Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Seizoensgerechten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1687386)

dennis018 28-04-2008 17:07

Seizoensgerechten

Vandaag wouden wij hutspot gaan eten, maar het is bijna niet meer verkrijgbaar een zak hutspot in de winkel.. dus nu word het zelf schapen die wortels en ui voor vanavond (balen want het is gruwlijk lekker hutspot)
Blijkbaar is het typisch winters om dan stampotten te eten.

Wat zijn nu echte gerechten van het komenden seizoen? En eten jullie eigenlijk midden in de zomer ook welis een stamppot bijvoorbeeld?

Faded-Away 28-04-2008 17:09

Hoi, linkje!

dennis018 28-04-2008 17:12

Dit is niet bedoeld voor hutspot alleen, maar voor het algemeen ;)
Ik ben wel benieuwd wat echt de ''hotte'' gerechten voor de zomer zijn.. en of andere mensen bijv ook gewoon midden in de zomer een hutspot zouden klaarmaken..

Faded-Away 28-04-2008 17:17

Citaat:

dennis018 schreef: (Bericht 27455248)
Dit is niet bedoeld voor hutspot alleen, maar voor het algemeen ;)
Ik ben wel benieuwd wat echt de ''hotte'' gerechten voor de zomer zijn.. en of andere mensen bijv ook gewoon midden in de zomer een hutspot zouden klaarmaken..

Ja ik weet dat het algemeen voor hutspot is bedoeld, maar er wordt ook de vraag gesteld of mensen hutspot zouden eten in de zomer.

Volgensmij is een pastasalade op dit forum wel een gerecht dat vaak in de zomer wordt gegeten. Zelf heb ik niet echt een favoriet zomergerecht geloof ik(ik ben heel makkelijk met eten, dus welk seizoen maakt me niet zoveel uit denk ik), behalve lekker BBQen!<3

ikkuh15 28-04-2008 18:19

Ik eet ook nog wel stamppot in de zomer, hoor! :)

Maar verder lekker in de zomer;
pastasalade
salade met stokbrood
bbq-en
gebakken aardappeltjes met sla (of groente) en burger

goeltje 28-04-2008 20:25

kaaskroketten met rauwkost is heel lekker in de zomer

sterrenmeisje 30-04-2008 19:27

mijn speciale zomereten (naast alle gewone dingen):

- pastasalade idd
- soep met stokbrood en petrella oid (en dan vooral koude soep: gazpacho)
- zomerstamppotten, bijvoorbeeld een slastamppot met blokjes (extra) belegen kaas, ham en ananas of paksoistamppot met rode paprika, blokjes kaas en uitgebakken spekjes.
- brood en daarbij griekse salade (mais, feta, zwarte olijven, kerstomaatjes en veldsla)

verder eet ik in de zomer vooral lichte en frisse dingen, dus veel groente en fruit. veel lekkerder als het warm is (y)

Daantje_0705 01-05-2008 17:47

Ik zal in de zomer niet snel stamppot eten, in de zomer en zeker als het warm is houd ik meer van wat lichtere gerechten. In de winter eet ik dingen als erwtensoep, hutspot, boerenkool, stamppot andijvie, etc. Typische zomergerechten zijn voor mij asperges, mosselen, pastasalade, maaltijdsalades enzo :)

=zwart wit= 01-05-2008 23:08

zomer is best geschikt voor spitskool- andijvie- en slastampotten :).

AzN 01-05-2008 23:54

De AH heeft de rookworst in de zuurkoolstamppot vervangen door 2 plakjes casselerrib en 1 plakje ananas, daarom staat er nu "seizoensspecial" op ;').

dennis018 02-05-2008 16:24

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 27467397)
De AH heeft de rookworst in de zuurkoolstamppot vervangen door 2 plakjes casselerrib en 1 plakje ananas, daarom staat er nu "seizoensspecial" op ;').

Die had ik laatst, is best lekker!

Darkness_Slut 04-05-2008 19:18

Lekker als het warm is:

Kippetje met salade en stokbrood
wat kleine hapjes zoals tapas
zelfgemaakte pizza met aubergine/gegrilde paprika en mozzarella
gazpacho met stokbrood
natuuuuuurlijk: BBQ!!!!
Visje grillen: zalm/wit vis met asperges ofzo
Pasta: altijd lekker ;)
genoeg mogelijkheden ;)!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.