Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Geneeskunde en MLW (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1687137)

wouter098 27-04-2008 10:32

Geneeskunde en MLW

Hee,

Zijn hier die-hards die allebij de studies tegelijk hebben gedaan? Want ik doe al MLW (wat me echt zwaar makkelijk af gaat) en ik denk er serieus over Geneeskunde erbij te doen volgend jaar... Is dit realistisch of ben ik nie helemaal lekker bij me hoofd?

duivelaartje 27-04-2008 11:18

Heeft MLV veel verplichte contacturen? Want daarmee zou je dan wel eens in de knoop kunnen komen. Bedenk wel dat geneeskunde veel tijd kost en of dat gaat passen in je planning.

Calyx 27-04-2008 11:28

Ik moet er niet aan denken naast mijn geneeskunde nog een andere studie te doen.
Eigenlijk weet ik maar van 1 studiegenootje dat zij nog een studie er naast doet, maar dat is ook wel te merken aan haar cijfers (n).
Waarom wil je beide studies eigenlijk?

Chris-Verhoeckx 27-04-2008 14:54

Ik zou het niet doen. Geneeskunde gaat al je tijd opslokken. En daar kun je BMW denk ik niet bij hebben.

Ieke 27-04-2008 15:04

In mijn jaar (geneeskunde) zitten er een paar die er rechten naast doen en dat gaat geloof ik vrij goed. Wel een hoop werk allemaal en toch altijd gedoe met uren en tentamens die tegelijk vallen (of heel dicht op elkaar en beide faculteiten zitten een eind uit elkaar, dus lastig) Maar als je het echt wil kan je het proberen. Hoewel ik geneeskunde nu niet echt een 2e studie voor ernaast vind eigenlijk. Als het niet gaat val je uit en dan heeft iemand anders die ook graag was begonnen geen plek. Dus als je het gaat doen dan is het imo niet zomaar even proberen. Voor dat kan je beter wat anders nemen. (ook vanwege de loting etc) Geneeskunde als 1e met er iets als 2e bij is een ander verhaal, lijkt me niet het probleem.

ecrivaine 27-04-2008 16:42

Om heel eerlijk te zijn vind ik geneeskunde nou niet zo tijdrovend als iedereen altijd roept. Op de middelbare school werkte ik veel harder. Met een paar uurtjes zelfstudie per week red je het wel.
Neemt niet weg dat ik het niet zo snel met MLW zou combineren. Dan heb je echt alléén maar studie als tijdsbesteding én over hetzelfde vakgebied. Dan nog liever filosofie ofzo, omdat het even iets heel anders is.

Iduna 28-04-2008 13:13

Het is heel goed dat je meer uitdaging zoekt, maar geneeskunde ergens naast doen, klinkt toch vreemd. Ik zou eerder kijken of je niet liever geneeskunde wilt doen (en daarnaast een heel andere opleiding (of een aantal vakken) erbij).

duivelaartje 28-04-2008 19:18

Andere vraag; wat denk je later te willen doen met MLV en geneeskunde als in je beroep?

wouter098 29-04-2008 19:24

Nou heb ik jullie niet helemaal het hele verhaal verteld... Ik ben helemaal niet zo'n studiebol dat ik nou per se er een studie ernaast wil doen. Ik zit alleen een beetje met een dilemma: ik vind de studie heel leuk, zoals gezegd vind ik het echt supermakkelijk en dat komt ook omdat ik het super interressant vind, aan de andere kant zitten er 80 mensen op de studie en ik wordt helemaal knetter van die mensen (kan natuurlijk aan mij liggen). Maar die mensen wonen bijna geen van alle op kamers; zijn limburgers (hebben nogal een tik om alleen met andere limburgers te praten); hun lievingsgespreksonderwerp is school... Zeg maar een beetje/behoorlijk nerderig, en zo is het overgrote deel (wat wil je met zo'n naam voor je studie). Het deel dat wel aardig (zijn op een hand te tellen) gaan volgend jaar waarschijnlijk geneeskunde doen... Je kan zeggen dat ik me aanstel maar het is echt behoorlijk erg...
Bij geneeskunde denk ik wat meer socialere mensen te vinden waar ik (veel) beter mee op kan schieten. Tis niet zo dat ik geneeskunde niet leuk ga vinden denk ik. Er zitten behoorlijk veel dingen aan die ik behoorlijk leuk zou vinden, alleen ik weet zeker dat het niet tegen op kan wat ik nu doe op kan. Nou wil ik dus geneeskunde doen om het sowieso het eerste jaar uit te proberen en dan aan het eind een van de twee te laten vallen (of als het bevalt gewoon door gaan beide). Want als geneeskunde verkeert uitpakt heb ik wel gierend spijt (kan dan wel weer terug maar dat kost dan weer een jaar)... Dat ik eigenlijk voor de studie zou moeten gaan die ik leuk vind heb ik al een paar honderd keer gehoord, zijn er mensen die het wel een beetje kunnen begrijpen?

@duivelaartje: Over mijn beroep heb ik helemaal nog niet nagedacht, maar ook als ik MLW alleen blijf doen, heb ik geen idee wat ik er mee moet

Miracle 30-04-2008 07:08

Ik zou niet wisselen van studie vanwege de studenten.

Nu heb ik makkelijk praten, want ik heb leuke studiegenoten, maar volgens mij is het niet de moeite om het daarom te doen. Zit je in je eerste jaar? Zo ja, wellicht wordt de studie volgend jaar uitdagender. Ga eens met een studieadviseur praten of met career services. :)

duivelaartje 30-04-2008 11:04

Precies, leg je probleem eens voor bij een studieadviseur. Om de mensen zou ik het niet doen. Je zou ook kunnen overwegen bij een studentenvereniging te gaan, om daar wel sociale mensen tegen te komen die niet alleen over school praten.

Ieke 30-04-2008 11:59

Denken dat het bij geneeskunde beter is eigenlijk ook een beetje jammer. Ik vond het zelf bij geneeskunde helemaal niet beter dan waar ik eerst zat qua mensen, ook omdat de groep bij geneeskunde zo achterlijk groot is dat je met de meeste gewoon helemaal niks hebt. Voor een deel is het er ook wat je er zelf van maakt en idd, bij een studentenvereniging gaan kan een goede zijn. Dan heb je wat meer mensen dan alleen je studiemensen en als je met de laatste niet zoveel hebt kan dat een prima oplossing zijn. Beter dan geneeskunde maar proberen omdat je niks hebt met die mensen waar je nu bij zit. Dan zorg je gewoon voor mensen waar je wel wat mee hebt.
Daarbij geneeskunde is een behoorlijk homogene groep door de gewogen loting. Imo doet het dat geen goed en ik vraag me ook ernstig af of je er wel zal vinden wat je zoekt. Beter zoek je je mensen gewoon ergens anders dan dat je aan een avontuur als dit gaat beginnen. (zeker omdat het geneeskunde is en vanwege de loting is dat geen zomaar probeerstudie op deze manier)
Het gaat erom dat je je studie leuk vind en als je het daar erg naar je zin hebt zou ik zeker niet zo overstappen. Mensen zijn overal wel te vinden. Jammer dat die gene van je studie minder boeiend zijn, maar goed, dat zijn niet de enige mensen die er zijn.

Chris-Verhoeckx 01-05-2008 16:12

Weet iemand trouwens of je met Biomedische wetenschappen kunt instromen naar jaar 2 geneeskunde?

duivelaartje 01-05-2008 16:53

Citaat:

Rđa schreef: (Bericht 27465862)
Weet iemand trouwens of je met Biomedische wetenschappen kunt instromen naar jaar 2 geneeskunde?

Nee.

Ieke 02-05-2008 11:48

Dat verhaal ging ooit wel over de RU, maar of dat zo is en hoe dat dan werkt weet ik verder ook niet. Wel dat je dan alleen in Nijmegen kon (dus BMW daar en dan daar naar GNK omdat dat redelijk schijnt te overlappen). Hoewel ik denk dat dit niet zomaar kan vanwege de loting.

***ailá*** 02-05-2008 23:21

Citaat:

Ieke schreef: (Bericht 27462371)
Daarbij geneeskunde is een behoorlijk homogene groep door de gewogen loting. Imo doet het dat geen goed en ik vraag me ook ernstig af of je er wel zal vinden wat je zoekt. .

precies. En laat dat nou net niet mijn type mensen zijn.

daphne333 05-05-2008 16:42

kijk eerst wat je met beide kan doen en omdat geneeskunde je zo makkelijk afgaat (of heel interresant vind) zou ik gewoon allebei doen want het gaat om de studie niet om de mensen en als die geneeskunde je zo gemakkelijk afgaat kan je er denk ik wel een bij doen en als dat moeilijk gaat stop je gewoon met 1.

Calyx 05-05-2008 16:44

Citaat:

daphne333 schreef: (Bericht 27483023)
kijk eerst wat je met beide kan doen en omdat geneeskunde je zo makkelijk afgaat (of heel interresant vind) zou ik gewoon allebei doen want het gaat om de studie niet om de mensen en als die geneeskunde je zo gemakkelijk afgaat kan je er denk ik wel een bij doen en als dat moeilijk gaat stop je gewoon met 1.

Hij doet nog geen geneeskunde, hij doet nu MLW.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.