![]() |
omtrek bovenbenen
Ik weet dat het nogal een rare vraag is, maar ik vroeg me af of iemand weet wat nou een normale of een gemiddelde omtrek van een vrouwelijk bovenbeen is. Ik vind namelijk die van mezelf veel te dik, maar de kans is groot dat dit komt door mijn verstoorde beeld. Daarom wilde ik op zoek naar objectieve informatie om het eens op een andere manier te bekijken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
|
Dat ligt aan je bouw, lijkt me. Als je een gezond BMI hebt, dan zijn je bovenbenen ook echt niet buiten proportioneel dik ofzo, daar hoef je je echt niet druk om te maken.
|
Eerlijk gezegd ben ik hier ook wel benieuwd naar.
|
Verstandelijk weet ik ook wel dat mijn bovenbenen heus niet abnormaal dik zijn, maar voor mijn gevoel is dat wel zo. Daarom zoek ik echt objectief bewijs waar ik niet omheen kan. Misschien moet ik gewoon eens met de meetlat op straat gaan staan :o
|
Wat Andijvie zegt: "Dat ligt aan je bouw, lijkt me."
En als je verstandelijk al weet dat je bovenbenen niet abnormaal dik zijn, is dat dan niet al de objectie(re) informatie? Een aantal maten gaan je gevoel, denk ik, heus niet veranderen...daar is (veel) meer voor nodig. |
Volgens mij zou het best wel fijn zijn om ergens zwart op wit te zien staan dat je bovenbenen tussen deze en deze omtrek mogen liggen om "gezond" te zijn. Dan kan ik het beter inschatten én beter relativeren.
Maar ik weet niet hoe dat voor Water is. Is dit trouwens een opdracht of niet, Water?q |
Het ligt aan je bouw en aan je lengte. Iemand van 1,85 die slank is heeft bredere bovenbenen dan iemand van 1,50 die slank is, om maar eens wat te noemen.
|
@Yana: Ik geloof niet dat dergelijke maten bestaan...? Dit omdat het gewoon enorm afhankelijk is van je bouw en idd ook van je lengte.
|
Ik zou het inderdaad fijn vinden om gewoon zwart op wit maten te hebben, maar ik begrijp dat dat een onrealistische wens is. Ik heb dit ook inderdaad met mijn psycholoog besproken en zij kwam met het idee om eens te zoeken naar gemiddelde/normale waarden...
|
Misschien dat als je je lengte hier neer zet dat mensen er iets zinnigers over kunnen zeggen? (Ik heb geen idee, maar ik kan me daar iets bij voorstellen...al laat je dan je bouw nog buiten beschouwing, maar het geeft iig iets meer informatie.)
|
Misschien helpt het, kan ik in elk geval proberen... ik ben 1.60m.
|
Ik heb een onderzoekje gevonden onder 1100 vrouwen van 18-20 jaar waarvan de gemiddelde lengte 1.59m is. Het gemiddelde gewicht is 54kg. (volgens mij is dat sowieso ondergemiddeld??)
De gemiddelde omtrek hun bovenbenen is ongeveer 55cm. Voor meer maten kijk hier ;) http://query.nytimes.com/mem/archive...CF&oref=slogin Mijn eigen been is overigens zo'n 70cm :) (52cm toen ikbegon met trainen) |
Citaat:
TS, wat is je bovenbeenomtrek? |
Citaat:
Edit: dat is wel een artikel van ruim 100 jaar oud! Ter info: mijn bovenbeenomtrek is 58 cm.:) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de gemiddelde beenomtrek van mensen van 1.60 is in die 100 jaar wel gestegen denk ik! |
Hee, ik ben een meisje die vind dat ze te dikke boven benen heeft, ik weet dat mensen vaak zeggen dat ik me aanstel, maar ik vind ze zelf en ze hoeven maar een paar centimeter dunner, dus mijn vraag, heeft iemand een tip voor mij om dunnere bovenbenen te krijgen, ik volleybal bijna 6 x in de week. ( alvast bedankt)
x. |
Bedankt voor de reacties. Ik vond het wel een leuk onderzoekje, maar 1890 is toch best lang geleden;). Als ik mijn bovenbenen halverwege meet is de omtrek 50cm...
|
zolang je een gezond gewicht hebt en zonder problemen broeken past, lijkt me dat ze niet te dik zijn?
|
Mensen vinden dat ik slank ben en de omtrek van mijn bovenbenen is 51cm.
Met een omtrek van 50cm zal de TS dus waarschijnlijk niet te dik zijn...In ieder geval is haar omtrek lager dan het gemiddelde uit het onderzoek... |
:|
Mijn gemiddelde is ook lager. Dat kan echt niet. Ik heb op allerlei plekken gemeten en zelfs het hoogste is nog lager. Onmogelijk. :| |
Hebben jullie trouwens gemeten terwijl je been op de stoel lag, of terwijl die dat niet deed?
|
yana en water, de omtrek van jullie bovenbenen is lager dan die van de vrouwen uit het onderzoek. Die hadden gemiddeld een laag BMI en een korte lengte, daarnaast is het erg lang geleden. Vrouwen waren vroeger een stuk slanker dan nu, omdat er door de westerse leefstijl veel overgewicht is. Toch vinden jullie je benen nog steeds dik, jullie gevoel heeft dus niks te maken met objectieve meetwaarden.
Stop met het meten en wegen en zoeken naar maten, want dat helpt je toch niet. Het is het zelfbeeld waar je een probleem mee hebt, en niet met overgewicht. Het zit tussen je oren, en daar moet je aan werken. |
Citaat:
|
Wat Poepkind zegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
de correcte meetwijze is rechtop staand over het dikste punt (net onder de bil) |
Citaat:
|
het gaat ook om een centimetertje misschien :P
met zittend meten versta ik trouwens op het puntje van een stoel zittend en de hoek tussen boven- en onderbeen 90 graden. dus niet dat ie platgedrukt wordt ergens op ;) het lijkt me duidelijk trouwens dat "water" hele dunne bovenbeentjes heeft als ze zelfs dunner zijn dan die van 100 jaar geleden ;) |
ik ben 1.70 m.
omtrek is 57 cm als ik sta en 60 cm als hij op de stoel ligt. ik heb een vrij 'normaal' postuur, met een gezond bmi enzo. mocht dat je geruststellen. |
Citaat:
|
iedereen denkt dat haar bovenbenen te dik zijn (bijna alle vrouwen in elk geval), maar dat is gewoon omdat iedereen tegenwoordig dun wil zijn. modellen = dun, mooi = dun. zo wordt er tegenaan gekeken, maar dar is niet de realitiet. als je echt te dikke bovenbenen zou hebben zou je BMI te hoog zijn.
|
Citaat:
maar voor 'te dik' is het bmi sowieso een betere graadmeter dan de omtrek van de bovenbenen. |
Het scheelt bij mij echt wel waar ik meet hoor.
Maar ik dacht dat het veel meer zou schelen met jullie (in negatieve zin). Ik dacht dat mijn bovenbenen ook objectief huuuge zouden zijn. En dat is dus geloof ik niet zo. Scheelt het dat ik klein ben en geen zware botten heb? |
Ik vind m'n bovenbenen juist te dun. Een beetje dikkere bovenbenen zijn best mooi in mijn ogen. Als ze wat gespierd zijn, zijn ze sowieso wat 'dikker' en dat vind ik juist mooi onder bijvoorbeeld een rokje.
|
Citaat:
|
Bovendien bestaat er niet zoiets als zware botten, dat maakt dacht ik hooguit 1,5 kilo uit.
|
@Yana: Volgens mij moet ik tegen jou hetzelfde zeggen als tegen mezelf... je bent echt niet te dik en ook je benen niet!
|
Je beenomtrek verandert niet zo snel. Om een vergelijking te geven:
1.84m - 84kg - beenomtrek 64cm 1.84m - 74kg - beenomtrek 62cm Ik ben dus 10kg afgevallen en mijn beenomtrek is maar 2cm minder geworden. (En ik heb een bmi van 21.9, dus ook een prima gewicht :)) |
Citaat:
|
verschilt inderdaad wel heel sterk. Bij mij viel ik heel veel bij mijn benen af.
177 meter 66 kilo : omtrek 55 cm 63 kilo : omtrek 51 cm om het diktste punt gemeten |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |