Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Vakantie in Zuid-Frankrijk, aanraders? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1687250)

SENSASIAN 27-04-2008 22:38

Vakantie in Zuid-Frankrijk, aanraders?

Ik ben eigenlijk een grote noob op het gebied reizen, dus ik weet totaal niet wat de leukste steden etc. zijn.
Nu is het zo dat we deze zomer van plan zijn om met z'n vieren (twee stelletjes) met de auto naar Zuid-Frankrijk te gaan.. ik dacht zelf aan Marenne, Lacanau of Cote d'Azur (al is die misschien toch iets te duur). Heeft iemand nog een hele goede tip voor mij?
We willen natuurlijk aan het strand (nachtelijke strandwandelingen (y)), en ik wil niet echt een plek waar allemaal zuipende jongeren zijn. Liever opa's en oma's, want dit wordt geen partyvakantie maar lekker romantisch :bloos:

Dus.. kan iemand me hieruit helpen? :)

Daantje_0705 29-04-2008 19:20

Als je een strandvakantie wil raad ik je aan om even goed uit te zoeken wat voor strand er is. Ik was afgelopen zomer met vrienden aan het Interrailen door Frankrijk en toen zijn we onder andere in Nice en Marseille geweest maar rond Nice heb je kiezelstranden met enorme keien en dat is echt niet lekker voor een dagje strand.

Verder vond ik het gebied rond Digne erg mooi, is daar ook heel rustig, veel wandelaars enzo. Super :) Gebied rond Millau en Rodez is ook erg mooi maar ligt wat noordelijker.

Breg 30-04-2008 19:08

Ik ben jaren geleden een keer op vakantie in (de omgeving van) Hyeres, zo'n 50 km ten oosten van Marseille. Het heeft zo'n 50.000 inwoners en is dus geen enorme stad, maar wel groot genoeg dat er genoeg terrasjes e.d. zijn. Van wat ik me herinner (maar het is alweer iets van 6 jaar geleden) waren de toeristen er redelijk divers. Volgens mij wel wat jongeren (en dus ook wel wat cafes e.d.) maar voornamelijk volwassenen, families e.d. Weet verder niet wat voor accommodatie je zoekt, maar herinner me dat er een aantal campings zo'n beetje direct aan het strand lagen.

SENSASIAN 30-04-2008 19:15

Bedankt voor de reacties :)
Digne klinkt wel goed, alleen ligt het denk ik te ver van het strand af. Mijn vrienden wilden echt een hotel dat 5 minuten lopen van strand is..
Maar Hyères klinkt ook zeker wel oke, ik ga maar even gelijk op onderzoek uit!

Vakantiedromen 16-05-2008 17:20

Mocht je opzoek zijn naar een vakantiewoning, villa of appartement, kan ik je aanraden om eens op www.vakantiedromen.be te kijken.

Ik heb een aanbod aan woningen tegen de laagste prijzen.

mvg
Dennis Lembrechts

deadlock 16-05-2008 20:42

Citaat:

Vakantiedromen schreef: (Bericht 27548775)
Mocht je opzoek zijn naar een vakantiewoning, villa of appartement, kan ik je aanraden om eens op www.vakantiedromen.be te kijken.

Ik heb een aanbod aan woningen tegen de laagste prijzen.

mvg
Dennis Lembrechts

reclame ban

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.