![]() |
Stelling: liefde is om jezelf te leren kennen
De oermens in ons is er slechts op gericht om te paren en om voor nageslacht te zorgen. Nu is mijn stelling hierbij: het aangaan van een relatie is vanuit dit oerperspectief bedoeld om mensen een soort spiegel voor te houden en zichzelf met hun eigen gedrag te confronteren, opdat je jezelf verbetert.
Wat ik er zelf van denk even daargelaten, wat vind jij? Motivatie gewenst :) |
hoeft niet te maken te hebben met liefde, maar kan ook gewoon door de medemens. Zoals vrienden en vijanden.
|
Volgens mij is het toch vooral bedoel om je uberhaupt een beetje happy te kunnen voelen.
-Desecrator |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ff terug na de stelling die hier gegeven werd, Liefde is er niet alleen om jezelf te leren kennen maar van liefde leer je jezelf wel kennen |
Citaat:
-Desecrator |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want het 'gekwetst worden' hoort hierbij. Er tegenover staat dat je je bij vlagen gelukkig voelt. Als vrijgezel is elke dag hetzelfde, wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn als jnieuwelaar al schrijft. Lekker stabiel, geen emotionele ups en downs. Anderzijds kun je je intens gelukkig voelen in een relatie :) 't is bijna een gokspelletje .. je kunt hoog winnen, maar ook veel verliezen. |
Citaat:
-Desecrator |
Citaat:
-Desesecrator |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit houdt overigens wel in dat je de mogelijkheid van het gekwetst worden voor lief moet nemen. Zo is het nou eenmaal. Overal is een risico aan verbonden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had het vermoeden dat Dark Voice de opmerking van Desecrator (: Dat je niet gelooft in liede, wil nog niet zeggen dat je er niet naar verlangt.) verkeerd interpreteerde, omdat zij begon over het verlangen naar een meisje, terwijl D het had over het verlangen naar liefde. |
Nee, liefde is er om de ideale partner uit te zoeken om het menselijke geslacht mee voort te planten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Liefde != aantrekkingskracht. De laatste heeft wel zo zijn functies.. |
Citaat:
-Desecrator |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |