![]() |
Collegegeld Issue
Ik ben vorig jaar aan mijn mijn eerste jaar begonnen, maar het begon al heel moeizaam. Ten eerste werd er gewoon collegegeld afgeschreven, maar informatie over mijn opleiding kreeg ik maar niet. Toen ik erom vroeg, bleek ik zogenaamd helemaal niet in het systeem voor te komen (of ik me wel écht had ingeschreven?). Afijn, ik heb door dat gekloot een flinke achterstand opgelopen, was niet meer gemotiveerd kon het op een gegeven moment ook niet meer betalen. Ik betaal mijn studie zelf want mijn ouders willen er niet aan meebetalen.
Ik heb mij uitgeschreven in februari met de reden dat het voor mij dus financieel niet meer haalbaar is en dat ik toch al een achterstand had opgelopen en mij werd toen verteld dat ik nog 3 maanden extra collegegeld moest gaan betalen. Wettelijk bepaald volgens mij. Probleem is dus dat ik dat geld gewoon écht niet heb, dus is er iets wat ik met de mensen van school kan treffen (óf iemand anders) want ik word er helemaal krankjorem van...:s:( |
Had je niet beter op het begin van het schooljaar, toen je wel al betaald had en geen lessen kreeg, een klacht kunnen indienen?
Ik vind het maar een raar verhaal |
Ik denk dat je een betalingsregeling moet regelen, want betalen zul je toch moeten.
|
Ga anders naar een juridisch loket en leg je probleem voor.
|
Hoeveel collegegeld heb je dantot op heden betaald?
|
Volgens mij moet zoiets in de voorwaarden van je opleiding staan. Bij mij was het zo dat ik per eerste van de maand nadat ik me had uitgeschreven geen collegeld meer hoefde te betalen. Zo heb ik in mijn laatste jaar nog 5 maanden collegeld teruggekregen omdat ik een half jaar eerder was afgestudeerd.
Dus kijk eens in je opleidingsboekje, en anders vragen of je een betalingsregeling kan treffen. |
Is het ook niet mogelijk om tijdelijk wat extra te werken om toch aan het geld te komen?
|
Citaat:
En voor jouw info: denk je niet dat ik dan al gedaan heb? Ik moest gewoon betalen hoor. Geen tegemoetkoming of wat dan ook |
Citaat:
|
Citaat:
Ga langs de opleiding, bel, maakt niet uit: maar zorg dat je duidelijkheid krijgt. Waar staan deze regelingen en had je die horen te weten? Wat kun je er tegen doen? Dat soort dingen. En zolang je geen gelijk hebt, zul je wel moeten betalen. Probeer ook een betalingsregeling te treffen. |
Citaat:
|
Citaat:
DIt is wat de universiteit tilburg zegt over restitutie van collegegeld Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |