Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Vista] Netwerk probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1681650)

Aryachii 01-04-2008 19:51

[Vista] Netwerk probleem

Goeiendag,

ik zit hier met een erg vervelend probleem. Het zit namelijk zo, ik heb op mijn laptop een online spel willen instaleren. Alles verloopt zonder problemen totdat ik het spel wil spelen. Het startupscreen komt tevoorschijn en zoals we allemaal weten is het dan de bedoeling om op start te klikken. Dit doe ik dus.

Nu is het probleem dat na enige seconden er de waarschuwing komt dat het programma geen verbinding met het netwerk kan vinden en dat ik mijn netwerk/ firewall instellingen moet controleren. Bij de firewall instellingen heb ik alles goed gezet maar bij de netwerkinstellingen kom ik nergens. Dit probleem komt niet alleen voor bij de spellen maar ook bij andere programmas zoals bv: blender, IMVU, skype, mirc enzovoort...

Ik heb met mijn kleine kennis van computers alles geporbeert wat ik kon maar tevergeefs.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem en dit heel zorgvuldig kan uitleggen?

M@rco 01-04-2008 19:57

Dit kan beter naar Software & Multimedia.

M@rco 01-04-2008 19:59

Je hebt waarschijnlijk gewoon een firewall die uitgaande verbindingen blokkeert. Gebruik je de Windows firewall of een third party (dus zelf geinstalleerd) firewall? Als dat zo is, zet die dan eens uit.

Aryachii 01-04-2008 20:42

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 27314264)
Je hebt waarschijnlijk gewoon een firewall die uitgaande verbindingen blokkeert. Gebruik je de Windows firewall of een third party (dus zelf geinstalleerd) firewall? Als dat zo is, zet die dan eens uit.

ik gebruik de windows firewall.

freyk 01-04-2008 21:09

Als je die van windows xp hebt, dan vind je hier op supportsite van microsoft wel een optie om bepaalde programma's toe te staan.

M@rco 01-04-2008 21:32

Citaat:

Aryachii schreef: (Bericht 27314634)
ik gebruik de windows firewall.

Zet die dan eens uit en kijk of je het probleem dan nog hebt?

Aryachii 01-04-2008 21:57

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 27315077)
Zet die dan eens uit en kijk of je het probleem dan nog hebt?

Ik heb het uitgezet maar het probleem is er nog steeds.

Aryachii 01-04-2008 21:59

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 27314807)
Als je die van windows xp hebt, dan vind je hier op supportsite van microsoft wel een optie om bepaalde programma's toe te staan.

de info die op die site staat heb ik toegepast maar tevergeefs. het lijkt erop dat het probleem meer afhangt van het netwerk dan van firewall?

Dittrich 01-04-2008 22:08

Draadloos netwerk toevallig? Er zijn vrij veel mensen met Vista & draadloze internetverbindingen die daarmee problemen ondervinden. Heb je alle updates voor Vista (zoals SP1) al geïnstalleerd?

Aryachii 02-04-2008 03:17

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 27315503)
Draadloos netwerk toevallig? Er zijn vrij veel mensen met Vista & draadloze internetverbindingen die daarmee problemen ondervinden. Heb je alle updates voor Vista (zoals SP1) al geïnstalleerd?

Ik heb de update incl sp1 geinstalleerd. Het heeft me veel miserie bezorgd. ik weet niet wat er mis was gegaan maar mijn internet deed heel rare dingen. Ik heb 4 uur besteed om het probleem te zoeken en proberen op te lossen. ik heb niks gevonden dus heb ik maar system restore gedaan. nu zit ik weer bij het begin:p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.