![]() |
Internet probleem
hey iedereen,
sinds kort heb ik een probleem met internet op mijn PC en tevens op mijn xbox, even een situatieschets in huis zijn er 2 pc's mijn pc(2) is via een lan kabel verbonden aan de andere pc(1) de 1e computer is rechtstreeks verbonden met het internet, mijn computer kan via lan op internet. het probleem: 1. als mijn computer dmv een netwerk op internet zit, kan ik dit niet verder doorlinken aan de xbox. (waardoor ik dus moet kiezen tussen xbox en PC) hoort dit zo? of zou het gewoon moeten kunnen? 2. Als ik de internet kabel in mijn computer steek (zodat mijn PC direct met het internet verbonden is) doet internet het helemaal niet en krijg ik de melding "Beperkte verbindingsmogelijkheiden.". ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen p.s. (ik heb geen router, en ben niet van plan die te kopen) |
Citaat:
Citaat:
Je moet dan nog een aantal gegevens invoeren, die je van je provider hebt gekregen. Citaat:
Hiermee houd je bijvoorbeeld geen rekening met beveiliging, nieuwe technologie zoals wireless internet en het milieu. En daarbij kost een routertje niet zoveel. |
Citaat:
Je hebt eigenlijk 2 opties: 1: PC1 > Modem PC1 > Switch > PC2 en XBox 2: Modem > Router Router > PC1, PC2, XBox De 2e is simpeler te realiseren, en bovendien hebben die routers een firewall ingebouwd. In de 1e situatie fungeert je PC als router. Een simpele ADSL router kost niet veel, je kunt ook gewoon voor een ADSL Router + Modem in een gaan, die zijn ook niet duur. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |