![]() |
Nota bene, jonge dichters!
Nota bene, jonge dichters!
De zelfgedroomde sluwe vos zal ons strekken tot lering en vermaak wanneer hij ons ontsteld vertelt hoe een hoofdletter dient op schrift gesteld en nietsvermoedend ons zal openbaren de kale plek van zijn wilde haren. |
Dikke disss richtig Reynaert op rijm, haha oh my:D
|
Ode aan Perseus
Oh heroïsche Perseus en uw vermaledijde botte neus, Uw provocatie stemt mij niet al te blijde, heus. De lucht van sarcasme en ironie ontstemt mijn gebroken hart, Vandaar dit lofdicht dat zich wentelt in smart, Om uw zwaard dat mijn kaf van uw koren scheidde. Maar uw gretigheid kon ’t niet vermijden, Dat de spottende toon die u aan mij wijdde, Niet alleen de uwe zijde. Rook u immers niet, oh held van verdriet, Diezelfde toon in ’t mijne? |
Ed'le Reynaert, met uw spitse snuit,
u dicht zichzelf er prachtig uit! Terechtgewezen voel ik mij door zulk een dichte woordenbrij. Want al was mijn zwaard behoorlijk vlug, uw kale hoofd spreekt toch nog terug. Het vosje was er als de kippen bij bravo, bis bis, ik val u bij! Ik heb u, hoop ik, tóch verlicht, door u als eerst te hebben toegedicht. Het was dom van mij te negeren de voortekenen die 'k moest ontberen. Want al is uw repliek zo vlug geboren ik rook u reeds een uur tevoren. |
Hé, waar is dat topic gebleven waar het allemaal om begon?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17. |