Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat vind je echt vies? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1688454)

lampje2 05-05-2008 05:47

Wat vind je echt vies?

Ik bedoel ook echt vies, dus geen dingen die je niet zo lekker vind, maar wel eet. Het gaat om dingen die je weigert te eten tenzij je gedwongen wordt of er hongersnood heerst.

Marten! 05-05-2008 05:58

Champignons for sure. De manier waarop die dingen 'kraken' als je er op kauwt en de smaak... brrr (n)

weetweinig 05-05-2008 06:11

Kraken champignons? Die zijn toch hartstikke zacht?

Ik walg van aardpeer. Echt varkensvoer.

dennis018 05-05-2008 08:04

champignons zijn juist heerlijk (y)(y)(y)

ik hou totaaaal niet van mosselen, inktvis of een vleesproduct waar mee ''gekloot'is zoals een cordon blue waar kaas inzit

Missy1234567890 05-05-2008 09:15

Ik lust eigenlijk alles wel, maar wat ik echt pas zou eten als het hongersnood is (:p) is inktvis en ongekookte oesters, die je dus uit de schelp moet slurpen. :n

MadameMinke 05-05-2008 10:10

Van die coctailvruchtjes uit blik, niet perziken of ananassen uit blik, maar die mix waar ook papaya in schijnt te zitten enzo... In elk geval is het chemische smerige troep waar geen fruit meer in te herkennen is...
En ketchup en mayonaise, bah!

AzN 05-05-2008 13:13

- Olijven, daar word ik kotsmisselijk van.
- Geiten- en karnemelk, smaakt gewoon bedorven.
- Salmiaklolly's en zoute drop, dat noem ik geen snoep meer.

Black Soul 05-05-2008 14:45

witlof! bah!

Breg 05-05-2008 16:38

Stinky Tofu: een Chinees gerecht. Het is vaak op straat als snack te koop, maar heb het ook wel eens als onderdeel van een buffet gezien. Soms is het gewoon opgewarmd, maar het kan ook gefrituurd zijn.

Het 'speciale' eraan is dat ze het eerst in koolsap weken/marineren. Vervolgens heeft het ongeveer dezelfde geur als de stallen van een boerderij die al enkele maanden niet schoongemaakt zijn :|.

De eerste (en enige) keer dat ik het kocht dacht ik dat het gewone tofu was, maar de geur is zo allesoverheersend dat, ondanks de neutrale smaak, je ter plekke misselijk wordt.

AzN 05-05-2008 17:29

Citaat:

Breg schreef: (Bericht 27483014)
Stinky Tofu: een Chinees gerecht. Het is vaak op straat als snack te koop, maar heb het ook wel eens als onderdeel van een buffet gezien. Soms is het gewoon opgewarmd, maar het kan ook gefrituurd zijn.

Het 'speciale' eraan is dat ze het eerst in koolsap weken/marineren. Vervolgens heeft het ongeveer dezelfde geur als de stallen van een boerderij die al enkele maanden niet schoongemaakt zijn :|.

De eerste (en enige) keer dat ik het kocht dacht ik dat het gewone tofu was, maar de geur is zo allesoverheersend dat, ondanks de neutrale smaak, je ter plekke misselijk wordt.

Het eerste Chinese gerecht dat ik niet ken! Nog nooit in 'n toko zien liggen of m'n ouders zien klaarmaken, ben 't zelfs nog nooit in China tegengekomen :o.

Ontopic:
Ohja, en doerian (http://nl.wikipedia.org/wiki/Doerian): Het meest afschuwelijke vrucht die ik ooit geproefd en geroken heb. 't Smaakt naar verrotte banaan en ruikt naar 't riool.

xxChange 05-05-2008 18:09

Witlof en zuurkool! Echt té smerig gewoon

AlopiA 05-05-2008 18:27

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 27483071)
Het eerste Chinese gerecht dat ik niet ken! Nog nooit in 'n toko zien liggen of m'n ouders zien klaarmaken, ben 't zelfs nog nooit in China tegengekomen :o.

Ontopic:
Ohja, en doerian (http://nl.wikipedia.org/wiki/Doerian): Het meest afschuwelijke vrucht die ik ooit geproefd en geroken heb. 't Smaakt naar verrotte banaan en ruikt naar 't riool.

Durian vind ik juist lekker! Het stinkt inderdaad wel, dat is dan ook de reden dat je hem vaak niet mee mag nemen naar het hotel ;)

Ik vind blauwschimmelkaas echt verschrikkelijk.

Leonoor 05-05-2008 19:41

Ik weiger witlof, olijven, bepaalde soorten kaas (van die stinkkaas of schimmelkaas ed) en warme gerechten met kokos (http://oilfans.com/forum/images/smiley_icons/puke.gif) te eten. En vast nog wel meer, maar dat weet ik nu even niet. ;)

Vlees/vis/kip eet ik sowieso niet, dat scheelt al een hele hoop van wat ik mogelijk vies zou kunnen vinden. ;)

=zwart wit= 05-05-2008 21:36

ik ben wel eens van macaroni over mijn nek gegaan. vast allemaal psychisch, maar het helpt niet.

Quis 05-05-2008 22:37

Citaat:

MadameMinke schreef: (Bericht 27481516)
Van die coctailvruchtjes uit blik, niet perziken of ananassen uit blik, maar die mix waar ook papaya in schijnt te zitten enzo... In elk geval is het chemische smerige troep waar geen fruit meer in te herkennen is...
En ketchup en mayonaise, bah!

Dit. Plus mosterd en olijven.

EyeMJR 06-05-2008 02:10

Spruiten, krijg je er bij mij nie in hoor :p

Breg 06-05-2008 09:12

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 27483071)

Ik ben het in Shanghai en omgeving tegengekomen, maar heb het volgens mij niet in Beijing gezien. Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Stinky_tofu
(Chinese naam is chou dofu als dat helpt)

Daydream-ster 06-05-2008 09:31

Olijven, spruitjes, biefstuk, vis, champignons, krenten en rozijnen, tartaar (vlees), tomaten. En orgaanvlees.

maar verder ben ik geen lastige eter hoor ;)

Uice 06-05-2008 10:45

Oude kaas. Báh.

En de meeste druipende kazen.

goeltje 06-05-2008 12:47

vlees en vis
sommige soorten kaas
gewone melk in pure vorm

Darkness_Slut 06-05-2008 13:26

slakken
zoutige-naar-zee -smakende vis :P ( haring, makreel JAK )
orgaanvlees
inktvis

Velma 06-05-2008 13:53

Alles dat uit de zee komt, gadver.

KreZor 06-05-2008 16:34

Er is één vis die ik echt niet door mijn keel krijg, dat is de kwi-kwi (spelling onder voorbehoud). Lever en ander orgaanvlees doe ik ook niet aan. Verder 'lus' ik het meeste verder wel.

Andijvie 06-05-2008 17:43

Citaat:

Marten! schreef: (Bericht 27480959)
Champignons for sure. De manier waarop die dingen 'kraken' als je er op kauwt en de smaak... brrr (n)

Dat is precies wat ik zo lekker vind aan champignons :D

Ik ben ooit eens heel misselijk van zuurkool geworden, toen was ik een jaar of 4, misschien 5 en had ik echt m'n hele bed onder de zurekoolkots zitten :s Sindsdien wil ik dat spul echt niet meer eten, hoewel ik nu wel weet dat mijn ouders zuurkool gewoon raar bereiden...

Verder ben ik ook niet zo van vreemde kazen, als ik ze echt ruik, weiger ik.

AzN 06-05-2008 18:02

Citaat:

Breg schreef: (Bericht 27485039)
Ik ben het in Shanghai en omgeving tegengekomen, maar heb het volgens mij niet in Beijing gezien. Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Stinky_tofu
(Chinese naam is chou dofu als dat helpt)

Ik ben ook in de buurt van Shang Hai geweest; Wenzhou :),

Als ik naar de eerste foto op Wikipedia kijk, herken ik gebakken tofu. Dat maakt m'n moeder wel 'ns klaar, maar dat ruikt dan nergens naar hoor. Daarom vind ik 't ook zo gek dat 't "stinky tofu" heet, want "chou" is vrij vertaald inderdaad "stank". Dat spul op de tweede foto ziet er niet eens uit als tofu :confused:, 't doet me denken aan brokken paté.

Hoe dan ook, ik ga m'n pa vanavond vragen wat 't is, ben er nu wel heel benieuwd naar geworden :D.

Lyne 06-05-2008 20:27

Alles waar zo'n vies spekrandje aan zit, witlof, spruitjes, lever.

Hmm vast nog wel meer..

Ohjaa! Inktvis, en van die vieze stinkkazen, en of course champignons Bah!

Iduna 06-05-2008 20:38

Ik vind niks echt vies.

blurred 06-05-2008 20:40

spruitjes!
duizendjarige eieren! (van die thee-eieren zijn wel heel lekker)
van die witte driltofu uit China! (gebakken tofu is wel heel lekker)
speklapjes!
een bepaalde olie waar ze in China in bakken, die naar varkensstal ruikt!

verder kan ik zo gauw niks (in Nederland) bedenken. Ik eet uit principe niets dat ooit geademd heeft, maar dat heeft niets met "niet lusten" te maken en telt dus niet. :P

Breg 07-05-2008 08:48

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 27488288)
Ik ben ook in de buurt van Shang Hai geweest; Wenzhou :),

Als ik naar de eerste foto op Wikipedia kijk, herken ik gebakken tofu. Dat maakt m'n moeder wel 'ns klaar, maar dat ruikt dan nergens naar hoor. Daarom vind ik 't ook zo gek dat 't "stinky tofu" heet, want "chou" is vrij vertaald inderdaad "stank". Dat spul op de tweede foto ziet er niet eens uit als tofu :confused:, 't doet me denken aan brokken paté.

Hoe dan ook, ik ga m'n pa vanavond vragen wat 't is, ben er nu wel heel benieuwd naar geworden :D.

Het 'probleem' is ook dat het er vaak redelijk normaal uitziet (zoals op de bovenste foto), daardoor kocht ik het ook. Denk dat de onderste foto een soort silk (zachte) tofu is. Heb het in ieder geval in 2 vormen gezien: gebakken/gefrituurd zoals op de bovenste foto, en in een zachte, pudding-achtige-substantie.

MrsDepp 08-05-2008 21:40

Asperges, crémesoepen, courgette, meeste soorten vis en vlees, aubergine, champignons, uiensoep en tofu.. En vast nog wel meer :P

Henkje 09-05-2008 07:48

Het enige wat ik echt niet binnen te houden vind is stampot, boerenkool en hutspot. Daar ga ik echt van over mn nek. Verder lust ik eigenlijk alles wel.
Ow en thee en koffie met melk erin... *gruwelt*

Tuta 09-05-2008 09:48

Citaat:

MTpower 10-05-2008 22:08

Olijven, witlof en koolraap.

koekjes 10-05-2008 22:19

alles met schimmel op brie na, inktvis want het lijkt op rubber, alles wat op snot lijkt (okersoep, oesters, dat soort shit) mosselen, karnemelk, ingewanden en rare dingen als tongen enzo, tonijn die niet uit blik komt (ja ik ben raar) blikfruit, after eight, niet helemaal hard gebakken ei, pudding, en alles wat bitter is, en er zijn vast nog 1000 dingen die ik vergeet ;)

Vinniebar 10-05-2008 22:23

Olijven
Spruitjes
Postelein

MW 10-05-2008 23:36

- Bleekselderij
- Rauwe haring
- Satésaus
- Rood vlees
- Sojasaus
- Van die snoepjes die op krijtjes lijken..
- Warme tomaat
- Taugé
- Fanta Light
- Roze koeken
- Karnemelk
- 5 kruiden poeder
- Bruine bonen

Stefenootje 11-05-2008 11:18

- Spruitjes
- Karnemelk
- Mierikswortelsaus
- Hamkaas-chips
- Bier

goeltje 11-05-2008 16:07

Oh ja, een eitje (gekookt of gebakken, maakt niet uit) waarvan de dooier niet volledig opgedroogd is (dus dat er nog iets of wat lopends in zit), dat eet ik ECHT NIET op!

zoemzoem 11-05-2008 16:10

Citaat:

Champignons for sure. De manier waarop die dingen 'kraken' als je er op kauwt ... brrr (n)

dit, maar dingen zonder champignons met wel de smaak, bijv. champignoncremesoep, vind ik wel lekker

Oh, en ik krijg echt kokhalsneigingen van bruine bonen, die eet ik echt niet.

Barabas 11-05-2008 16:16

Witlof, haring ED, taai vlees

amor 11-05-2008 21:08

Boerenkool, ik ga al bijna over mn nek als ik het alleen al ruik. En zuurkool krijg ik ook echt niet naar binnen gatver

Vinniebar 11-05-2008 21:34

Citaat:

goeltje schreef: (Bericht 27515920)
Oh ja, een eitje (gekookt of gebakken, maakt niet uit) waarvan de dooier niet volledig opgedroogd is (dus dat er nog iets of wat lopends in zit), dat eet ik ECHT NIET op!

omg, ik dus ook :D
zelfs als er in het middenste midden 3 mm zachte zooi zit, priegel ik het er nog uit :bloos:
En gebakken eieren sowiezo altijd geklutst...

Nona 11-05-2008 22:08

Zeedieren (kroepoek uitgezonderd), gekookte eieren en satésaus.

Marsepein en slagroom lust ik ook niet puur, maar in hele kleine laagjes ergens op durf ik het aan.

Katje 11-05-2008 23:10

Kaas.

MadameMinke 12-05-2008 18:26

Ik bedacht me vandaag nog iets; boter op brood met iets hartigs, gátverdamme, wat vind ik dat smerig. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het wel kan hebben als je gewoon boter op je brood doet, of onder de hagelslag/vlokken/speculaas oid, maar boter met kaas of ham... :s (n)
(ik had nl. vandaag een schnabbeltje :p waarbij de catering verzorgd werd en toen kwamen ze dus aanzetten met broodjes met boter erop. Ik heb er echt niets van gegeten, ik krijg dat gewoon niet weg. Dan maar honger lijden... :o)

Overigens vind ik gember ook niet echt prettig.

Light_ 12-05-2008 19:30

Yogidrink, of hoe het tegenwoordig ook heet en alles wat erop lijkt
Het is geen eten maar wel drinken. En ook heel erg vies!

kopmuntkip 12-05-2008 21:15

Spruitjes zijn lekker, iedereen vergeet er suiker overheen te doen!

ik vind eigenlijk alles best wel lekker!

MTpower 14-05-2008 20:46

Citaat:

Kruimel schreef: (Bericht 27518205)
Zeedieren (kroepoek uitgezonderd)

In kroepoek zit minder garnaal dan dat er alcohol zit in shandy :p

Curly*Nan 15-05-2008 09:44

Boerenkool, zuurkool, paprika, tomaat, champignons, andijvie stamppot, augurken, slagroom taart, slagroom soesjes..

Nona 15-05-2008 10:00

Citaat:

MTpower schreef: (Bericht 27536896)
In kroepoek zit minder garnaal dan dat er alcohol zit in shandy :p

Zal best, maar er wordt altijd zo'n punt van gemaakt, dus ik dacht de confronterende reacties voor te zijn. :D :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.