![]() |
Flamenco, en andere vreemde muziekgenre's.
Hey,
Ik vroeg me af of er nog andere mensen zijn die net als mij geïnteresseerd zijn in vooral Flamenco, Indiase, Gypsy, en Turkse volksmuziek. Zelf speel ik al 3 jaar Flamencogitaar, zijn er verder nog gitaristen die Flamenco, of volksmuziek spelen? Flamenco Turkse Klassieke muziek Noord - Indiaas getinte muziek |
balkan beats!
|
Citaat:
|
Enigszins. Ik heb wel wat oosterse en oosters getinte muziek, maar dat is vaak geen volksmuziek, bijv. Ananda Shankar, Ravi Shankar, Karsh Kale, Huun-Huur-Tu en Zakir Hussain. Qua gypsy heb ik alleen Fanfare Ciocarlia, die overigens deze vrijdag in eintovuh zijn.
Marc Rizzo's flamenco/shredmetal is trouwens ook wel geinig. |
Citaat:
|
Ik heb via mijn vader chambao ontdekt, moderne flamenco met een vleugje electronica. Ik vond het wel grappig. Verder heb ik een aantal klezmer-platen in mijn digitale collectie, maar in het algemeen houd ik meer van muziek die zich laat beinvloeden door wereldmuziek dan van de wereldmuziek zelf.
Overigens vind ik de topictitel 'vreemd'. @Morridin: dat is Balkan Beatbox, het 'genre' is Balkan Beats. En dat vind ik wel grappig op een feestje, maar zou ik thuis niet snel opzetten. |
Citaat:
En verder over de topic titel, voor de een is Flamenco een vreemde muziek, voor de ander doodnormaal, ik heb de topic juist zo genoemd, want wat voor de ene als vreemd in de oren klinkt, kan voor de ander doodnormaal zijn, en ik wil daarom ook graag weten wat anderen als vreemde muziek beschouwen. Maar over het algemeen zijn we het wel met elkaar eens dat we Pop niet als vreemde muziek beschouwen? |
Wat bedoel je dan met vreemde muziek? Vreemd in welk opzicht?
|
Citaat:
Dus muzieksoorten die je niet vaak in het 'Westen' tegenkomt. |
Chambao is een samenwerking tussen traditionele flamenco-muzikanten en een 'moderne' producer, het is geen traditionele flamenco maar ik begrijp niet dat je er geen flamenco-invloeden in terughoort. Alleen al de manier van zingen komt toch duidelijk voort uit de flamenco.
|
De manier van zingen is toch wel erg verpopt om het maar zo te zeggen, dus het heeft wel veel meer weg van moerne Latin muziek met her en der Spaanse deuntjes, dan 'Flamenco'
|
cumbia is HYPE nu
|
@MILLENIUMFALC0N
Dat is zooooooooooooooooooooooooooooooooooo horrible :P |
Citaat:
|
8)
|
f, nu wil ik op dat feest zijn 8(
|
Citaat: