![]() |
Haar honing
Ik wilde nog even de haren
van die mooie blonde vrouw beschrijven. Ze wond om haar vinger krullen waar die haar gezicht omlijsten appelstroopje is net dada ik bedoelde honing en raakte zo de weg kwijt ik denk, in tijd waar schoonheid geen uitzondering maar regel blijkt- nee toch maar niet de vrouw van mijn mijmeringen is toch zeker niet het einde kritiek is best welkom. |
omlijsten zoals ze dat nu doen of omlijstten zoals ze dat toen deden?
je gebruikt in de eerste strofe wel hoofdletters en een punt, daarna niet meer. is de rest één zin? anders lijkt het me dat het Ik denk zou moeten zijn. hoewel dat natuurlijk helemaal aan jou is. ik vind het appelstroopje / ik bedoelde honing en raakte zo de weg kwijt erg leuk. |
Elysea heeft wel gelijk, je bent niet helemaal consistent met hoofdlettergebruik. Ik vind het wel een aardig gedicht. Het doet me wel aan mijn Lauragedicht denken, trouwens:o Het einde vind ik goed. De een na laatste strofe vind ik minder, dat 'geen uitzondering maar regel blijkt'.
|
Citaat:
de punctuatie is idd niet consistent, het is geheel gevoelsmatig gedaan. ik moet hem daarop dan herschrijven :) Citaat:
|
Hm, ik vind het eigenlijk meer een gedachtengang dan een gedicht. Met andere woorden: het is niet goed uitgewerkt. Een gedachtengang kun je natuurlijk goed in de vorm van een gedicht gieten (wat waarschijnlijk ook je bedoeling was), maar hier vind ik het niet poetisch genoeg, en niet 'af'. Als je hem toch gaat herschrijven zou ik daar aan denken.
|
wel, opzich heb je wel gelijk, het is uiteraard ontstaan uit een gedachtengang maar het is wel bedoeld als gedicht. Je zit wel dicht bij de betekenis daarmee, hoewel dat denk ik dus niet duidelijk was. thanks.
|
appelstroopje is net dada
ik bedoelde honing en raakte zo de weg kwijt Dat vind ik mooi. Ook de zogenaamde gedachtengang, al ben ik het er wel mee eens dat het een beetje onaf is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56. |