet niet hoe ze het heeft opgelost. Maar even langs de dokter kan geen kwaad toch?

Of denk je dat het echt komt doordat je niet ontspannen genoeg bent?

arPos 01-04-2008 09:51

misschien is dat mannetje met 6 cm wat voor je

SRV 01-04-2008 11:38

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 27310537)
misschien is dat mannetje met 6 cm wat voor je

_O_

OT: Ontspan en denk er niet al te veel (tot helemaal niet) overna...

Andijvie 01-04-2008 12:38

Dat heb ik ook lang gehad; in het begin ging het niet eens, maar uiteindelijk lukte het wel maar niet pijnloos. Inmiddels gaat het prima, maar is het soms nog gevoelig; ik moet écht érg opgewonden zijn wil het zonder enige moeite gaan. Ik ben kennelijk smal gebouwd en hij is denk ik gemiddeld, dus het moest een beetje wennen allemaal :P Maar met wat oefening moet dat wel gaan. Zorg ook dat je echt heel erg opgewonden bent en gebruik zoveel glijmiddel als je wil, dat helpt alleen maar.

Als je ook zelf geen tampon in kan brengen, dan kan het wel echt een fysieke oorzaak hebben die je niet zelf kan verhelpen. De huisarts is dan de aangewezen persoon om een bezoekje te brengen :)

Eloo 02-04-2008 15:01

Citaat:

Simoen schreef: (Bericht 27310483)
Kan je wel makkelijke tampons inbrengen? Ik had een vriendin die kon ook heel moeilijk tampons inbrengen. Ze had last van een te groot en te dik maagdenvlies. Ze zou daar operatief aan geholpen moeten worden voordat het waarschijnlijk lukt met seks. Ik heb haar nu al een tijdje niet meer gesproken dus ik weet niet hoe ze het heeft opgelost. Maar even langs de dokter kan geen kwaad toch?

Of denk je dat het echt komt doordat je niet ontspannen genoeg bent?

Toen ik net ongesteld was kon ik geen tampons inbrengen. Of eigenlijk, ik durfde niet, ik ben echt heel lang bang geweest om het in te doen en voor de pijn enz. Nu kan het wel. Eerst alleen de minitampons en nu ook de normale.
Ja, misschien is naar de dokter gaan wel een idee, maar ik zie daar erg tegenop. Mijn dokter is wel aardig ofzo, maar ik heb nou niet zo'n zin om dit probleem bij hem voor te leggen.

Als mijn vriendje mij vingert, kan hij wel 2 vingers naar binnen krijgen, soms zelfs zonder glijmiddel.
Misschien dat het dan toch de zenuwen is van 'en nu moet het echt' bij het neuken.

Cheryl 02-04-2008 15:09

Ik denk dat het de zenuwen zijn dan, ik had er vroeger ook last van, nu nog steeds maar dat is na een minuutje alweer weg.

Ik denk dat gewoon goed opwarmen en relaxt doen al een hoop gaat helpen, want als je je alleen maar focust op de pijn die er gaat komen, verkramp je zowiezo al helemaal daar beneden. Succes :)

Eloo 02-04-2008 15:10

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 27311428)
Dat heb ik ook lang gehad; in het begin ging het niet eens, maar uiteindelijk lukte het wel maar niet pijnloos. Inmiddels gaat het prima, maar is het soms nog gevoelig; ik moet écht érg opgewonden zijn wil het zonder enige moeite gaan. Ik ben kennelijk smal gebouwd en hij is denk ik gemiddeld, dus het moest een beetje wennen allemaal :P Maar met wat oefening moet dat wel gaan. Zorg ook dat je echt heel erg opgewonden bent en gebruik zoveel glijmiddel als je wil, dat helpt alleen maar.

Als je ook zelf geen tampon in kan brengen, dan kan het wel echt een fysieke oorzaak hebben die je niet zelf kan verhelpen. De huisarts is dan de aangewezen persoon om een bezoekje te brengen :)

Hmm ik ben wel blij met deze reactie :) Ik denk ook dat dat het kan zijn ja. Mijn vriend is inderdaad redelijk geschapen en ik ben blijkbaar best smal gebouwd.

We denken nu misschien aan seksspeeltje om op die manier proberen om op een fijne manier de boel een beetje 'op te rekken'. Is dit een goed plan denken jullie? :o

Cheryl 02-04-2008 15:16

Klinkt prima, zolang je er maar lol in hebt en niet te druk maakt :)

Morticia_x 02-04-2008 16:31

gelukkig heb ik een grote grot :)

MargotTenenbaum12347 02-04-2008 20:42

Citaat:

Morticia_x schreef: (Bericht 27319943)

thanks for sharing :)

Eloo 02-04-2008 21:17

Citaat:

Ja, en daar heb ik niks aan dus rot maar lekker heel snel op :)

Stefenootje 02-04-2008 21:21

Citaat:

Citaat:

MargotTenenbaum schreef: (Bericht 27321278)
thanks for sharing :)

:D(n)

Eendje 03-04-2008 05:41

Citaat:

lekker, sta je daar lekker te rammen, voel je er nog niets van. op zich wel handig dan, kan je tussendoor even boekje gaan lezen enz.

