![]() |
[NA] Muizenval Auto
Heeft iemand een idee voor een goede muizenval auto voor Natuurkunde PO opdracht??:D
|
Muizenval-auto? Ehm... kaas met een klein magneetje er in en een auto die aangetrokken wordt door de magneet?
|
Citaat:
|
Misschien moet je je vraag eens wat beter formuleren, want ik begrijp ook niet wat je bedoelt en ik heb wel degelijk fysica gehad op school...
|
Citaat:
http://www.legoeducation.com/sharedi.../L_MTV-NEW.jpg Het principe is, dat als je de muizenval laat afgaan, dat dan de wagen door die kracht gaat rijden. Ik heb er toen eentje gemaakt, en moest hem laten rijden voor punt (hoe verder hij kwam, hoe hoger het punt) en hij reed zowaar... 3 cm :eek: |
Grote achterwielen lijken me logisch, middelgrote LP's bijvoorbeeld. Je moet grip op de vloer creëren als je de auto test op een gladde vloer, dus bijvoorbeeld elastiek eromheen.
Licht materiaal gebruiken.. ik heb zelf balsahout en mechano gebruikt. |
Citaat:
|
Een muizenvalauto?
Die opdracht heb ik laatst ook moeten doen. Hij kwam 20 meter... Je moet zorgen dat je een lange hefboom hebt. Die zorgt dat je arm verder komt. Verder meot je LP's of Cd's gebruiken. Wij hadden 2 wielen achter, en 1 wiel voor. Dat hadden wij van kwex, wat zorgt voor goede draaiing. Ook moet je lichte spullen gebruiken, Zoals Lijsterhout. succes ermee. |
...top-up (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20. |