![]() |
Pukkelpop 2008
zojuist is de eerste lading groepen bevestigd:
The Killers The Flaming Lips Serj Tankian Dropkick Murphys Boys Noize - Ricardo Villalobos - Mercury Rev Plain White Ts - Miss Kittin & The Hacker (live) Carl Craig The Wombats - Etienne de Crecy (live) Neurosis - Killswitch Engage - Iron & Wine Danko Jones - Simian Mobile Disco (live) Stereo MCs The Cribs - Joan As Police Woman Pendulum The Dresden Dolls Sons And Daughters - As I Lay Dying DJ Friction Hadouken! - DJ Hype & Daddy Earl Cult of Luna Henry Rollins (spoken word) - Infadels Junkie XL Kaizers Orchestra Bob Mould Band Klaxons DJ Set (Jamie Reynolds) SebastiAn Does It Offend You, Yeah? - Epica Uffie & Feadz Yeasayer - Volbeat DJ Mehdi High Contrast + MC Wrec MxPx Late Of The Pier The Casualties - The Count & Sinden (live) The Subways - This Is Menace Tocadisco Two Gallants Black Kids - Holy Fuck - Los Campesinos! - Benga Dusty Kid (live) - Joe Lean and The Jing Jang Jong Nina Nastasia Radioclit Lightspeed Champion The Unseen The Heavy TC Witchcraft Yuksek (live) Have Heart - Drive-By Truckers Brodinski Year Long Disaster Chase & Status The Ocean The Sword Dan Le Sac vs Scroobius Pip Crookers - Kitty, Daisy & Lewis The Bloody Beetroots Shackleton The Shoes Headman - Little Dragon Louis XIV, |
teleurstellend.
|
gefeliciteerd trouwens
|
toch wel wat bands die ik graag wil zien, yeasayer, flaming lips, kaizers, dus ik zal dit jaar wel weer gaan!
en gefeliciteerd idd (y) |
Hier ook, Yeasayer, Joan As Police Woman, Iron & Wine, Flaming Lips, maar overall gezien het aantal namen vind ik het ook vrij teleurstellend. En felicitaties idd voor de knaap met de tamboerijn! :y
|
Drive-By Truckers :cool:
|
simian mobile disco :cool:
|
vergeleken met vorig jaar stelt het idd wat teleur. flaming lips zou ik echter wel dolgraag willen zien.
thanks, trouwens. :) |
Jongens, een spoken-word performance van Henry Rollins ....
|
ja dat zal niet de eerste zijn.
yeasayer en holy fuck , verder weinig spannends |
Goed om wederom de Ed banger Crew gerepresenteerd te zien op aankomende Pukkelpop. Met Feadz&Uffie en DJ Mehdi erbij heb ik ondertussen alles gezien behalve Mr. oizo
|
de helft van die line-up stond er vorig jaar of het jaar ervoor, sjees(n)
nee dat wordt geen festival dit jaar. |
De grootste naam van de line-up van dit jaar is wel vergeten, Metallica ;)
|
slechte line-up zeg, maar wel does it offend you, yeah?
|
Within Temptation, Thrice, Less Than Jake, Alkaline Trio, Anti-Flag, A Wilhelm Scream en Mindless Self Indulgence komen naar PUKKELPOP.
|
Nieuwe namen:
Bloc Party R๓isํn Murphy Soulwax 2manydjs Tindersticks Stephen Marley Jamie Lidell - The Gutter Twins Hercules And Love Affair The Breeders Dr. Lektroluv Elbow - The National Hot Chip - Ian Brown MGMT We Are Scientists Diplo Robyn Yelle - The Pigeon Detectives - Crystal Castles Black Mountain The Futureheads - Switch - A-Trak OneRepublic - The D๘ Tunng - Get Cape. Wear Cape. Fly. - Sam Sparro - Kid Sister The Ting Tings - M83 Midnight Juggernauts - Lykke Li Tokyo Police Club - Samim and Miguel Toro (Percussions) live Alela Diane Girl Talk Operator Please - Flying Lotus Pete & The Pirates Dan Deacon - A Mountain of One - Disco Ensemble White Lies - The Dodos Fuck Buttons Red Light Company - Menomena State Radio XX Teens Pivot - Caribou The Whip El Guincho Met Tindersticks, Jamie Lidell, Hercules And Love Affair, The Breeders, Elbow, The National, Alela Diane, Menomena en Caribou maken de heren Pukkelpop het toch ineens een heel stuk interessanter. Ik vermoed dat ik ga. (y) |
hot chip, black mountain, the gutter twins, soulwax , hercules (y)
|
ik ga ook, supergoede namen nu al
|
Girl Talk en Pigeon Detectives zijn de shit. State Radio heeft ook een paar chille nummers.
|
Citaat:
|
Ahh veel goede namen zeg, nu maar hopen dat ze niet tegelijkertijd geprogrammeerd worden (n).
|
nieuwe namen:
Sigur R๓s, Editors, Manic Street Preachers, Meshuggah, Cold War Kids, Arsenal, Das Pop, Monza, A Brand, Tim Vanhamel, Deadmau5 (live), Girls in Hawaii, Lady Linn and Her Magnificent Seven, De Jeugd Van Tegenwoordig, Freaky Age, LeLe, Motek, The Germans, Headphone, Animal Alpha, MaxNormal.TV, aka The Junkies, The Like, Creature With The Atom Brain, Those Dancing Days, The Black Box Revelation, Amen Ra, COEM, The Hickey Underworld, Moveis Coloniais de Acaju, Lemon en Roadburg. ik ga zeker weten nu (L) |
die nieuwe namen doen me niet zoveel, de editors en amenra zijn leuk maar die heb ik beide toch al gezien
|
Sigur R๓s, aww yea!
|
godver ik moet een makker regelen
|
ik heb besloten dat ik ga, morgen kaartje halen
|
ohja en nog even een zinvolle mededeling: het uurschema staat online. zo op het eerste gezicht niets vervelends; alleen das pop tegelijk met the dodos.
|
tijdschema is ontzettend kut
|
amenra en crookers tegelijk en bloc party en neurosis overlappen, verder niks te klagen
|
Wat een natte line-up! Hier wil ik wel naartoe, maar dat tijdschema is echt door belgen gemaakt :(
|
Citaat:
|
Wel gaaf dat the Unseen hier staat, hadden best ook op ll gemogen.
|
yeah, ik heb er veel zin in!
|
De overlap tussen Alela Diane (m้t koor!), Jamie Lidell en Sigur R๓s stemt mij droevig, maar ik heb er ook zin in. (y)
|
zit er dit jaar niet in voor mij helaas :(
|
speciaal bier
|
Was de shit, alleen maar droog gebleven. Hoogtepunten waren Caribou, Jamie Lidell, Hot Chip, Yeasayer, Iron & Wine, Elbow en Sigur R๓s. The Flaming Lips wonnen qua show, want ze hadden 30 teletubbies op het podium (!), twee enorme groene marsmannen met opblaasbare hoofden (!!), en een zanger die opkwam in (in (in!)) een enorme transparante opblaasbare bal met een diameter van 3 meter en met die bal ging crowdsurfen/over het publiek rollen/WTF. Erg tof. Het is jammer dat hun muziek live niet zo goed uit de verf komt.
|
Godverdomme Meshuggah gemist door een programmawijziging die ik nergens aangekondigd heb gezien. Nouja voor de rest wat het erg vet. Ben tering gesloopt nu, das altijd een goed teken.
|
Hoe geweldig deed de zon het dit jaar! De show van the Flaming Lips was inderdaad erg gaaf. Dit jaar veel goede dingen gezien. Hoogtepunten waren toch wel Hot Chip, Boys Noize, Jamie Lidell (wat ik gezien heb) en Soulwax, maar het allergeweldigst vond ik Sํgur R๓s. Verrassend vond ik Lady Linn and her magnificent seven.
Minpuntje blijft toch die gore dixies en die piepjonge, door iedereen heen huppende dagjesmensen. |
Citaat:
|
Ik las trouwens net de recensie van Pendulum op Lowlands op 3 voor 12. Worden finaal de grond in gezeken, maar was zeker het hardste feest op Pukkelpop. Slechtere show of te zure recensent?
|
Citaat:
whahaha te gek:D ik hoop dat daar foto's van op de fotohomo staan. |
HOOGTEPUNTEN
Flaming Lips; Sigur Ros; Bloc Party; M83; Girl Talk; The Dodos; Tokyo Police Club, Menomena, British Sea Power. DIEPTEPUNTEN Security; Duur Ongezond Eten; Alphabeat, Yeasayer, MGMT gemist; Metallica T-shirts; The Subways; Karig Openingsfeestje; Shitburen. BIJKOMSTIGHEDEN Een Nieuw Luchtbed; De Kut Van Tante Liesbeth 'Live'; Pissen Naast De Pot; Mensen Voor De Gek Houden, Gratis Biertjes Op De Terugweg, High Zijn. |
Menomena (wat zingen die gasten slecht live zeg! En muzikaal rammelde het ook aan alle kanten) en Bloc Party (wtf Kele Okereke is ineens een bling-dragende gangstah geworden?!) als hoogtepunten, en Yeasayer als dieptepunt? :confused:
Ik vond Yeasayer vorige keer ook wel een stuk beter, maar een dieptepunt vond ik het toch zeker niet. |
Citaat:
JAIKS:| ik kwam ook al een foto tegen met een dikke blingketting en een met een obama shirt. wtf dude. |
Het was leuk. Heerlijk veel zon. Erg prettig vond ik de Dresden dolls, Sigur ros en Roํsํn murphey. Joe Lean en the Jing Jang Jong was ook een fijne binnenkomer. Oh, en ook die Braziliaanse carnavalsband (?). Jammer dat het festival smerig is, met die dixies en overal pissende, vieze mannen (n). Brr. Het haalt het niet bij Lowlands, vind ik.
|
ga je eronder liggen dan, als die mannen pissen?
|
misschien dat ik antwoord geef als ik ben bekomen van het schuddenbuiken. Wแt een dijenkletser!
|
haha
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |