![]() |
enquete erfelijkheid
Ik vraag me af wie er
1. rechtshandig- of linkshandig is. 2. en of je kunt tongrollen? alvast bednakt |
Citaat:
|
rechtshandig, en ik kan tongrollen ja
|
Ik schrijf rechts, maar ik sport links.
Maar het maakt niet uit, want ja, ook ik kan 'tongrollen';). |
Citaat:
|
de verhoudingen zien. of rechtshandig recessief is of niet.
|
1 rechts
2 ja |
ik ben vreselijk links, en ik kan tongrollen.
overigens is iedereen in mijn familie, op mijn oma na, rechts. |
kun je een beetje meer gedetailleerd zijn?
vb zus:rechts ja broer: rechts nee dan kan ik mijn resultaten verder aan vullen. meestal wordt erfelijkheid in de 2de generatie doorgegeven. |
Ik ben net als mijn opa en vader links- en rechtshandig. Ik kan met allebei schrijven en verder doe ik sommige dingen linkshandig en sommige rechtshandig. Meestal kan ik het trouwens met allebei, maar heb ik het met een hand meer ontwikkeld.
En ik kan niet tongrollen. Mijn moeder is rechtshandig en broers en zus ook. Ik zou niet weten of die kunnen tongrollen. |
Citaat:
Maar als je meer wil: broertje: rechts, kan tongrollen vader: rechts, kan tongrollen moeder: rechts, kan tongrollen |
links ja
|
rechts, ja
|
rechts, nee
|
rechts en ik denk het niet.
|
1. Rechtshandig en niemand in de familie is linkshandig.
2. Nee, denk ik. Van de rest van de familie weet ik dat niet. |
Ik ben links en rechtshandig, maar kan niet tongrollen. Mijn broertje kan het wel, die is rechts. Mijn vader kon het niet (dacht ik. :|) en is rechts. Mijn moeder is ook rechts en kan het niet. Van mijn opa en oma weet ik het niet.
|
ik:
rechtshandig kan niet tongrollen broertje: rechtshandig kan tongrollen vader: rechtshandig kan niet tongrollen moeder: rechtshandig kan wel tongrollen |
Ter aanvulling dan:
ik: linkshandig, ja zusje: rechtshandig, ja moeder: rechtshandig, nee vader: rechtshandig, ja |
Ik ben rechtshandig, net als mijn ouders. In mijn familie is geloof ik alleen mijn nichtje linkshandig, maar ik ken niet mijn hele familie.
En ik kan mijn tong een beetje omkrullen, maar niet volledig. Wat zijn je onderzoeksvragen en hypothesen? |
iik ben rechtshandig en kan tongrollen
|
ik ben rechts, evenals ouders en zusje, en kan niet tongrollen en m'n ouders en zusje voor zo ver ik kan weten ook niet
|
:eek: Zijn er mensen die niet kunnen tongrollen... Toch nog wat geleerd vandaag.
Ik: rechtshandig Broertje: linkshandig met schrijven en eten, rechtshandig met gitaar spelen Broertje: rechtshandig Mama: rechtshandig Papa: rechtshandig Iedereen kan tongrollen. |
Waarom is linkshandig meteen recessief? Ik bedoel, er zijn genoeg ziektes, waarvan het corresponderende allele dominant is, maar waarbij de recessieve variant meer aanwezig is. Maar ik zie niet echt waarom die op Psychologie moet. Dat kan aan mij liggen, maar goed.
Heb je al geprobeerd te googlen? NCBI al doorgespit? Oh, btw, ik ben rechtshandig en ik kan tongrollen. Anyway, een beetje meer informatie zou wel handig zijn. En het is dus niet zo, dat als een bepaald iets niet vaak voorkomt, dat het dan recessief is. Het kan dominant zijn, waarbij de recessieve variant dan gewoon veel meer aanwezig is. |
rechts; nee
|
Citaat:
|
Oh, op die manier. :) Ik dacht dat het gewoon random was, van het is recessief, want het komt het minste voor. Maar goed, anders moet je eventjes de bron zoeken, dan kun je TS heel veel vooruit helpen. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28. |