Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2008 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Antwoorden bekijken op internet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1682319)

Ifeellikerain 04-04-2008 16:02

Antwoorden bekijken op internet
 
Wie is van plan dat te doen? Ik denk er al heel lang over na :p
Moet je het nou wel doen en dan vervolgens gaan stressen, of niet doen maar geen zekerheid hebben?
Aan de geslaagden, wie heeft het gedaan, beviel het?

Hanneke 04-04-2008 16:10

Het ligt heel erg aan het vak. Voor sommige vakken is nakijken gewoon heel moeilijk (zoals filosofie en vast dingen als geschiedenis ook). Maar voor andere vakken (vooral talen) kan het best.

flyaway 04-04-2008 16:42

Ik ga alle vakken nakijken, omdat ik graag wil weten hoe ik het gemaakt heb zodat ik wat zekerheid heb over of ik geslaagd ben of niet. Want 12 juni krijg ik de uitslag en dat is wel heel erg ver weg.

Missy 04-04-2008 16:51

Citaat:

flyaway schreef: (Bericht 27330325)
Ik ga alle vakken nakijken, omdat ik graag wil weten hoe ik het gemaakt heb zodat ik wat zekerheid heb over of ik geslaagd ben of niet. Want 12 juni krijg ik de uitslag en dat is wel heel erg ver weg.

Dit denk ik ook. :)

eef88 04-04-2008 18:01

Ik heb 2 jr geleden alles gekeken.. ik stond dan wel al goed.. en het idee dat ik in ieder geval een voldoende had, (en dus geslaagd was) vond ik wel relaxed,,

ga het dit jaar denk ik weer zo doen.. antwoorden op je opgavenblaadje schrijven, meenemen en thuis checken, moet wel zeggen dat ik altijd megaveel tijd over had waardoor ik dat ook kón doen..hangt dus beetje af of dat nu weer zo is

Chris-Verhoeckx 04-04-2008 18:20

Ik ga niet kijken. Vorig jaar wel gekeken :p. Ik denk maar; Verras me!. Misschien een onaangename, maar misschien een hele aangename :cool:

Commendatore 04-04-2008 19:33

Heb ik toen niet gedaan, ga je je alleen maar zorgen van maken en je kunt er op dat moment toch niks meer aan veranderen.

GuMM 04-04-2008 19:39

Ik heb vorig jaar vakken zoals Nederlands, Engels e.d. wel mijn antwoorden nagekeken op internet, maar dat is ook vrij makkelijk omdat het meerkeuzevragen waren. Bij Geschiedenis heb ik het niet gedaan, maar toen had ik al amper tijd om het examen te maken, laat staan dat ik nog tijd had om de antwoorden over te schrijven. Bovendien zijn dat open vragen, dus is jouw antwoord nooit helemaal gelijk aan het antwoord wat gegeven wordt op het antwoordmodel dus ga je je alleen maar onnodig zorgen maken als het net niet klopt.

Ik vond het wel fijn, zo kon ik tenminste een beetje kijken hoe ik alles gedaan had enzo. Niet dat ik er slecht voor stond, maar ik vond het wel gewoon leuk om te weten :)

damsco 04-04-2008 23:06

Citaat:

Commendatore schreef: (Bericht 27331020)
Heb ik toen niet gedaan, ga je je alleen maar zorgen van maken en je kunt er op dat moment toch niks meer aan veranderen.

dat dus.

Lilith 05-04-2008 08:00

Ik ben gaan kijken en er niet zenuwachtig van geworden. Ik had alles gewoon redelijk goed gedaan. Als je een goed gevoel over je examen hebt, zou ik gaan kijken.

Dvine 05-04-2008 11:17

Ik ga het voor geschiedenis, maatschappijleer en al die vakken niet doen. Maar voor Engels, Nederlands en Frans zeker wel! Economie, denk ik niet :o

Isnogood 05-04-2008 20:40

Als ik tijd heb check ik alles. Beta vakken zijn wel fijner na te kijken.

Lotte 06-04-2008 02:09

Ik heb het wel uiteindelijk voor alle vakken gedaan en dat beviel goed. Je zit zowiezo wel in de stress en het is gewoon leuk om te weten wat de antwoorden nou moesten zijn, Ik zou wel streng nakijken zodat je niet teleurgesteld raakt.

