![]() |
Toetjes!
Ik vind het nog altijd 1 van de lekkerste dingen.. voor s'ochtends tussendoor.. en natuurlijk s'avonds na het eten.. een bakje vla/kwark/yoghurt.
Maar welke vinden jullie de lekkerste en raden jullie anderen aan :D? Mijn grote favo toetje is boer'n bitterkoekjes vla & boer'n appeltaart vla. maar vanmorgen had ik voor het eerst Spar boeren yoghurt appel-kaneel-krenten geprobeerd, was echt erg lekker ... had totaal niet verwacht dat de spar zulke kwaliteit kon leveren.. lekker fris.. en goeie volle smaak :) |
Als je vla/yoghurt/enz. 's ochtends of tussendoor eet is het geen toetje. ;) :p
Ergens in een ander topic over een soortgelijk onderwerp heb ik al eens gezegd dat ik het liefst griesmeelpudding van Mona eet (maar dat eet ik niet vaak)...dat heeft voor mij de voorkeur boven vla/kwark/yoghurt. Verder eet ik alleen wel eens vanille yoghurt en Danoontjes. |
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1525765
Begin vorig jaar opende je precies hetzelfde. Zelf ben ik gewoon van de normale yoghurt, kwark, vla's. Geen stukjes, kleurtjes, poespas enzo. Ik eet elke ochtend bij het ontbijt zoiets, maar niet als toetje. IJsjes bijvoorbeeld mogen wel wat uitgebreider enzo. |
dolce mele vind ik verschrikkelijk lekker :o
da's een dessert met een laagje verkruimelde koekjes van petit beurre gemengd met honing, en daarbovenop een mengsel van mascarpone en appel (dieje zelf tot moes moet koken) en een soort wijn daardoor 'k weet het recept niet precies, als iemand geïnteresseerd is zoek ik wel eens |
Citaat:
ik ben wel benieuwd hoe je het klaarmaakt! |
Citaat:
volgens mij heb ik het recept ooit al gepost hoor :confused: zal eens gauw zoeken edit : niet gevonden edit 2: ik zal m'n mams eens mailen edit 3: gevonden! 'k had 't op een ander forum eens gepost, vandaar de verwarring. Dolce mela - 250gr mascarpone - 100gr vanillecreme Danette - 2 groene appelen - 50gr suiker - 8gr vanillesuiker - 1/2dl witte wijn - 2 eiwitten - kaneel - 70gr petit beurre Lu - 3 soeplepels vloeibare honing schil de appels, stoof ze in de witte wijn gaar breng op smaak met suiker en kaneel mix de appelspijs en laat afkoelen meng er de mascarpone en de vanillecreme onder klop de eiwitten op en roer ze voorzichtig door het kaasmengsel verkruimel de koeken, overgiet met honing en klop los met de garde bedek de bodem van elk kommetje met een laag kruimels, verdeel er de creme over en laat opstijven in de koelkast (versier met een toefje slagroom, stukjes fruit naar keuze en een muntblaadje >> dit hebben wij nog nooit gedaan: lijkt alleen maar zonde, want zo is het al overheerlijk :) ) |
iemand ervaring met de Mona Boordevol Yoghurt vanille-mango-passievrucht?
Ik ben totaal geen liefhebben van mona toetjes (vind ze vaak niet zo lekker).. maar mango/passievrucht yoghurt klinkt zo lekker :p:p |
Citaat:
|
Is het trouwens verstandig voor iemand met een eetstoornis om zo ontzettend veel hier rond te hangen??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom open je twee keer eenzelfde soort topic binnen een jaar tijd? :|
|
Citaat:
Dan doe je het toch niet? *smiley die heel diep zucht* ... |
Ik ga ook meestals naar het lezen van zon'n thread iets eten :-)
heb ik mischien ook 'n eetstornis? ;-) |
ndr het ligt iets gecompliceerder.
Nu gaan we weer ontopic, ander gooi ik deze dicht. |
Citaat:
Is dat sowieso niet verstandig, aangezien er een zelfde topic van dezelfde user schijnt te zijn?! |
We proberen het nog even maar als niemand er zin in heeft gaattie dicht :). Verder is Dennis niet jullie "verantwoordelijkheid", in hoeverre wij dat wel zijn regelen wij dat wel..
Ik hou wel van heeel veel soorten zuivel maar eet dat niet zo vaak als toetje, eerder als tussendoortje, of wat later op de avond na het avondeten maar meestal niet meteen er na, mag ik dan toch nog reageren? ;) doe ik wel alsof. Ik vind soja vanille/caramel vla erg lekker, naturel kwark en dan zelf vruchten er door heen gooien, biogarde yoghurt met cruesli (of noten of vruchten), rijstdessert, van die roomyoghurt met perzik/maracuja, bitterkoekjes vla, appeltaart vla en ga maar door. Maar gewoon yoghurt eet ik denk ik het meest, met vanalles er doorheen dus. |
Pudding: Bijna alle puddingtoetjes van Mona vind ik lekker, vooral die met vanille-, frambozen en griesmeelsmaakje. 'Het toetje van de maand' vind ik ook meestal super.
Kwark: De volle kwarken van Almhof en dan vooral de Apfelstrudelvariant (Y). Vla: Bollino vla met bananen- of aardbeiensmaak. Pap: Griesmeel-, bloem- en havermoutpap. Ik lust bijna alle toetjes, probeer graag nieuwe varianten uit. Toetjes waar chocola in zit, vind ik weer wat minder en ik heb liever iets met 'n vaster structuur, dus liever kwark dan yoghurt bijvoorbeeld. Ik voeg vaak zelf wat fruit aan m'n toetje toe trouwens :). |
de mona karamel-room vla portieverpakking is ook best lekker eigenlijk (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |