Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   uitmaken of niet uitmaken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1682599)

darkfairy 05-04-2008 23:38

uitmaken of niet uitmaken?

nou het zit zo.
ik heb een vriend.
we hebben het meer dan een half jaar.
hij is 29.
en hij is heel aardig.
nouja soms dan.
maar zijn verleden maakt me aan het twijfelen of ik verder met hem moet gaan.
in zijn verleden gebruikte hij alle drugs behalve spuiten.
en hij dealde ook vanalles.
xtc en van die dingen.
en hij heeft een aantal keer zelfmoord proberen te plegen.
en beroofde benzine pompen met een geweer.
en hij heeft nou nog allemaal wapens in huis.
en hij heeft weinig geld.
en wil vaak dat ik voor hem betaal enzo.
en hij stookt me tegen me moeder op.
dat ik beter bij hem kan komen wonen enzo.
en heeft het vaak over me zusje.
en hij is nogal vaak depressief als ik daar ben.
en hij wil deze zomer wiet gaan dealen bij hem in de buurt.
en als hij kwaad is kan hij nogal agressief worden.
en dan kan het nogal is mis gaan.
jullie mening graag.

wallflower 05-04-2008 23:40

slotje

darkfairy 05-04-2008 23:41

waarom?.

wallflower 05-04-2008 23:45

denk je nou echt dat hier zinnige antwoorden op komen?
je kunt toch zelf ook wel bedenken dat je die vent moet dumpen, en iedereen hier zal hetzelfde zeggen

dus ik zeg: slotje

darkfairy 06-04-2008 00:03

ik denk dat er zinnige antwoorden op komen ja.
en ik zit zelf nog te twijfelen.
of ik het uitmaak of niet.

geen slotje.

wallflower 06-04-2008 00:06

oh kom op zeg, je geeft 16 negatieve punten van hem en één positief punt dat geeneens een positief punt is omdat het iets is wat iedereen zou moeten zijn en hij het meestal niet eens is.

Trimm Trabb 06-04-2008 00:09

Als je al deze punten noemt en op een forum moet vragen of je ermee moet doorgaan of niet, ben je in mijn ogen geneens oud genoeg om een relatie te hebben.

Katje 06-04-2008 00:10

Citaat:

wallflower schreef: (Bericht 27335902)
oh kom op zeg, je geeft 16 negatieve punten van hem en één positief punt dat geeneens een positief punt is omdat het iets is wat iedereen zou moeten zijn en hij het meestal niet eens is.

Precies. Uitmaken, liefst gisteren nog.

darkfairy 06-04-2008 00:37

ze zeggen dat het verleden niks meer uitmaakt.
maar het blijft toch nog steken.
dat is ook een beetje het probleem.

TheConfidant 06-04-2008 01:14

Ik neem aan dat je d'r vanuit gaat dat het wel goed zal komen met hem en ook gelooft dat hij z'n leven kan verbeteren, maar als ik het zo lees zie ik het niet snel gebeuren. Vooral als hij dan ook nog 'ns al 29 is..

Dumpen, bespaart je vast een hoop ellende. Dit zou je niet hoeven vragen, hoor. Onze bevestiging heb je hier niet voor nodig. Wellicht realiseert hij zich dan ook dat hij echt z'n leven moet gaan ordenen. Laat niemand je familie en jezelf zo behandelen. Simpel.

Metal 06-04-2008 04:47

Kansloos, jullie beiden.

Arenda 06-04-2008 05:04

Ik vind je lijstje ten eerste erg vervelend lezen, ten tweede lijkt de conclusie me wel duidelijk.

x-spekkie-x 06-04-2008 06:04

Citaat:

darkfairy schreef: (Bericht 27336016)

Verleden?

Denk eens aan de toekomst:

Citaat:

darkfairy schreef: (Bericht 27335810)
en hij heeft nou nog allemaal wapens in huis.
en hij heeft weinig geld en wil vaak dat ik voor hem betaal enzo.
en hij stookt me tegen me moeder op.
dat ik beter bij hem kan komen wonen enzo.
en heeft het vaak over me zusje.
en hij is nogal vaak depressief als ik daar ben.
en hij wil deze zomer wiet gaan dealen bij hem in de buurt.
en als hij kwaad is kan hij nogal agressief worden.
en dan kan het nogal is mis gaan.
jullie mening graag.

Meer dan de helft van de punten gaan niet eens over zijn verleden, maar over de toekomst die je met hem gaat hebben. EN DIE IS ER NIET!

Maak het uit!

(Ben ik de enige die na het woord drugs al dacht: get away from this guy?!)

llell 06-04-2008 08:52

Haha veel erger kun je ze niet krijgen

Louis Armstrong 06-04-2008 09:27

NIET uitmaken.

Waarom zou je, hij is toch SOMS lief. Das voldoende lijkt me:)

WolterB 06-04-2008 09:49

Dumpen, lmd

Nienna* 06-04-2008 09:54

Waarom ben je al die tijd wél bij hem gebleven? Want je lijstje is inderdaad niet echt positief :O en de dingen die ik lees in het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic zijn ook nooit positief.

Nienna* 06-04-2008 09:56

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27336239)

Nou ik dacht dat niet, want hoewel ik zelf niet zo pro-drugs ben, kan ik het wel accepteren als mensen dat soms willen gebruiken/hebben gebruikt. Maar ik zou er zelf inderdaad niet een lange relatie mee willen/kunnen hebben, omdat ik vind dat mensen vaak onder invloed van drugs zich minder fijn gedragen als zonder invloed van drugs.
(ik spreek uit ervaring met een vriendje)

moya. 06-04-2008 10:25

gewoon bij hem blijven natuurlijk! een relatie heb je door dik en dun :)

Magican 06-04-2008 11:36

Iemand die zo poëtisch over haar liefde verhaalt, moet wel helemaal gek van haar partner zijn. Ik voorspel een mooie toekomst voor jullie beiden (Y)

Freyja 06-04-2008 11:48

Citaat:

Verleden?

Denk eens aan de toekomst:

Meer dan de helft van de punten gaan niet eens over zijn verleden, maar over de toekomst die je met hem gaat hebben. EN DIE IS ER NIET!

Maak het uit!

Idd. Doe niet zo idioot, Darkfairy, aan zo'n type heb je werkelijk helemaal niks. Er zijn echt wel normale jongens die niet kloten met wapens en drugs en aggressief worden. Die kerel van jou kan beter alleen zijn.

Iduna 06-04-2008 12:35

Uitmaken, je kunt hem niet veranderen of 'redden'.

Metal_Jacket 06-04-2008 13:37

Dumpen, wat een kansloze junk.-O-

Poggy 06-04-2008 14:37

Dat iemand van 19 dat zelf niet ziet zeg.

uuuf 06-04-2008 15:00

dat je daar überhaupt nog over moet nadenken haha

Metal 06-04-2008 18:20

Citaat:

Louis Armstrong schreef: (Bericht 27336319)
NIET uitmaken.

Waarom zou je, hij is toch SOMS lief. Das voldoende lijkt me:)

Citaat:

moya. schreef: (Bericht 27336410)

Citaat:

Magican schreef: (Bericht 27336638)
Iemand die zo poëtisch over haar liefde verhaalt, moet wel helemaal gek van haar partner zijn. Ik voorspel een mooie toekomst voor jullie beiden (Y)

*O*

Nienna* 06-04-2008 19:21

Ik zie niet echt reden om haar zo belachelijk te maken, volgens mij heeft ze nogal wat problemen en hoewel wij forumleden daar natuurlijk niets mee te maken hebben, kan het misschien hard aankomen. (/moraalridder)

@ darkfairy: trek er je lering uit en doe wat de rest zegt.

Changshan 06-04-2008 20:45

+ neem de posts die door Metal gequote worden niet te serieus, allemaal sarcastisch. Kortom: het hele forum staat achter je als je hem dumpt.

'I'he Prophet 06-04-2008 20:46

Dat jullie dit topic allemaal zo serieus nemen zeg, de tering :/.

Changshan 06-04-2008 23:22

^ Zolang zij het serieus neemt...

igfy 07-04-2008 10:41

Ehm... Tja... ik zou het toch echt uitmaken. Hij maakt misbruik van je en probeert je emotioneel aan hem te binden (stookt je op tegen moeder, wil dat je bij hem komt wonen, je moet voor hem betalen) veredr wil hij blijkbaar ook niet zo heel graag stoppen met zijn verleden, als hij nu al aankondigt te gaan dealen in de zomer.

En als je daarna nog last van hem hebt kun je hem altijd nog angeven bij de politie ofzo...

Andijvie 07-04-2008 12:16

Ik vind het feit dat je twijfelt tussen uitmaken of niet uitmaken al genoeg reden om het wél uit te maken. Natuurlijk, soms je relatie even kritisch bekijken kan geen kwaad, maar echt twijfelen vind ik niet kunnen. Vervolgens noem je allemaal punten van hem op, dat 'hij is heel aardig. nou ja, soms dan.' valt me weer op; is het niet juist de bedoeling dat je vriend heel aardig is áltijd? Natuurlijk; iedereen is wel eens slecht gehumeurd, maar over het algemeen wil je toch dat hij het grootste gedeelte van de tijd aardig is?
En tja, als hij wapens heeft en in de zomer drugs wil gaan dealen en jou manipuleert... dat lijken me ook alweer hele goede redenen om het uit te maken.

Kun je anders misschien uitleggen waarom je twijfelt? Waarom zou je wél bij hem willen blijven? Dat hij soms wel aardig is is geen goede reden, in mijn ogen...

Bartezz 07-04-2008 13:59

Citaat:

darkfairy schreef: (Bericht 27336016)

hij is soms aardig.. ehhh

en verder heb je het over zijn verleden, maar het meeste wat je noemt speelt in het heden.

need I say more?!

Inanis 07-04-2008 14:32

Citaat:

Morgan schreef: (Bericht 27336725)
Idd. Doe niet zo idioot, Darkfairy, aan zo'n type heb je werkelijk helemaal niks. Er zijn echt wel normale jongens die niet kloten met wapens en drugs en aggressief worden. Die kerel van jou kan beter alleen zijn de gevangenis in.

Missy1234567890 07-04-2008 15:25

Ik wist niet dat het zo erg was (:eek:), Darkfairy, maar ik zou echt accuut met die relatie kappen. En dan ook geen contact meer met hem hebben, telefoonnummer van hem wissen, uit msn-lijst halen en als hij je belt of mailt, niet opnemen of terugmailen. Ik kan me niet voorstellen dat je écht van hem houdt als ik dit zo allemaal lees en ik denk dat dat andersom ook niet het geval is (sorry) Ik krijg meer de indruk dat hij je gebruikt, wat ik al eerder gezegd heb in het LJH-topic. Je kunt geen relatie hebben met iemand waar je eigenlijk bang voor bent, die jou ipv. respecteert, manipuleert en gebruikt. En dan staan deze dingen nog los van datgene wat jij zijn 'verleden' noemt. Buiten dié dingen om heb je al zat redenen om het uit te maken.

Natuurlijk kan iemand heel erg veranderen en spijt krijgen van de dingen die hij vroeger gedaan heeft. In zo'n geval maakt het verleden niet zoveel meer uit. Maar is hij wel zo erg veranderd? Heeft hij spijt van zijn verleden? Ik denk het niet. Als hij echt zo erg veranderd zou zijn, zou hij om te beginnen een fatsoenlijke baan hebben gezocht, geen wapens meer hebben en met al die drugs gestopt zijn, dus ook geen dealingplannen hebben. Ik vraag me net als Andijvie af, wat vond je aanvankelijk leuk aan hem, waarom ben je een relatie met hem begonnen? En probeer het dan eens precies te omschrijven. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zijn levensstijl zo aantrekkelijk vindt: geen werk, drugs, depressiviteit, agressie enzo. Wat maakt (of maakte) hem zo leuk dat je een relatie met hem wilde? (Je mag ook een pm sturen met het antwoord)

Inanis 07-04-2008 15:55

Om eerlijk te zijn zie ik een bestaan van zwart geld verdienen ansich niet als een vreselijk iets, helemaal als je verder gewoon verstandig met geldzaken en je levensinvulling omgaat. Zulke mensen vind ik interessanter dan gemiddelde burgerlijke werkmieren.
Hard drugs, alcohol of erge wiet/hasj verslaving, agressie en een verleden van gewapende overvallen.. dat vermijd ik zeker ja. Hoewel ik mensen wel gedoog als ze een pilletje hier en daar gebruiken en niet
als een rat proberen mij ook daartoe te zetten of geld uit me te troggelen.

Aaron 07-04-2008 16:25

Alleen voor zijn slechte smaak zou ik hem al dumpen.

Psychopath 07-04-2008 16:25

Dumpen

Evolution 07-04-2008 16:30

dumpdumpdumppp

Rooster 07-04-2008 16:31

wat jij nodig hebt is een jongen die je echt respecteert.

Katje 07-04-2008 16:47

Citaat:

Rooster schreef: (Bericht 27343743)

grappigzijnfail

Nyawa 07-04-2008 17:33

Meisje, dump die jongen alsjeblieft. Als ik het LJH-topic lees heb je zelf al genoeg problemen om ook nog eens die van hem op te gaan moeten lossen en de punten die jij noemt zijn totaal niet de basis voor een langdurige, goede, warme relatie. Maar ik begrijp ook wel, dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Heel veel succes en sterkte met je beslissing!

Blaf 07-04-2008 18:12

Ik zou gewoon bij hem blijven hoor, ik weet zeker dat jullie je problemen op kunnen lossen. :)

_Mosquito_ 07-04-2008 18:13

ick denck dat hut een lovurboii is

Vrome Vorstin 07-04-2008 18:16

Voor elkaar geschapen, lijkt me.

Dr0_ol 07-04-2008 18:16

Citaat:

I hope so.

Aurelius 07-04-2008 18:17

Citaat:

moya. schreef: (Bericht 27336410)

Aaron 07-04-2008 18:33

Kijk, ik ken ook een paar jongens die in de handel hebben gezeten (of nog zitten) en dat zijn zonder uitzondering zeer vriendelijke, zorgzame en gevatte indivuen. Dat je iemand zou moeten dumpen omdat hij poedertjes of groente verkoopt vind ik dan ook een beetje bekrompen. Maar je drankjes door je vriendin laten betalen kan dus écht niet...

Sidhe 07-04-2008 18:40

Het wiet-dealen lijkt me nog de minste van je problemen. Dumpen die gast, punt. Hoe moeilijk het misschien ook voor je is.

Prue Halliwell 07-04-2008 18:59

als jij jezelf zoveel waard vindt, dat je bij hem wil blijven omdat je denkt dat je niets beters kan krijgen, moet je dat vooral doen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.