Nona 03-04-2008 10:39

Oki, graag weer reacties op de TS.

MargotTenenbaum12347 03-04-2008 14:26

Mja ok, sorry voor de offtopic, kan me voorstellen dat het vervelend is. Ik heb ook wel eens pijn in het begin, ook al heb ik wel zin, maar als ik me daar overheen zet en gewoon doorga is het supersnel weer over. Dus, gewoon doorgaan al eens geprobeerd? Of blijft het dan veel pijn doen?
Dat seksspeeltje is ook een goed plan, en ik zou veel glijmiddel gebruiken (y)

Mandoline 03-04-2008 15:10

Ik herken het wel, eigenlijk precies wat jij beschrijft. Ook met tampons al moeite hebben, zelfs niet eens proberen omdat ik dat niet durfde, seks als iets zien wat je voor een bijzonder persoon wil bewaren (al zal dat voor genoeg anderen ook gelden), dat soort dingen. Misschien gaat er daardoor al wel veel vanaf hangen. En als het dan de eerste (paar) keer niet lukt en pijn doet, kom je al vrij snel in de spiraal van bang zijn pijn te krijgen, alles aanspannen, daardoor ook echt pijn krijgen, en zo door.

Tips zoals 'denk er niet over na' zijn natuurlijk heel lastig. Je vergeet niet dat het pijn deed, je vergeet niet dat je graag wilt dat het normaal was. Wat je wel kunt proberen is je veel meer op andere dingen richten. Er is al eerder gezegd dat er veel meer aan seks is dan alleen dat, daar kun je je ook mee vermaken tot het enge en vooral ook het verplichte eraf is, je gewoon een veel fijner gevoel bij seks hebt. En er dán pas weer langzaam mee begint. En dan ook niet meteen te heftig, maar rustig aan, en op geleide van jij wilt en niet eng vindt.

Kun je wel goed aan je vriendje aangeven wat je wel en niet wilt?

Bij de huisarts langsgaan kan nooit kwaad, misschien kan die je ook wel wat tips geven, en toch eens kijken of hij/zij iets abnormaals ziet. Misschien heb je wel een schimmelinfectie?

Bij mij is het in de loop der tijd (paar jaar) wel een heel stuk minder geworden. Vroeger ging het gewoon helemaal niet, nu gaat het ook heel vaak helemaal zonder pijn en ik merk dat het nog steeds beter gaat. Veel dingen geprobeerd (huisarts, glijmiddel, extra lang voorspel), wat nou uiteindelijk het beste geholpen heeft weet ik niet eens, maar er samen goed over praten heeft er wel erg aan bijgedragen.

hmm-hmm 03-04-2008 16:22

staar je iig niet blind op het 'het moet lukken'

geníet!

Andijvie 04-04-2008 13:00

Als je met mini-tampons als moeite hebt wanneer je helemaal alleen in je eigen badkamer/wc bent, dan zou ik ook eens naar de dokter gaan; in die omgeving ben je vast wel helemaal ontspannen namelijk, dus lijkt 't me dat er iets meer aan de hand is dan aanspanning doordat het spannend is.
Oefenen met je eigen vinger kan ook goed helpen, bijvoorbeeld een keer onder de douche.

En speeltjes kunnen natuurlijk ook helpen.

Mephisto 04-04-2008 15:36

Citaat:

Kruimel schreef: (Bericht 27305621)

Boodschappenlijstjes maken (y)

Eloo 08-04-2008 21:28

Citaat:

Mandoline schreef: (Bericht 27324354)
Ik herken het wel, eigenlijk precies wat jij beschrijft. Ook met tampons al moeite hebben, zelfs niet eens proberen omdat ik dat niet durfde, seks als iets zien wat je voor een bijzonder persoon wil bewaren (al zal dat voor genoeg anderen ook gelden), dat soort dingen. Misschien gaat er daardoor al wel veel vanaf hangen. En als het dan de eerste (paar) keer niet lukt en pijn doet, kom je al vrij snel in de spiraal van bang zijn pijn te krijgen, alles aanspannen, daardoor ook echt pijn krijgen, en zo door.

Tips zoals 'denk er niet over na' zijn natuurlijk heel lastig. Je vergeet niet dat het pijn deed, je vergeet niet dat je graag wilt dat het normaal was. Wat je wel kunt proberen is je veel meer op andere dingen richten. Er is al eerder gezegd dat er veel meer aan seks is dan alleen dat, daar kun je je ook mee vermaken tot het enge en vooral ook het verplichte eraf is, je gewoon een veel fijner gevoel bij seks hebt. En er dán pas weer langzaam mee begint. En dan ook niet meteen te heftig, maar rustig aan, en op geleide van jij wilt en niet eng vindt.

Kun je wel goed aan je vriendje aangeven wat je wel en niet wilt?

Bij de huisarts langsgaan kan nooit kwaad, misschien kan die je ook wel wat tips geven, en toch eens kijken of hij/zij iets abnormaals ziet. Misschien heb je wel een schimmelinfectie?

Bij mij is het in de loop der tijd (paar jaar) wel een heel stuk minder geworden. Vroeger ging het gewoon helemaal niet, nu gaat het ook heel vaak helemaal zonder pijn en ik merk dat het nog steeds beter gaat. Veel dingen geprobeerd (huisarts, glijmiddel, extra lang voorspel), wat nou uiteindelijk het beste geholpen heeft weet ik niet eens, maar er samen goed over praten heeft er wel erg aan bijgedragen.

Ja, ik begin ook steeds meer te merken dat het vooral een gevoel is van pfft het lukt maar niet en ik heb al zo lang gewacht.
Toch denk ik dat er van de week wel een ommekeer is geweest. :o Bij vorige vriendjes/scharrels kon ik ook niet klaarkomen en vaak deed het allemaal heel veel pijn. Eigenlijk had ik me er al bij neergelegd dat ik gewoon niet klaar kan komen bij anderen, maar dat is dit weekend wel gebeurt bij mijn vriendje :o
En we hadden zelfs (heel even) seks zonder glijmiddel.

Ik denk wel dat het me steeds meer lukt om dingen aan te geven. Ik voel me wel nog verlegen dan.

Bedankt iedereen voor de tips en ik kijk het zo wel even aan. Ik denk/hoop niet dat een dokter nodig is :)

Fleurop 09-04-2008 16:04

Over die tampons ben ik het niet helemaal eens. Ik heb gewoon seks (zonder problemen) maar tampons gaan er bij mij erg moeizaam in (ook de mini's). Rotdingen. Met zo'n huls-dingie wil het alleen goed en pijnloos lukken.

Ik denk dat het puur ligt aan het idee, ontspanning en 'er klaar voor zijn'. Verder heb je genoeg tips gekregen hier ;) Succes en doe rustig aan :)

Cheryl 09-04-2008 17:58

Citaat:

Eloo schreef: (Bericht 27353218)
Ja, ik begin ook steeds meer te merken dat het vooral een gevoel is van pfft het lukt maar niet en ik heb al zo lang gewacht.
Toch denk ik dat er van de week wel een ommekeer is geweest. :o Bij vorige vriendjes/scharrels kon ik ook niet klaarkomen en vaak deed het allemaal heel veel pijn. Eigenlijk had ik me er al bij neergelegd dat ik gewoon niet klaar kan komen bij anderen, maar dat is dit weekend wel gebeurt bij mijn vriendje :o
En we hadden zelfs (heel even) seks zonder glijmiddel.

Ik denk wel dat het me steeds meer lukt om dingen aan te geven. Ik voel me wel nog verlegen dan.

Bedankt iedereen voor de tips en ik kijk het zo wel even aan. Ik denk/hoop niet dat een dokter nodig is :)

Het is zo herkenbaar dit. ;) Ik had bijna hetzelfde, en ondertussen werkt alles prima zo. Dus ik zou idd geen zorgen maken en gewoon alles z'n beloop laten. Als je nu al vooruitgang ziet, dan komt het wel goed.

Fleurop: Dat ken ik, een normale tampon zonder inbrenghuls kan zo schuren, met inbrenghuls is er geen probleem.

*laf_ya* 15-04-2008 18:57

Hoi!:)

Ik wilde even zeggen dat ik ook nu ruim 2 maanden een vriend heb, en we het afgelopen weekend voor het eerst wilde doen! :)
Jouw verhaal is heel herkenbaar vind ik! Het lukte niet op zijn penis in mijn vagina te krijgen, echt super vervelend, ik schaamde me dood.
Ik heb nu echt het idee dat er wat met me mis is, maar ja zoals anderen mensen hier op het forum al zeiden dat kan bijna niet, omdat er natuurlijk kinderen uit worden geboren etc. Dus ik blijf maar hopen dat het goed is, en mijn vagina "smaller" is dan bij andere meiden!

spawn again 16-04-2008 03:08

Wat niet rekt scheurt wel.

Repelsteel 16-04-2008 18:44

Citaat:

Citaat:

Cheryl schreef: (Bericht 27319414)
Klinkt prima, zolang je er maar lol in hebt en jezelf niet te druk maakt :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.