Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Wanneer is de wereld vol? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=168138)

Quincy 25-07-2002 15:27

Wanneer is de wereld vol?

Wanneer zijn er zoveel mensen dat er niemand meer bij kan en iedereen reisjes naar mars gaat boeken?

Joris 25-07-2002 15:41

de wereld is nu al vol, maar dat mogen we niet zeggen tegenwoordig.

unintended 25-07-2002 16:29

Citaat:

Joris-Den-2e schreef:
de wereld is nu al vol, maar dat mogen we niet zeggen tegenwoordig.
asl het niet mag, waarom zeg je het dan? :rolleyes:

En de wereld is niet vol, jij vindt de wereld vol, dat is wat anders.

De wereld is pas vol als er echt niemand meer bij kan en al ie na de dood van 1 persoon niet meer vol is (want vol - 1 = niet meer vol toch?)

RenT 25-07-2002 17:21

Citaat:

unintended schreef:

De wereld is pas vol als er echt niemand meer bij kan en al ie na de dood van 1 persoon niet meer vol is (want vol - 1 = niet meer vol toch?)

oneindig - 1 = oneindig
vol - 1 = vol.

De wereld is vol, zodra we de een bevolkingsgrootte hebben (bereikt) die dusdanig is, dat deze niet meer mbv aardse hulpbronnen duurzaam in stand gehouden kan worden.

In_flames 25-07-2002 17:50

Jullie gaan er allemaal vanuit dat de wereld bedoelt is om de mens te huisvesten. Er zijn nu al meerdere diersoorten uitgestorven en bossen gekapt om ons te kunnen voorzien dus ik denk dat je daaraan al kan zien dat de wereld eigenlijk vol is.
Natuurlijk als je de wereld helemaal kaal plukt is er nog genoeg plaats voor het drievoudige van hoeveel mensen er nu op passen, maar dat is niet helemaal de bedoeling denk ik.

EvilSmiley 25-07-2002 17:50

die duurzame grens zijn we allang voor bij...

Joris 25-07-2002 18:00

Citaat:

unintended schreef:

ja, da is ook zo, ik vind dat, en we mogen het wel zeggen, maar het wordt algemeen niet echt fijn gevonden, omdat meteen wordt gedacht aan discriminatie en buitenlanders etc (ivm de hoeveelheid mensen in ONS land enzo). Dat 2e klopt ook, alleen is een beetje stom, kvind de volgende beter:

Citaat:

RenT schreef:
De wereld is vol, zodra we de een bevolkingsgrootte hebben (bereikt) die dusdanig is, dat deze niet meer mbv aardse hulpbronnen duurzaam in stand gehouden kan worden.
mjah, ik ben het dan ook weer eens met:

Citaat:

EvilSmiley schreef:
die duurzame grens zijn we allang voor bij...
dus mag ik wel zeggen dat onze wereld vol is.

'\o/'

~

Kirk22 25-07-2002 18:45

het is druk, erg druk.

clubje 26-07-2002 12:04

Citaat:

unintended schreef:

:rolleyes: :rolleyes:

omg

Aglaranna 26-07-2002 14:18

Citaat:

In_flames schreef:
Jullie gaan er allemaal vanuit dat de wereld bedoelt is om de mens te huisvesten. Er zijn nu al meerdere diersoorten uitgestorven en bossen gekapt om ons te kunnen voorzien dus ik denk dat je daaraan al kan zien dat de wereld eigenlijk vol is.
Natuurlijk als je de wereld helemaal kaal plukt is er nog genoeg plaats voor het drievoudige van hoeveel mensen er nu op passen, maar dat is niet helemaal de bedoeling denk ik.

helemaal mee eens :)

de mens is een uit de hand gelopen diersoort.. en dus zijn we een plaag.. time to destroy

Amoa 31-07-2002 12:25

De wereld is vol, maar je hebt vol, voller, te vol.
In bepaalde landen is het bomvol en in andere kun je km's lopen zonder iemand tegen te komen. Zo als in het laatste zou het overal moeten zijn, terug naar de oertijd!
Het hypocryte van ons, de mens: De wereld is vol en wordt alleen nog maar voller. Is dat goed, is dat slecht? De algemene mening, denk ik, is dat het steeds voller worden slecht is. Zie ik gister bij Oprah op tv dat er in Afrika miljoenen aids-slachtoffertjes gered kunnen worden als er meer geld in gestopt wordt, dat is natuurlijk een goede zaak: levens redden. Maar als mens zijn we tegenovergesteld bezig: Waarom meer mensen in leven houden (en niet alleen in Afrika, maar overal) als de wereld al bomvol is?? Een optie om dit tegen te gaan is euthanasie toestaan, maar dan wel alleen voor ernstig zieke mensen wiens leven geen kwaliteit meer heeft, en dus niet voor een depressieveling die de 'makkelijkste'weg wilt nemen.
Het is grof om te zeggen, Lets live a la Survival of the fittest, zoals in de oertijd, maar persoonlijk denk ik dat dat wel het beste zou zijn voor de wereld in algemene zin. Alhoewel ik liever zie dat zieke mensen weer gezond worden gemaakt, en dus in feite dat de wereld lekker volt blijft.
Oplossing: het condoom gratis bij de zaterdagkrant in de brievenbus laten vallen! haha (elke week, en ook in Afrikase dorpjes zonder krant)

Not for Sale 31-07-2002 13:13

Citaat:

Amoa schreef:
De algemene mening, denk ik, is dat het steeds voller worden slecht is.
Ik denk van niet. De algeme mening is ' boeit het dat de wereldbevolking steeds groter wordt, wij willen groei- economische groei, bevolkingsgroei etc. - Dit komt door de verdeeldheid van de mensheid. Relatieve grootte bepaalt je macht en daarom wil iedereen groeien. Je zult de factor macht moeten uitschakelen (anarchie of zeer directe democratie) en/of de verdeeldheid moeten oplossen om een beleid van krimp te kunnen volgen( wat mijns inziens wel wenselijk is)

Amoa 31-07-2002 13:22

'Wij' willen meer bevolkingsgroei omdat dat meer macht inhoudt?
Maar de machthebbers zijn maar een paar personen, wat is dan de mening van alle 'orderdanen', de 'machtelozen'? Zijn die dan te stom om in te zien dat er maar een paar mensen macht kunnen hebben, en dat als iedereen macht heeft er geen macht meer te hebben is??

REIE 31-07-2002 13:27

Als we meer grondstoffen gebruiken dan er beschikbaar zijn, dan spreken we van overbevolking. Ik denk dat dit ook op lange termijn geld, want dan zijn de olie en de steenkool wel op. Hopelijk hebben we genoeg over om een paar windmolens te smeden.

REIE

Kirk22 31-07-2002 17:51

Citaat:

REIE schreef:
Als we meer grondstoffen gebruiken dan er beschikbaar zijn, dan spreken we van overbevolking. REIE
kan dat?
"Je gebruikt meer dan je hebt..."

Tampert 31-07-2002 21:04

Citaat:

Aglaranna schreef:

helemaal mee eens :)

de mens is een uit de hand gelopen diersoort.. en dus zijn we een plaag.. time to destroy

de natuur zorgt uiteindelijk zelf zel voor het uitsterven van plagen, wees daar maar niet bang voor :).

Vice 01-08-2002 02:55

Als er meer mensen komen, komen er ook meer virussen. Daardoor worden mensen ziek en gaan ze dood. Net als bij dieren. Maar omdat mensen steeds met nieuwe medicijnen komen, gaan de besmette mensen niet dood en dan krijg je een bevolkingsoverschot.

REIE 01-08-2002 10:31

Citaat:

Kirk22 schreef:

kan dat?
"Je gebruikt meer dan je hebt..."

Oeps, ik ben vergeter er bij te zetten "per vierkante kilometer" Ik zal beter opletten bij aardrijkskunde. En ja, het kan! Denk maar aan Japan, daar moeten ze wreed veel grondstoffen importeren, omdat ze die zelf niet hebben.

REIE

Not for Sale 02-08-2002 15:58

Citaat:

Amoa schreef:
'Wij' willen meer bevolkingsgroei omdat dat meer macht inhoudt?
Maar de machthebbers zijn maar een paar personen, wat is dan de mening van alle 'orderdanen', de 'machtelozen'? Zijn die dan te stom om in te zien dat er maar een paar mensen macht kunnen hebben, en dat als iedereen macht heeft er geen macht meer te hebben is??

oh die willen dat ook - sommige bewust, sommigen onbewust. Ze willen dat hun bedrijven winst maken, dat de wetenschappers uit hun land grote ontdekkingen doen, dat dingen in het buitenland goedkoop zijn en dat buitenlanders tegen ze op kijken en dat de aandelen stijgen en dat houdt allemaal in.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.