.KV 06-04-2008 10:11

Toen ik havo examen moest doen 2 jaar geleden, was ik als de dood om het na te kijken op het internet, ik heb dat dus ook niet gedaan op het vak economie na. Uiteindelijk ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.

Nyawa 06-04-2008 17:24

Ik heb ze aan het eind van de examenperiode nagekeken. Nou ja, en tussendoor een paar omdat ik me niet kon bedwingen ;).

Hanneke 06-04-2008 23:18

Ik had vorig jaar wel wiskunde nagekeken. Ik had een 8,5 nodig voor een 9 afgerond, en ik had - hoe ik had nagekeken - precies een 8,5. Dus daar was ik nog wel een beetje zenuwachtig voor. (Dat was ook het eerste wat ik zei toen ik hoorde dat ik geslaagd was "Je bent geslaagd, gefeliciteerd" "Dank u, en weet u misschien ook wat m'n wiskundecijfer is?" ;x )

Lentekriebel 09-04-2008 02:43

Ik had er een paar wel nagekeken en een paar niet. Ik vond het niet zo boeiend eigenlijk. Ik kon al niet meer zakken zo ongeveer en of ik cum laude zou slagen kon ik toch niet bepalen aan de hand van de punten die ik uit die antwoordmodellen kreeg.

Andijvie 09-04-2008 09:17

Ik heb het wel gedaan en had voor elk examen twee cijfers; een minimum en een maximum. Uiteindelijk klopte het allemaal wel redelijk, het zat er altijd een beetje tussenin. Ik geloof dat het maar bij 1 vak boven mijn eigen berekende maximum uit kwam, dus ik wist al vrij goed waar ik aan toe was. Niets kwam onder m'n minimum uit.

Pygmalion 09-04-2008 13:24

Ik heb (ondertussen alweer 3 jaar geleden) eindexamen gedaan op het havo en ik heb alle examens nagekeken. Ik heb het wel zo nagekeken dat ik de strengst mogelijke normering voor mezelf nam zodat het alleen maar mee kon vallen. Voor mij was dit echt fijn, ik wist na al mijn examens meteen dat ik geslaagd zou zijn!

Ik kan me nog herinneren dat je soms je kladblaadjes moest inleveren tijdens het examen en dus heel erg lang moest wachten tot je ze weer terugkreeg (half uur na het examen, ivm dyslectie scholieren die extra tijd krijgen). Dus je bent er wel veel tijd mee kwijt om op je antwoorden te wachten. :p Maar dit is waarschijnlijk bij iedere school anders.

ikbenschipper1 09-04-2008 16:48

ik heb (5 jaar geleden) al me examens bekeken van een deel had ik me antwoorden ook opgeschreven. Ik stond er wel redelijk goed voor en was steeds zekerder van me zaak:). Alleen de dag van de uitslag werd ik heeeeel onzeker ;) Maar ikk had het id gewoon gehaald.

Shock Value<3 10-04-2008 11:59

Ik denk dat je het toch niet kan laten!;) En als je denkt dat je het goed hebt gedaan dan zou ik het idd wel gewoon doen!

Lauwie101 10-04-2008 12:03

Ik denk dat ik wel gewoon ga kijken.Dan kan ik ten minste een beetje inschatten hoe ik het gedaan heb, ipv 2 weken me ontzettend zenuwachtig te maken. Heb alleen geen flauw idee of je je kladblaadje mee mag nemen met je antwoorden ofzow..?

polichinelle 11-04-2008 10:26

Ik heb bij mijn eindexamens wel alles nagekeken. Uiteindelijk dacht ik een herkansing voor frans, geschiedenis of wiskunde te hebben, maar dit bleek duits of wiskunde te zijn.

snoopy 12-04-2008 17:40

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 27354901)
Ik heb het wel gedaan en had voor elk examen twee cijfers; een minimum en een maximum. Uiteindelijk klopte het allemaal wel redelijk, het zat er altijd een beetje tussenin. Ik geloof dat het maar bij 1 vak boven mijn eigen berekende maximum uit kwam, dus ik wist al vrij goed waar ik aan toe was. Niets kwam onder m'n minimum uit.

dit ^

Crimson 13-04-2008 11:22

Ik had het wel gedaan, maar mijn cijfers waren uiteindelijk veel hoger dan ik dacht: kwam omdat er best wel veel nog goed wordt gerekend buiten het antwoordmodel. Dus ik dacht dat ik het net gehaald had, maar ik had het wel ruimer dan dat gehaald. :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.