![]() |
trieste film
Wat is de trieste film die jullie ooit gezien hebben.
Ik denk dat van mij toch wel lilja 4-ever was. |
August Underground. Om te janken.
|
Turtles can fly.
|
Omdat er geen Brad Pitt in zat?
|
Nee, omdat het gewoon zielig was wat ze allemaal me maken.
P.S. Ik haat Brad Pitt, hij is een Monchool. |
Citaat:
|
Dancer In The Dark vond ik destijds wel triest, maar die heb ik daarna nooit meer gezien. Verder weet ik het niet echt.
|
Million Dollar baby was iig de laatste trieste film die ik zag.
|
Alleen bij I am Sam moest ik een traantje wegpinken:bloos:
|
Umberto D.
|
Ik hou van happy endings.
|
Dancer in the dark en The Diving Bell and the Butterfly
|
Citaat:
|
Ja Dancer in the Dark. En Sophie Scholl, aiaiai. Ik ben daar wel gevoelig voor soms.
|
Bambi
|
Dancer in the dark
Salvador 4 maanden, 3 weken, 2 dagen |
La Vita e Bella
|
Passion Of The Christ :bloos:
|
Caché
|
Citaat:
|
Niet de triestste die ik ooit gezien heb, maar een trieste.
In a lonely place Een wat recentere titel: away from her |
Citaat:
|
Citaat:
Triest als in :( Of als in (n) ?? |
Ik dacht eerst ook "Triest als in (n)"...
(vandaar mijn foute Brad Pitt opmerking aan het begin) ...maar volgens mij gaat het nu om "Triest als in :(" |
Ik bedoel triest als in :(
Kijk dit filmpje is op youtube, een stukje van lilja 4-ever http://nl.youtube.com/watch?v=YgxW1FwfbAo Een andere film die ook wel indruk op me maakte is painfull secrets |
Requiem for a dream
|
The Notebook. Ik heb heel hard gehuild.
|
Lastige vraag, want voor mij geldt, dat de meest trieste films me nooit zo kunnen raken als de tragikomedies. Als er niet óók af en toe lucht in zit, vind ik het té veel ellende, en neem ik er juist afstand van ofzo.
Dat was bijvoorbeeld bij 4 maanden, 3 weken, 2 dagen het geval. En bij 21 grams ook een beetje. Wel beide erg goede films, maar ze raakten me niet zo als bijv. Simon, of La vita è bella inderdaad. En van Happiness werd ik ook een beetje triestig, terwijl dat toch eigenlijk een komedie is. |
Lilja 4-ever is hartverscheurend inderdaad. Verder andere films die je in meer of mindere mate triest kunnen stemmen (een paar zijn al genoemd):
*American Beauty *Babel *Hotel Rwanda *Mar Adentro *Million Dollar Baby *Monster's Ball *Nae meorisokui jiwoogae - A Moment to Remember (aanrader!) *Nae Yeojachingureul Sogae Habnida - Windstruck *One Flew Over the Cuckoo's Nest *Parang-juuibo - My Girl and I *Raging Bull (m.n. het einde) *Requiem for a Dream *Schindler's List *Shooting Dogs *Simon *Todo Sobre Mi Madre *Yeonae soseol - Lover's Concerto Daarnaast zijn er natuurlijk erg veel documentaires over trieste onderwerpen. |
Lilja 4-ever, Requiem for a dream en Happiness zijn inderdaad vrij triestmakend. Vooral na Happiness was ik geloof ik in een nogal sombere stemming.
Simon vind ik juist een feel good film. |
A Woman Under the Influence.
|
American Beauty is niet triestmakend. Dan heb je de film niet begrepen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Little Criminals
maar die heeft niemand hier gezien natuurlijk :(:P |
[voorspelbaar]Ik word van Naked soms ook wel een beetje triestig. Maar soms ook wel een beetje heel erg vrolijk, omdat het zo'n geniale film is... Hmm...[/voorspelbaar]
|
Citaat:
|
De Vengeance-trilogie. En dan met name Sympathy for Mr. Vengeance.
Mulholland Dr. Wo Hu Cang Long |
Forrest Gump.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die staat al lang op m'n lijstje, maar dat lijstje zit in mijn hoofd en dat raak ik nog wel 's kwijt. :o ;) edit: en ik ben het eens met wat Reynaert zegt, American beauty is niet alleen maar een optimistische film over de schoonheid van de kleine dingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
http://www.moviewallpapers.net/image...oon-1-1024.jpg
Ik wist niet wat me overkwam toen ik deze scene voor het eerst zag Citaat:
|
Triest als in treurig slecht of triest als in BAAAAAAAAAAAAAAAAAWWW?
triest als in treurig slecht - AVP Triest als in BAAAAAAAAAAW- Homeward Bound: The Incredible Journey (zeer zware nostalgie) |
triest als in eerst ff doorlezen voor reageren.
|
|
Citaat:
Spoiler
|
Ikiru
The War Zone The Elephant Man |
oeh, ja elephant man is wel een van de meest trieste films die ik gezien heb. verder weet ik me niet zo goed te herinneren waar ik echt triest van werd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44. |