![]() |
Voor fizzle-fluffy
Openhartig aan haar
Het desolaatste plekje van de stad ligt midden op het rimpelige meer waar ’s nachts in een flauwe vuurtorenvorm licht onder het oppervlak verschijnt. Wie daar? Is er op de doodse bodem leven? Het is slechts een straatlantaarn, maar doe nu even alsof we dat niet weten. Want ik heb geen duikpak waarmee ik snorkels kan gaan zoeken. Het ontbreekt me ook aan zin. Maar waarom van die straatlantaarn uitgaan? Wat ik zeggen wil: kijk niet naar de werkelijkheid maar naar haar kenmerken die niet bestaan. Maar let niet op wat ik zeg en luister: van alle dode dichters kon ik nog het minst ontwaken. Dus leer alsjeblieft niets van mij en laat me het je toch moeilijk maken. Groningen, 25 april 2008 |
Mwoah, niet sterk genoeg. Als er Voor CSN had gestaan had ik je niet uitgevraagd.
|
Raar criterium; ik neem aan dat dat voor al mijn gedichten geldt.
|
Ik weet niet goed wat je ermee wilt zeggen, maar ik voel me wel vereerd dat je voor mij een gedicht hebt geschreven. :bloos:
|
Zo moeilijk is het toch niet?
|
:y niet uitleggen!
|
Citaat:
|
"maar weer" ? Waar heeft het dat eerder geillustreerd?
Overigens, ik doelde gewoon op het feit dat ik je gedicht een beetje flauw vind. Het eerste gedeelte van die zin zegt: het is een beetje makkelijk scoren. Het tweede gedeelte: ik ben daarom blij dat er niet 'Voor CSN' staat. Dat is natuurlijk absoluut niet relevant, maar inderdaad, wel hartstikke leuk om te zeggen. |
Er stond eerst geen 'weer' maar toen vond ik het een rare zin. En eigenlijk zeg je wel vaker dingen die nergens op slaan maar die je wel leuk vindt om te zeggen, ook dat weet je zelf ook ;). Misschien is het te makkelijk, maar een groot epos voor CSN is natuurlijk ook iets anders dan een dichtadvies in een gedichtje gegoten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |