![]() |
hulp gevraagd
Hi,
Ik heb een vraag aan ieder die hier een antwoordt op kunt geven. Ik ben bezig met een project voor economie en ik kom bij bepaalde vragen er niet uit. Wie hier de antwoorden voor weet zou ik graag die hulp zeer op prijs stellen. 1) Hoe het komt dat de consument steeds meer is gaan besteden? 2) Welke soort markt benaderingen je hebt? + uitleg. 3) En hoe je de consumentengoederen in kunt delen? Hartelijk bedankt, Gin |
De antwoorden die ik zou kunnen bedenken zijn:
1) Tegenwoordig is het gemakkelijker om geld te lenen (krediet). Denk ook aan uitgesteld betalen etc. 3) In de economie wordt onderscheid gemaakt tussen experience en search goods. Ik weet niet de correcte Nederlandse vertaling hiervan. Het komt er op neer dat er onderscheid wordt gemaakt tussen goederen waarvan de eigenschappen van te voren waar te nemen zijn (search goods) en goederen waarvan de eigenschappen niet van te voren waar te nemen zijn (experience goods). |
Probeer is te zoeken in je economie boek, daar staan heel veel verklaringen waarom een consument meer kan gaan besteden. Die theorie kan je dan uitwerken op je eerste vraag.
Heb je www.google.com al geprobeerd? Citaat:
De lonen zijn gestegen, hierdoor ook de koopkracht. De producten zijn goedkoper geworden (supermarktoorlog.) Lenen is makkelijker. Stabiele economie, hierdoor krijgen mensen er vertrouwen in en kopen ze meer. Citaat:
Je kan ook denken aan abstracte en concrete vorm. Citaat:
Succes ermee. |
Citaat:
Er zijn zoveel groepen waarin je consumentengoederen in kunt delen. Korte uitleg: Primaire goederen: Goederen waarvan bij prijs stijging/daling de afzet weinig zal veranderen omdat ze noodzakelijk zijn zoals Electriciteit, voedsel enz. (Ze zijn dus prijsinelastisch) Luxe goederen: Goederen waarvan bij prijs stijging/daling de afzet veel zal veranderen zoals auto, huis, sieraden enz. (Ze zijn prijselastisch) Inferieure goederen: Goederen waarvan men minder gaat kopen naarmate het inkomen stijgt. De consumenten vinden het "minderwaardige goederen" (=inferieur). Mensen willen dan, als ze het zich kunnen veroorloven, liever een ander/beter product. Denk hierbij aan vakanties. (prijselastisch) Substitutiegoederen: Goederen die elkaar kunnen vervangen (Sinas en Cola) Complementaire goederen: Goederen die elkaar aanvullen (cd speler en c.d.) |
als je antwoorden niet weet of begrippen niet begrijpt
zoek dan op wikipedia ik denk dat het beter is als je het zelf uitzoekt dan dat ik je zo de antwoorden geeft, leer je niet veel van ;) maar wikipedia staat heeeeeeel veeel info op |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |