Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koninginnedag, hoe vier jij het? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1683646)

Missy 10-04-2008 08:01

Koninginnedag, hoe vier jij het?

Over een klein maandje is het weer koninginnedag. Hoe vier jij het?

Ben je tijdens koninginnedag om half vier 's middags al dronken? Ga je met zusje mee naar de rommelmarkt? Hoe breng jij de dag door? Koop je iets op de rommelmarkt? Wat voor betekenis heeft koninginnedag voor je?

Als Alexander zometeen koning is, mag het van jou dan ook koningdag gaan heten? Waarom wel/niet?

Barabas 10-04-2008 08:04

Ik ga misschien naar A'dam, zo niet blijf ik thuis want in mijn dorp is het alleen voor kleuters en vmbo'ers. als alexander koning is moet het gewoon zo blijven, want traditie. oja, ik moets 's morgens lopen, heb een wedstrijd *o*

Vlindertje 10-04-2008 08:32

Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren.

Als Willempje koning is, moet hij het afschaffen en ons een gewone vrije dag ervoor teruggeven. Het liefste eentje zonder oranje slingers en ballonnen.

Katje 10-04-2008 08:36

Ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren, maar het hoeft niet afgeschaft te worden wmb.

Pippeloen 10-04-2008 09:32

Ik ga denk ik naar Disco Herman in de Koornbeurs in Delft. Sowieso vind ik het altijd wel leuk om naar Delft te gaan met koninginnedag.

~Kunst~ 10-04-2008 10:29

Ik ben jarig:)

Cherry Springs 10-04-2008 10:33

Ik zelf heb helemaal niets met koninginnedag. Ik vind die heliumballonnen altijd wel grappig trouwens, maar ik ben geen fan van het zo veel mogelijk oranje aandoen en door de stad lopen. Soms ga ik wel de stad in om even rond te kijken maar ik koop ook nooit echt wat op rommelmarkten. Ik ben te lui om daar echt bij te kijken. Vroeger ging ik nog wel eens zitten maar we hebben nu al onze goede rotzooi verkocht, dus dan zit je daar de hele dag en is er niemand die wat van je kopen wil. Dat is frustrerend!
Als Willem Alexander koning wordt moet het natuurlijk nog wel koninginnedag blijven heten, zo hoort dat gewoon.
Mijn ouders hangen wel de vlag uit, trouwens. En soms gaan we naar het vuurwerk kijken. Het betekent eigenlijk niets voor me dus ik ga ook verder niets bijzonders doen.

Sperzieboon 10-04-2008 11:00

Ik ga uitslapen en nagenieten van het KT-Tunstall concert. En misschien een dagje fietsen, relaxen of terrasjes doen.

Lentekriebel 10-04-2008 11:01

Vroeger ging ik wel vaker in de stad viool spelen. Toen ik daarmee begon deed nog bijna niemand dat in Maastricht en ik was natuurlijk jong en schattig dus ik verdiende vet goed. Latere jaren ging de opbrengst steeds verder achteruit :o.
Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen, maar ik wil het nu eindelijk wel eens in een grote stad vieren. Kijken hoe dat is. Dus misschien ga ik naar Amsterdam en anders blijf ik in Utrecht :).

sterrenmeisje 10-04-2008 11:01

ik probeer meestal in belgie te zijn om al het debiele gedoe te missen, maar helaas valt groezrock dit jaar in mei, dus dat kan niet. misschien dan maar naar de cd release van the undeclinables.

Pippeloen 10-04-2008 11:17

Ik dacht altijd dat iedereen koninginnedag hartstikke tof vond. Maar onder de DK'ers valt dat tegen.

Sperzieboon 10-04-2008 11:20

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 27361679)
Ik dacht altijd dat iedereen koninginnedag hartstikke tof vond. Maar onder de DK'ers valt dat tegen.

Ik mis de lol van het jezelf verrot zuipen echt compleet. Al die rommelmarktjes waardeer ik wel hard, maar dat is ook steeds commercieler en begint ook steeds vroeger.

Kazet Nagorra 10-04-2008 11:30

Koniginnedag vieren is het toppunt van burgerlijkheid. Het koningshuis is een smerige bende criminelen en moet per direct opgeheven en onteigend worden. Mensen die pro-koningshuis zijn moeten publiek uitgelachen en bespuugd worden, want nationalisme is het laagste dieptepunt dat je als mens kunt bereiken.

Het spreekt voor zich dat ik koniginnedag mijd als de pest, open TBC en aids gecombineerd.

sterrenmeisje 10-04-2008 11:34

en hiv dan?

Kazet Nagorra 10-04-2008 11:43

Citaat:

sterrenmeisje schreef: (Bericht 27361764)
en hiv dan?

Nee, zo erg mijd ik koninginnedag nu ook weer niet. Volgens mij ben ik zelfs eens een keer in de stad geweest tijdens koninginnedag. Heel Stratums Eind vol met mensen, waarom doen mensen dat vrijwillig? :confused:

Missy 10-04-2008 11:44

Koninginnedag vier ik niet vanwege de 'koningin'. Voor mij is het meer een dag om gezellig met vrienden te stappen.

N00dles 10-04-2008 12:06

Ach, ik vind die feestvreugde wel wat hebben. Wat minder voel ik voor het lopen met 2 meter/uur door volgepropte straatjes.

Sador 10-04-2008 12:59

Ik zit serieus te overwegen om wat uurtjes te gaan werken.

arPos 10-04-2008 12:59

boulevard

Stefenootje 10-04-2008 13:02

Ik hoop dat ik het dit jaar voor het eerst in Amsterdam ga vieren, aangezien ik daar nu een vriendje heb.

Lucky Luciano 10-04-2008 13:45

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 27361210)
Ik ga denk ik naar Disco Herman in de Koornbeurs in Delft. Sowieso vind ik het altijd wel leuk om naar Delft te gaan met koninginnedag.

ik ga dit jaar misschien ook maar naar delft:o:p

Lucky Luciano 10-04-2008 13:51

Citaat:

Missy schreef: (Bericht 27360893)
Ben je tijdens koninginnedag om half vier 's middags al dronken?

Mogelijk
Citaat:

Ga je met zusje mee naar de rommelmarkt?
Nee, maar ik loop vaak wel met een paar vrienden een rondje, voordat we ons installeren achter een goed gevulde tafel pinten.
Citaat:

Hoe breng jij de dag door?
Lekker in de zon, anders ga ik niet.
Citaat:

Koop je iets op de rommelmarkt?
Heel soms, als ik iets zie dat ik wel grappig vindt. De laatste keer heb ik de Max Havelaar gekocht.
Citaat:

Wat voor betekenis heeft koninginnedag voor je?
Lekker in de zon klemmen.
Citaat:

Als Alexander zometeen koning is, mag het van jou dan ook koningdag gaan heten? Waarom wel/niet?
Maakt me niet uit, maar wel vind ik dat we dan allemaal ons eerste pilsje gratis moeten krijgen

Lisa 10-04-2008 13:53

Andere jaren ging ik naar een openluchtconcert, erg gezellig.

Uice 10-04-2008 16:26

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 27362270)
Ik hoop dat ik het dit jaar voor het eerst in Amsterdam ga vieren, aangezien ik daar nu een vriendje heb.

Dat kan geregeld worden.

Swlabr 10-04-2008 16:27

Niet.

Rasmusje 10-04-2008 17:00

Citaat:

Darkiekurd schreef: (Bericht 27363630)
Niet.

Quis 10-04-2008 17:12

Ik ''vier'' het niet, maar ik ga waarschijnlijk wel even een rondje door het park lopen of gezellig op een terrasje zitten. Één keer ben ik in Amsterdam geweest, dat nooit meer.

Le Soleil. 10-04-2008 19:35

Ik blijf in mijn huis, amsterdam is veel te druk om buiten rond te lopen.

Martiño 10-04-2008 19:38

Niet.

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 27361749)
Koniginnedag vieren is het toppunt van burgerlijkheid. Het koningshuis is een smerige bende criminelen en moet per direct opgeheven en onteigend worden. Mensen die pro-koningshuis zijn moeten publiek uitgelachen en bespuugd worden, want nationalisme is het laagste dieptepunt dat je als mens kunt bereiken.

Nounou...

Swlabr 10-04-2008 19:40

Hij heeft gelijk hoor. We hebben niets aan het koningshuis.

Stefenootje 10-04-2008 19:49

Citaat:

Darkiekurd schreef: (Bericht 27364673)
Hij heeft gelijk hoor. We hebben niets aan het koningshuis.

Kazet-groupie.

Swlabr 10-04-2008 19:57

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 27364730)
Kazet-groupie.

Nee hoor. Ik ben gewoon muselluf.

Zie je hoe ik 'muselluf' in plaats van het populaire 'meselluf' schreef? Anti-establishment views ftw!

Vice 10-04-2008 20:02

Waarschijnlijk ga ik gewoon aan school werken. Heb dan nog maar 1,5 weken voor de beoordelingen.

TopDrop 10-04-2008 20:06

Ik ontken de hele dag dat het koninginnedag is en vlucht naar Budapest *O*

Lethe 10-04-2008 20:07

Ik ga rondrijden.

Stefenootje 10-04-2008 20:11

Vroeger was koninginnedag echt de shit. In mijn herinnering was het altijd mooi weer, floten de vogeltjes. Eerst deden we spelletjes op school, en mocht je een cadeautje uitkiezen, en later waren er in het dorp ook allemaal leuke dingen te doen.

Tegenwoordig is er geen HOL meer aan! Wat mij betreft dan. De laatste 3 jaar ben ik uit principe binnengebleven, heel de dag. :cool: Maar dit jaar gaat er denk ik wel gefeest worden. Al hou ik eigenlijk helemaal niet van dronken mensenmassa's. -O-

TopDrop 10-04-2008 20:12

Vorig jaar was ik naar meuk in Amsterdam geweest. Het was daar TERINGdruk -o-

Stefenootje 10-04-2008 20:13

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 27364853)
Vorig jaar was ik naar meuk in Amsterdam geweest. Het was daar TERINGdruk -o-

Ja, dat hoor ik ook altijd. Ik ben wel aan het roepen dat ik dit jaar eindelijk naar Amsterdam ga, maar ik weet eigenlijk niet of ik daar wel zin in heb.

TopDrop 10-04-2008 20:15

Ik vond een keer wel genoeg. Als ik uberhaupt dit jaar met koninginnedag in nederland zou zitten, zou ik echt niet nog een keer naar amsterdam gaan :o Over een paar jaar maar weer ofzo.

Sherco 10-04-2008 20:22

Vroeger toen ik klein was vierde ik het wel, dan ging ik met mijn oom en tante vroeg opstaan en naar de vrijmarkt. Als puber ging ik altijd wel even de stad in, maar niet speciaal uit ofzo, gewoon een beetje hangen met vrienden.
In mijn studentenstad doen ze er verassend weinig aan (hoewel er vast gezopen zal worden, maar dat is niet zo mijn ding), dus ik zelf ook. Dit jaar ga ik de dag na Koninginnedag voor 2 maanden op reis, dus ik zal vooral spullen bij elkaar aan het zoeken zijn en aan het stressen zijn denk ik :)

Stefenootje 10-04-2008 20:23

Citaat:

Sherco schreef: (Bericht 27364906)
Vroeger toen ik klein was vierde ik het wel, dan ging ik met mijn oom en tante vroeg opstaan en naar de vrijmarkt. Als puber ging ik altijd wel even de stad in, maar niet speciaal uit ofzo, gewoon een beetje hangen met vrienden.
In mijn studentenstad doen ze er verassend weinig aan (hoewel er vast gezopen zal worden, maar dat is niet zo mijn ding), dus ik zelf ook. Dit jaar ga ik de dag na Koninginnedag voor 2 maanden op reis, dus ik zal vooral spullen bij elkaar aan het zoeken zijn en aan het stressen zijn denk ik :)

Woe, waar ga je heen?

Gauloises 10-04-2008 20:29

Ik denk dat ik eens over de rommelmarkt ga lopen, vorig jaar heb ik daar de meest gave dingen voor niets gekocht. (y)

Zuipende paupers wil ik verder natuurlijk niets mee te maken hebben. :o

Jaeger 10-04-2008 20:32

Koninginnenacht moet ik werken, nachtje doorhalen en dan op Koninginnedag op jacht gaan naar platen, als ik het nog volhoud.

Balance 10-04-2008 20:41

Ik vind Koninginnedag het leukste feest van het jaar. Helaas moest ik de afgelopen 2 jaar werken op Koninginnedag, maar dit jaar niet, dus ik denk dat ik weer naar Amsterdam ga.

En als Willem Alexander koning wordt, moet het Koninginnedag blijven heten wat mij betreft. Het draait immers allang niet meer om één lid van het Koningshuis, aangezien de persoon voor wie Koninginnedag op 30 april is, al overleden is.

Sador 10-04-2008 23:14

Ik heb besloten om wél te gaan werken. Dit omdat het best lekker uitbetaalt, ik best weinig hoef te doen en we een paar uur praktisch alleen zijn. Prima prima, vind ik zo. (y)

egon 10-04-2008 23:27

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 27361749)

Het spreekt voor zich dat ik koniginnedag mijd als de pest, open TBC en aids gecombineerd.

Deze mening ongeveer, maar dan met een liever sausje.

WishfulDreaming 10-04-2008 23:36

Met mn broer in Washington DC!!

Lentekriebel 11-04-2008 08:13

Is het echt zo'n zuipfestijn in de randstad? :(

Sherco 11-04-2008 09:22

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 27364908)
Woe, waar ga je heen?

We beginnen in Italie (Rome) en zien wel waar we uitkomen, hoewel Slovenie, Oostenrijk en Polen waarschijnlijk wel langs zullen komen... Geen idee verder, we gaan lekker backpacken :)

PixelDansje 11-04-2008 11:27

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 27364848)
Vroeger was koninginnedag echt de shit. ....Tegenwoordig is er geen HOL meer aan!...

Voor kinderen is het nog steeds leuk denk ik ;)

Citaat:

lentekriebel schreef: (Bericht 27366828)
Is het echt zo'n zuipfestijn in de randstad? :(

Ja het is vreselijk!!

Citaat:

lentekriebel schreef: (Bericht 27361579)
Vroeger ging ik wel vaker in de stad viool spelen.

Ahw dus het was jij, die zo lief en schattig was :smelt:

OT: Op die geweldige dag en de dag er voor hoef ik niet te werken, omdat ik jarig ben. Het probleem is dat het zo super druk wordt dat al mijn vriendinnetjescollega's wel werken.

Vroeger ging ik heel vroeg op staan (ja hé ik wilde zo lang mogelijk jarig zijn, deden anderen dat ook?). Dan gingen mijn vader en ik naar de markt kijken en kochten we onderweg naar huis brood, om te ontbijten. Thuisgekomen was mijn mama taart aan het bakken<33. Daarna gingen we naar de kermis met vrienden of iig het hele gezin en mijn beste vriendinnetje en mijn broers beste vrienden. 's Middags was er visite en die bleef tot ik moest slapen!
<333

Vorig jaar was ik voor de 2e keer in a'dam, maar ik dronk helemaal niets dus het was veeeel minder leuk dan de keer ervoor. Dronken massa's, als je nuchter bent en een hekel hebt aan iedereen die drinkt, zijn echt vreselijk!
Dit jaar ga ik niet naar a'dam want het is net heeelemaal over met de jongen met wie ik zou gaan, eigenlijk weet ik niet wat ik ga doen. Waarschijnlijk vraag ik mijn overgroot moeder of ze op de thee/koffie komt en slaap ik heel lang uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.