![]() |
Vrijheid van meningsuiting
Stelling: Vrijheid van meningsuiting moet gegarandeerd zijn in Nederland.
Dus: alles wat je vindt mag je zeggen. Eens of oneens en argumenten geven a.u.b. |
voor:
we hebben toch verdomme geen sharia hier... |
Citaat:
|
Lastig geval.
Vind ik dat men moet mogen verkondigen dat alle homo's ziek zijn? Dat de islam een godsdienst is die moet worden uitgeroeid? Dat men haat en geweld mag instigeren? Dat de jodenvervolging in WO2 nooit is gebeurd? Nee. Maar ik vind ook niet dat je iemand keihard mag beperken in wat hij mag denken, zeggen of schrijven. Wel... Als je een keihard nee/ja antwoord wilt: nee, ik ben er niet voor dat men 100% gegarandeerd alles mag roepen dat hij/zij wil. Ik realiseer mij echter ook dat ik met een dergelijke houding de in het begin genoemde mensen niet op een andere mening zal brengen. Zij zullen zich misschien zelfs gesterkt zien in hun overtuiging. |
Citaat:
En aangezien er geen vrijheid om te spreken over religie bestaat onder de sharia, sluiten vrijheid van meningsuiting en de sharia elkaar dus uit. Citaat:
Het verbieden of tegenwerken daarentegen zorgt voor groei van de aanhang. Kijk maar hoe Wilders door de zielige pogingen van Balkenende IV om zijn film Fitna te verbieden en tegen te werken zijn eigen aanhang zag groeien, en het imago van Balkenende een fikse deuk heeft laten oplopen, doordat Balkenende bewees niet voor zijn eigen volk en haar rechten op te komen als het er op aan komt. |
Vandaar ook het laatste dat ik in m'n post neer zette :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |