Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Dichtgooien oude topics (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1688036)

Sophie_temp02 02-05-2008 18:26

Dichtgooien oude topics

Hoi! Wat is ook al weer precies het nut van het sluiten van oude topics?

Dit topic bijvoorbeeld: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=826672
Dat is toch een heel handig topic met praktische niet-verjaarde informatie?

:confused:

Mijn vader verbood me op mijn 17e ook nog steeds om naar GTST te kijken, omdat hij dat ooit op mijn 8e had besloten. Soms is het handig om even na te gaan welke redenen er ook alweer achter een bepaald besluiten zitten.

Een geupt topic van 4 jaar geleden op CG over iemand die een oud klasgenoot zoekt, prima.

Maar dit soort topics zijn toch juist nog steeds erg leuk en handig?

Mr Soija verwijderd 02-05-2008 18:39

Het lijkt mij een vrij zinloze up.

Sophie_temp02 02-05-2008 19:20

Lijkt me helemaal niet :confused: Het is toch nieuwe, goede informatie? Als iemand nu iets wil weten over hetzelfde onderwerp, moet diegene een nieuw topic openen, terwijl dat oude topic prima was.

Ieke 02-05-2008 19:32

Je kan het toch ook nog gewoon teruglezen? Het is niet alsof het weg is ofzo. Maar het topic is wel 4 jaar oud en die hoeven niet geupt te worden. Als je het dan over dit (of een ander) onderwerp wil hebben kan je rustig een nieuwe openen. (en het oude natuurlijk lezen)
Uppen is irritant omdat het vaak gewoon gaat om oude informatie, reageren op mensen die hier niet meer komen etc. Beter is dan een vers topic, ook al kan een oud topic idd zeer nuttig zijn. Maar daarom blijven de oude topics ook gewoon bestaan zodat ze te lezen zijn.

Er is geen vaste termijn voor uppen, maar geloof dat daar niet zo heel lang geleden nog een topic over geweest is hier. Edit, deze: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1663102

Sophie_temp02 02-05-2008 20:19

Ja, vaak gaat het om oude informatie en reageren op mensen die hier niet meer komen. Maar niet altijd dus. Twee topics over hetzelfde onderwerp is volgens mij alleen maar verwarrender.

Ieke 02-05-2008 21:52

Imo niet, als er maar tijd genoeg tussenzit. Wordt er in zo´n topic nu om de paar maanden oid in gereageerd is het anders, maar als er 4 jaar niet in gepost is is uppen onzinnig.

Dark Phoenix 03-05-2008 10:15

Oké, 4 jaar is inderdaad misschien wel erg oud. Maar op bijvoorbeeld de Kantine worden regelmatig topics gesloten die nog prima zijn, maar dan toch dichtgaan 'omdat ze een half jaar oud zijn'. Daar zijn dan nog precies dezelfde mensen, maar daar moet dan toch een nieuw topic voor worden geopend. In dat soort gevallen is het imo wel zinloos.

Mr Soija verwijderd 06-05-2008 15:11

Citaat:

Sophie schreef: (Bericht 27470897)
Lijkt me helemaal niet :confused: Het is toch nieuwe, goede informatie? Als iemand nu iets wil weten over hetzelfde onderwerp, moet diegene een nieuw topic openen, terwijl dat oude topic prima was.

Dit was niet iemand die iets wilde weten, dit was iemand die jaren later antwoord gaf op de vraag van de TS. Zinloze reactie dus, er werd nu niet om gevraagd.
Zoals Ieke zegt, als iemand nieuwe informatie wil, kan die een nieuw topic openen. Voor oude informatie is lezen voldoende.

En inderdaad wat DP zegt, op dk worden topics te vroeg gesloten weleens.

zopje 08-05-2008 21:59

Ik ben het in principe wel eens met Sophie. Als iemand dit topic zou uppen met een nieuwe vraag dan is het alleen maar handig dat al die info bij elkaar staat :y

deadlock 08-05-2008 22:39

wat sophie zegt.

hitzor 08-05-2008 22:51

wat deadlock zegt.

Mr Soija verwijderd 09-05-2008 16:29

Motie verworpen, slotteke.

hitzor 09-05-2008 20:16

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 27507554)
Motie verworpen, slotteke.

:rolleyes:

Betercore_oud 09-05-2008 23:49

ben t er mee eens idd, als je een oud topic upt is het "maak maar een nieuw topic deze is oud" en als je een nieuwe maakt krijg je te horen dat er al een topic over was ;x

AlopiA 10-05-2008 08:56

Citaat:

betercore schreef: (Bericht 27509693)
ben t er mee eens idd, als je een oud topic upt is het "maak maar een nieuw topic deze is oud" en als je een nieuwe maakt krijg je te horen dat er al een topic over was ;x

Als je twijfelt of een topic te oud is of niet, kun je het gewoon even aan een fb vragen. :)

Betercore_oud 10-05-2008 10:50

beetje krom vind ik t ook maargoed ;p ik snap niet waarom topics van 3 jaar oud die nog nuttig zat kunnen zijn meteen een slotje krijgen :o

Mr Soija verwijderd 10-05-2008 14:49

De betreffende forumbazen bepalen gewoon of een topic nog upwaarde heeft of niet. Dat kan verschillen per topic en per forumbaas. Je hebt je er verder maar bij neer te leggen.

Zeer simpel.

T_ID 11-05-2008 15:45

Citaat:

Sophie schreef: (Bericht 27470640)
Mijn vader verbood me op mijn 17e ook nog steeds om naar GTST te kijken, omdat hij dat ooit op mijn 8e had besloten. Soms is het handig om even na te gaan welke redenen er ook alweer achter een bepaald besluiten zitten.

Slecht voorbeeld. Iemand verbieden GTST te kijken is immers tot 65+ aan toe slechts een teken van goede smaak. :p

Maar ja, het verschilt per geval. Soms blijven er ook dingen open die gewoon gesloten hadden moeten worden. Het gristenmuziektopic op Muziek had bijvoorbeeld na van ruim een jaar terug geupt te worden ook geen enkele toegevoegde waarde meer, maar bleef vreemd genoeg wel open.

Lijkt me niet echt een goed plan om er dan regels voor te stellen die het tot eenheidsworst moeten maken. Dat lukt toch niet.

Dinalfos 12-05-2008 14:38

Ik vind het sluiten van topics die niet worden geplaagd door spam of getroll sowieso onzinnig. Maar ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.