![]() |
Informatica: Kunstmatige Intelligentie
Hey, ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de studiekeuze Kunstmatige Intelligentie. Mijn vraag is eigenlijk waar ik dat het best kan studeren?
In Amsterdam had ik gekeken, dat is daar een bachelor opleiding, maar ik vind de stad Amsterdam niet zo fijn. In Utrecht had ik ook gekeken, maar daar is het maar een minor dat ik bij de studie informatica kan kiezen. Wat zijn jullie meningen / ervaringen? Thanks TT |
Volgens mij studeert Not for sale KI.
Je kan het trouwens ook in Groningen studeren, misschien spreekt dat je meer aan. |
In Eindhoven hebben ze ook zoiets, is alleen wel zwaarder dan bij de UvA en UU.
Overigens heeft de UU wel CKI (Cognitieve Kunstmatige Intelligentie), ik weet niet in hoeverre dat iets voor jou is, maar misschien is het de moeite van het uitzoeken waard? |
aha, groningen spreekt me trouwens niet echt geweldig aan tot mijn spijt.
|
Zijn er ook steden die je wel aanspreken? Met een studie als KI zijn de mogelijkheden niet gigantisch, dus misschien moet je eerst even naar de inhoud kijken voor je een stadsvoorkeur geeft..
|
Ik hou meer van steden die in het westen gelegen zitten =). Utrecht spreekt me wel aan, ik denk dat ik Utrecht ga kiezen voor CKI =).
(dat komt voornamelijk in verband met de reistijden, dan kan ik elk weekend naar huis bijv.) |
...dude, Nederland is zo groot niet. En vind je het OV niks, schaf dan een Fiat Panda of Citroen AX ofzo aan, kost maar een paar biertjes per maand. Ik kan me zelf nou niet echt voorstellen dat iemand een inferieure/minder interessante opleiding zou kiezen om in het weekend een paar uurtjes langer bij paps en mams op de koffie te kunnen, maar het zal wel aan mij liggen. :D
|
Citaat:
Je hebt AI-opleidingen aan de UvA en VU in Amsterdam, Groningen, Utrecht (2 varianten) en Nijmegen. Er is wel verschil in inhoud en vooral in benadering. Groningen heeft bijvoorbeeld een meer (neuro-)biologische en natuurkundige benadering dan de anderen, en CKI in utrecht is wat 'softer' en psychologie/filosofie-geörienteerder. Over de UvA kan ik je wel wat vertellen mocht je daar behoefte aan hebben. http://www.connectie.org/links.php handige verzameling links. |
Meer info over Utrecht.
http://www.phil.uu.nl/onderwijs/ckib/ Ik begin er volgend jaar ook aan :). Te weinig informatica dan kan je toch altijd je profilerings ruimte volstoppen met informatica :D. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |