![]() |
De Duivel Zingt
DE DUIVEL ZINGT
Lachte ik in de plas van jouw verdriet Dacht ik: nu vecht ik eindelijk voor jou Gooi ik voor jou een touw over de rand Maak ik de duivel in de toorts van kant Flakkert dan de warmte nog uren na Op de geslepen wanden van de grot Waar ik op een nieuwe zomer wacht Om weer naar jouw vinger te vliegen Groetjes, Dreampoet |
de woorden blijven voor mij woorden...
|
maar het zijn wel mooie woorden
waar je alles in kunt lezen... geweldig! je stelt me nooit teleur! http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Tja, om even aan zelfkritiek te doen: eigenlijk vind ik het maar een zwak gedicht. Het is misschien te direct... hoewel er ook een klein addertje onder het gras van deze woorden zit. Want wat is de 'ik' in dit verhaal? Geen mens, nee, want die kan niet vliegen. Ook geen vlinder, want die zoekt geen grot om een winterslaap te houden. Ook geen vleermuis, want die kan niet op een vinger komen zitten. Ik denk dat 'ik' de liefde is die wakker werd in de zomer en tam op de vinger komt zitten: ze of hij heeft de liefde in haar macht. In de winter vind de dichter(es) de liefde niet, maar die komt altijd terug. Bovendien zijn winter en zomer niet de echte seizoenen: ze zijn gemoedstoestanden. Er is een periode in het leven waarin de liefde opfladdert, en een aantal dagen later is ze weer weg. Maar de liefde wacht op ons vol spanning in een grot, de liefde komt terug.
Groetjes, Dreampoet |
ik dacht dat 'naar jouw vinger vliegen' betekende dat de ik-persoon alles zou doen, dat hij/zij zou gaan naar waar de vinger van de jij-persoon wees... de verliefde slaaf...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29. |