![]() |
school systeem in engeland!!
hallo,
ik zit op dit moment in 3 gymnasium en ga volgend jaar naar engeland... alleen weet ik niet waar ik naar toe moet! ik heb gehoord van a-levels en gsces of zo iets:s in nederland mot ik nog 3 jaar naar school en dan kan ik naar de universiteit. Hoe zit het in engeland? en weten jullie misschien in wat voor klas ik terecht kom?? dank u. |
Hier kun je een heleboel vinden. Kijk vooral even naar het figuur in blauwgroen, bijna bovenaan. Dan zie je dat er verschillende schoolvormen zijn. Als ik jou was zou ik even (met behulp van ouders) uitzoeken waar je heen gaat, en wat daar voor aanbod is. Dan kun je kijken naar welke school je het beste kunt gaan en hoe die georganiseerd is. Heel veel scholen hebben tegenwoordig websites waar algemene informatie op staat zoals aanbod van vakken, grootte van klassen, activiteiten etc.
Je zult in ieder geval Engels, wiskunde, natuur-/scheikunde, maatschappijleer, gym, informatiekunde en "work related learning" hebben. Dat is wettelijk vastgelegd. Verder zou je gewoon naar de school moeten kijken. |
Zoek anders eens contact met Darkiekurd (naamzoek ;)), die zit namelijk ook in Engeland op school.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |