Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Collega blijkt adhd te hebben (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1688105)

MartinV 03-05-2008 00:06

Collega blijkt adhd te hebben

Ik werk in de horeca als afwasser, en het blijkt dat veel mensen in deze branche, of in ieder geval waar ik werk, wel enige last hebben van drukte, vooral in de keuken.

Nu heb ik al een tijdje een collega in de afwas, die altijd behoorlijk stil was. We staan vaak op drukke dagen samen, dus veel tijd om te kletsen is er ook niet. Afgelopen donderdag is alles zoals altijd, tot na een uurtje werken. Opeens lijkt er iets in hem geknapt te zijn, hij doet wel normaal zijn werk, maar is ontzettend druk en zegt de hele tijd dingen. En niet dat hij heel uitbundig vertelt over wat hij van t weekend gedaan heeft, maar onzinnige dingen, en rare geluiden maken, een beetje met een houding tegenover anderen. Ik was totaal verrast, zo kende ik hem helemaal niet. Het was alsof ik opeens een nieuwe collega had. Ik vroeg of alles oke was, hij leek opeens onder invloed ergens van, het verbaasde me dat hij zijn werk nog normaal deed.
Het bleek dat hij een paar dagen zijn pilletjes niet had ingenomen. Verder liet hij er weinig over los. Na een uurtje of twee kalmeerde hij, misschien was al zijn energie opgegaan aan het werken. Ook zijn houding tegenover anderen was weer normaal, hij was plotseling weer de oude. Het was trouwens zo'n beetje begonnen nadat hij gegeten had, misschien dat hij daardoor weer energie had gekregen.

Er zijn in de keuken meer mensen die erg druk zijn, maar dit overviel me een beetje. Ik wist in eerste instantie niet echt hoe ik hierop moest reageren, dus ik ben maar gewoon door gaan werken en heb gedaan alsof alles normaal was, maar volgens mij had ie ook wel door dat ik een beetje verrast was.