![]() |
[Centraal] Vervoersnieuws
Dit topic is in eerste instantie vooral bedoeld om alle nieuws op vervoersgebied te bespreken, met name nieuws over nieuwe auto's en motors tot bakfietsen. Om het dan nog enigzins overzichtelijk te houden, hebben we een soort format bedacht om het nieuws in te posten.
Dit werkt als volgt: Stel, je leest nieuws op bijvoorbeeld autoweek.nl een stuk over een nieuwe auto en je wilt dat delen want jij vindt het een erg mooie/bijzondere/lelijke auto of motor, post dit dan in het volgende format: Code:
Code:
|
toch niet in zo'n lelijk scrollvenstertje? :|
|
Behalve het venstertje: ik heb hier in geen tijden een topic gezien speciaal voor een nieuwe auto, of gedacht dat zo'n topic nodig was :confused:
|
Citaat:
Citaat:
|
TS begint? :D
|
Nieuwsbericht 1 Vw´s volautomatische inparkeerhulp
Citaat:
Misschien wat voor m'n vriendin :p |
Zo dus? :o
|
Citaat:
Als dat ding 'm er goed in parkeert en sneller dan ik zou kunnen, zou ik het zeker overwegen op mijn volgende auto (over een paar jaar dan :p) (y) Citaat:
Verbeteringen zijn overigens altijd welkom he (pm maar) |
Citaat:
Overigens kan ik mij voorstellen dat veel mensen hier met Argusogen naar zullen kijken. Ik zou het al niet fijn vinden als een auto het voor mij doet, laat staan dat ik niet zelf in de auto zit om desnoods op de rem te trappen :) En het instellen bleek iig bij de Lexus toch nog een vrij verwarrende zaak. Leuk trouwens dat je alvast uit kan stappen zodat je niet moeilijk daarmee hoeft te doen als je in een lastig plek wil parkeren, maar wat heeft het voor nut om je auto van buitenaf dan zo weg te zetten dat je er eigenlijk niet uit kan; je zal er toch ook weer in moeten :) Of rijdt-ie er zelf weer uit ook? |
Citaat:
|
Citaat:
Om wat meer ontopic te gaan: Citaat:
|
Citaat:
Overigens staan berichten die jij als laatste geplaatst hebt in je bericht met betrekking tot het spoor ook in het treinfototopic, daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen en het is niet zo'n puinzooi dat de mensen die alleen autogerelateerd nieuws willen lezen door OV-berichten moeten bladeren en andersom. Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier de laatste jaren juist de goede kant op. Nog een aanbieder die op dezelfde lijnen rijdt lijkt me dan niet echt een geweldig plan eigenlijk :o |
Citaat:
Verder is het artikel natuurlijk complete onzin, naast de IC's gaat het ook om de stoptreinen. Al gaan er ook stemmen op om de stoptreinen over te dragen aan regionale OV-autoriteiten (OVA). Het lijkt me dan wel gezond als er geen honderdduizenden kaartjes komen, maar dat de OVA's een orgaan oprichten die dat bijhouden. Echter is marketing en daarmee prijsbeleid juist een mogelijke winst bij aanbesteding en daarom ben ik tegen het apart aanbesteden van stoptreinen en IC's, overigens gooi je dan ook je ruiten in als OVA zijnde door bijvoobeeld IC Flex of IC Zone in te kunnen zetten. De spoorwegen schermen hun spoor - officieel - niet af, dat doet Den Haag, min. VW. 2015 loop de concessie inderdaad af, die kan de staat natuurlijk beeindigen. Lijkt me niet verstandig aangezien een aanbesteding hoofdrailnet wat mij betreft behoorlijk wat tijd mag kosten. Inclusief een implementatietermijn van een jaar of drie. NS doet nu ook deels al aan busvervoer, namelijk via 50% dochter Syntus, waar CXX na overname door TransDev is uitgestapt. Overigens kan iedereen aanvoelen dat het binnenkort is afgelopen met Syntus aangezien de concessies binnenkort eindigen en Veolia en NS ook apart in gaan schrijven. Daarnaast is de concessie hoofdrailnet één keer onderhands aanbesteed en daar maakt CXX zich nu druk, terwijl als er één partij is die geprofiteerd heeft (en nog steeds!) van OH aanbesteden, dan is het CXX wel. Zie bijvoorbeeld DAV streek, KAN (noord en zuid), Utrecht stad, NH-N etc... |
Met andere woorden: Het is een hoop hypocriet gedoe vanuit Connexxion omdat zij sowieso al veel voordeel hebben gehad van het onderhands aanbesteden?
|
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat Opel zichzelf een beetje voorbij rent hiermee. Het is wel een volksauto (meer nog dan Volkswagen) en staat altijd bekend om de redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs. |
Citaat:
Of zoals de NS ongeveer zegt in een persbericht wat ik vandaag las: Connexxion moet stoppen met de Calimero uit te hangen. :D Overigens heeft CXX een Frans staatsbedrijf als moeder, als men ergens niet zo heel erg 'into' het aanbesteden is, dan is het Frankrijk wel... |
Citaat:
http://www.autospectator.com/cars/fi...Insignia-5.jpg http://www.autospectator.com/cars/fi...Insignia-4.jpg Ik vind het best knap dat ze een auto hebben ontworpen die er meteen uitziet als een auto voor bejaarde mensen. Met deze bijna neutrale styling ga je geen nieuw (jonger) publiek aantrekken. Bovendien lijkt het op een mislukte kloon van verscheidene andere luxe sedans. En dan is er nog de gedachte die lijkt te heersen dat Opels verschrikkelijk roesten. Misschien dat dat vroeger zo was, maar het lijkt me sterk dat dat nog steeds zo is. Desondanks zit dat er nog wel in bij veel mensen. Door meer in de richting van de grotere Duitse merken te gaan gaan ze het denk ik niet redden, zeker niet als ze dan ook nog eens vrij veel duurder gaan worden. |
mag boetenieuws ook? :o
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, volgens mij is het inderdaad een verkeerde richting. Kijk ook bijvoorbeeld naar de kunstgreep van Renault met Dacia. Goedkope auto, goedkoop merk (waar Renault dan heel dom wél publiek haar naam aan verbindt door er "By Renault" op te zetten) dat goed verkoopt. Maar eigenlijk was het niet nodig geweest als Renault niet in de hogere segmenten had willen mee doen, wat eigenlijk niet gelukt is. @PV (Nieuwsbericht 4): Op zich heb je daar wel gelijk in maar om die boetes effectief te laten zijn zullen ze ook wel de pakkans moeten verhogen. Zo hebben die boetes weinig afschrikkend effect imo. |
Citaat:
De term bejaardebak is misschien wat overdreven, maar ik bedoelde meer dat het gewoon geen auto is voor het jongere publiek :) En die wil je als autofabrikant wel aanspreken, want die zijn over het algemeen minder aan een bepaald merk (of model zelfs) gehecht als de wat oudere generaties. Een naamsverandering van Vectra naar Insignia gaat in ieder geval niet werken :) Ik weet nog dat mijn moeder een nieuwe auto wilde kopen, en ze wilde gewoon geen Opel omdat ze Opel een 'lelijke naam' vindt. Uiteindelijk heeft ze (weer) een Ford Ka gekocht. Om maar even een voorbeeld te geven wat voor rare problemen Opel nog moet overwinnen :p |
Citaat:
Precies, dat lijkt me ook het grootste probleem dat autofabrikanten die niet van oudsherre bij de luxemerken horen moeten overbruggen. Hetzelfde geldt voor veel Franse merken, waarvan nog steeds wordt gezegd dat ze onbetrouwbaar zijn enzo. Tja... Vooroordelen he :p |
Citaat:
Overigens heeft GM Saab ook al in zijn bezit, wat je al zou kunnen beschouwen als het duurdere Europese luxemerk/broertje van Opel. Dat zou bijna onderlinge concurrentie zijn dan. :) |
Citaat:
Maar goed, het is enigszins offtopic ;) Ieder merk heeft wel flaterauto's (vorige generatie E-klasse van MB bijv.), op veel van de Japanse merken na, maar die auto's zien er vaak niet echt leuk uit imo. |
Citaat:
|
Tja, apart dat ze dan zeggen dat het een beetje op Ferrari lijkt. Misschien als je bijna blind bent ofzo :p
Ik zie de gelijkenis niet iig en echt iets toevoegen vind ik deze auto niet, maar dat geldt voor vrijwel elke SUV. Op zich is het al een redelijk nutteloze productgroep imo. Dat die auto alleen op aanvraag gebouwd gaat worden vind ik wel een pluspunt, dan zie je 'm idd bijna nooit (y) |
Citaat:
|
ik zou er niet aan meedoen :p :o
|
Haha, waarom niet? :p
|
omdat ik nooit op die manier parkeer ;)
|
Haha ja, ik zou het er ook beroerd van af brengen denk ik :D
Sowieso, met alle camera's e.d. denk ik dat mensen al gauw minder goed parkeren dan normaal. |
Stiekem hoop ik op een ongeluk(je) :D
|
Dat zou natuurlijk wel écht geniaal zijn, stiekem :D
|
De hoop op ongelukjes zal ook het meeste interesse wekken, natuurlijk :D We willen geen ontkrachtiging, we willen bevestiging!
|
Citaat:
|
Dat lijkt me sowieso een erg goede oplossing, helemaal wanneer de lucht wordt gezuiverd en daarna de tunnel uitgeblazen wordt (want feitelijk wordt het dan een tunnel).
Van mij zouden ze dat meer mogen doen, ook Eindhoven zou er volgens mij erg veel mee opschieten wanneer de rand- en ringwegen overkapt worden, gezien het gebrek aan luchtkwaliteit in die regio,. |
Ik denk dat het in Rotterdam nijpender is. Daar is veel meer zware industrie én westenwind.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is sowieso een goede oplossing, niet alleen voor R'dam of andere Randstedelijk gelegen dorpen/steden. Citaat:
|
Citaat:
Nou, succes met het vinden van een verzekeringsmaatschappij die zoiets wilt verzekeren voor een 18/19/20 jarige ;) Uiteraard zijn er wel maatschappijen die dat doen... voor 30 miljard per jaar ofzo :o |
Citaat:
Dit even voor de mensen die zich straks gaan afvragen waarom nieuwe auto's zo'n raar Nederlands kenteken hebben :) |
GHB, LSD, DMT, DDT, THC mogen wel dus (a)
|
Zo lang dat tenminste geen maatschappelijk onwenselijke combinaties zijn, volgens het RDW :p
|
FES; Flat Earth Society
|
Ik wil een FFS :cool:
Helaas voor brommers (n) |
Ja dat is toch jammer, brommers houden toch weer de saaie kentekens :p
Het gaat snel met de hybride techniek de laatste tijd, na PSA dat met dieselhybrides komt, is er dit nieuws van Honda: Citaat:
Wat vinden jullie hiervan? |
/b/ mag zeker niet :(
|
Als het tegen de regels is, mag het inderdaad niet ;)
Maar ontipoc: wat vindt je ervan? |
Ik vind het nét niet.
|
Citaat:
Het is wel jammer dat je nog de keuze moet maken tussen een zuinige, milieuvriendelijke maar wat duffere auto en een minder zuinige maar leukere auto - wat de rijervaring betreft althans. Ik zou wel bij de groep horen die dan maar een duffere auto heeft en wat goedkoper uit is, maar ik snap de groep ook die graag sportiever wil rijden wat vooralsnog niet echt hybride kan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.