![]() |
woordenboeken bij niet-talen
Het is toegestaan een woordenboek te gebruiken bij alle examens, dus ook bij bijvoorbeeld aardrijkskunde of natuurkunde.
Ben je van plan ook echt een woordenboek bij je te hebben? Of ga je het examen zonder woordenboek maken, omdat je nu al zeker weet dat je daar niks aan hebt en het toch alleen maar hinderlijk veel ruimte op je tafeltje in beslag neemt? |
Nee. Ik vind het nergens op slaan om een woordenboek bij bijvoorbeeld wiskunde of scheikunde te gebruiken :')
|
Alleen woordenboek bij engels en nederlands, de rest niet.
|
Bij filosofie had ik 'm wel bij me, maar geloof ik niks opgezocht. Bij andere vakken weet ik niet eens meer of ik 'm bij me had :o Maar echt nodig is het sowieso niet.
|
Citaat:
Wat ik me wel afvroeg is welke gebruiken jullie? Wij hebben thuis alleen maar een driedelige (groot maar fijn <3), maar die mag dus niet. Ik moet er dus nog eentje kopen, maar welke? |
Dat is toch vooral een optie voor buitenlanders? Nederlands-Turks bijvoorbeeld?
Ik ga hem iig alleen bij engels en frans gebruiken hoor :p Hmm misschien ook wel bij Nederlands. Maar zal hem niet nodig hebben ;) En @hierboven. Waarom zou je een bepaald soort woordenboek niet mogen? Beetje vreemd toch? |
Ik zou je nederlandse woordenboek zeker wel meenemen bij nederlands. Ook al ben je gewoon goed in de nederlandse taal, als je een woord niet zeker weet is het toch wel fijn om het op te kunnen zoeken.:o
|
Citaat:
|
Het gaat me vooral om de vraag of je wel woordenboeken moet meenemen bij niet-talen, maar je zelf wel Nederlands als moedertaal hebt.
Dat je een woordenboek bij Engels, Duits, Nederlands etc. hebt, is vanzelfsprekend. Als Nederlands niet je moedertaal is, kan ik ook wel voorstellen dat je er misschien eentje nodig zou hebben. |
Je mag bij elk vak een nederlands woordenboek gebruiken.
|
Citaat:
Citaat:
|
bij filosofie vorig jaar wist ik even niet hoe ik een woord moest schrijven; dan is een woordenboek wel handig ;)
|
Ze letten toch niet op spelling?
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat je dat nodig hebt. In principe hoor je het ook niet nodig te hebben; die examens zijn gewoon op jouw niveau, dus die termen die er in voorkomen hoor je te kennen. Ik heb bij mijn examens nooit een woordenboek nodig gehad.
|
Bij een bio examen uit 2007 of 2006 ofzo gebruikten ze foerageren en commensalisme. Het is wel handig om een dergelijke term even op te zoeken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |