![]() |
Februari
Februari
was nooit kouder dan nu. Alles is verdord, dromen en bladschilfers dwarrelen uit je haren. Geen sjaal kan dit omvatten, je kan geen woorden om je heen slaan die beschermen tegen de wangengeselende tocht van deuren die nooit sluiten gaan, de eeuwige landweg waar geen sneeuw meer op mag vallen, en al deze beelden die als een wervelhoos je zomerhoop aan stukken raast tot je lippen zich samenpersen tot een lijn van zwijgen. Onverschilligheid heeft immers geen vorm maar slechts een naam: februari. (wachten op de zomer duurt nooit langer dan in de kortste maand) |
Goed zeg!
Knap dat je goede vondsten kan laten herhalen in je gedicht, zonder dat ze minder goed worden of afbraak doen aan de eerdere. De bladeren/bladschilfers die dwarrelen, de sjaal/woorden die je niet om je heen kan slaan. Knap hoe je met betrekklijk weinig tekst zoveel kan zeggen. Alleen de laatste regels, wat tussen haakjes staat, vind ik niet echt er in passen. De vondst is mooi, maar het lijkt nog niet helemaal uitgewerkt. Misschien kan je het in de titel of het gedicht zelf verwerken? |
Jee, bedankt. Ik snap wel wat je bedoelt met die laatste regels, maar bij gebrek aan beter inzicht laat ik ze nog even zo staan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |