![]() |
Haar door littekens?
Ik heb best wat (kleine) littekens maar ook op plekken waar best haar groeit normaal gesproken maar ik zie niks. En op me bovenarm heb ik lang litteken van een operatie maar ook daar zie ik geen enkele haar. Kunnen haren door littekens groeien? Want beetje haar er overheen om het iets minder op te laten vallen zou ook wel fijn zijn.
|
Ik denk niet dat daar haar door kan groeien. De haarzakjes zijn kapot en het littekenweefsel is stug. Op mijn littkekens groeien ook geen haren.
|
Op littekenweefsel groeit toch geen haar meer?
|
Litteken Vorming
In dit onderdeel staan we stil bij een vorm van haaruitval met een minder grote impact: littekenvorming (Cicatriële Alopecie). Deze ontstaat door het oplopen van bepaalde wonden waardoor haarzakjes rond die wonde definitief verloren gaan, zodat er geen haargroei meer mogelijk is. Ook kan het te maken hebben met littekens die men van geboorte af meedraagt, zodat ook op deze plaatsen haargroei definitief uitblijft. Gezien de haarfollikels definitief verloren zijn, zal op de plaats van het litteken ook geen haargroei meer voorkomen. Indien het om ernstige littekens gaat, waarbij men de kale plek zou willen wegwerken, is de enige mogelijkheid een chirurgische ingreep. Bron: http://www.haar-uitval.net/littekenvorming.html |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |