![]() |
bang voor ut nieuwe schooljaar
mja, tzit zow.
Ut gaat de laatste tijd veel beter met me, voel me niej meer zo klote, zie in dat het leven leuk is en vind zelf dat ik niej meer depressief ben (soms kleine terugvallen, maar daar ben ik dan binnen een half dagje bovenop en dan is er weer niks aan de hand) Ik snij niej meer zoals eerst, alleen heel soms, (zoals laatst) maar dat was omdat ik een terugval had en dat was toen maar 1 sneetje. Oftewel, ik voel me beter :) Maar nu komt ut nieuwe schoolaar eraan. Vroeger werd ik gepest, genegeerd en dat soort dingen. In de 2de kreeg ik ruzie met wat luitjes (waarom weet ik niej, ze zeiden dat ze ruzie met me hadden :confused: ) en die schelden me steeds uit enzow. Nu ik naar de 3de ging, was ik van ze af en kwam ik ze zelden tegen (op weg naar zangles bv.) en dan kwamen er wel opmerkingen naar mun kop, maar och, ik zou ze tog niej zien verder. Maar nu ga ik dit schooljaar naar de 4de. En nu komen die lui weer bij mij op school. Ik ben bang... want ikzelf ben best klein en die lui zijn groot en met veel meer. Ik ben bang dat ze me weer gaan uitschelden enzow, maybe wel meer (en daartoe zijn ze echt wel in staat) Ook ben ik bang dat ik daardoor weer depressief zal worden, ik bedoel, ik ben er net pas uit, maar wel gevoelig ervoor... kwil gewoon niej weer in dat zwarte gat vallen, heb er 4 jaar ingezeten, dat vond ik wel genoeg.... maar tog ben ik bang, bang dat ik weer terugval :( ik heb dit trouwens owk met wat meiden van school besproken, die zeiden dat ze dan wel voor me op zouden komen enzow, maar tog... mijn ma zei dat als er iets gebeurde, dat ik dan naar mun mentor of conrector zou moeten stappen, maar of dat zouw werken? sorry, dit moest er even uit... iemand nog ideeen om van die angst af te komen? Blackdolfin |
Hey,
Logisch dat je er tegen opziet..wat je mee hebt gemaakt is niet nix! Je moet idd gelijk naar je mentor of iemand van school afstappen als het weer mocht gebeuren. En je vriendinnen kunnen je daar ook wel bij helpen denk ik. Of vertrouw je ze niet? Je zegt al dat je beter in je vel zit dan eerst, misschien is dat ook belangrijk, omdat je jezelf dan meer kunt verdedigen? Om weerhelemaal positief naar school te gaan is natuurlijk moeilijk, maar jekunt wel proberen er veel over te praten..dat lucht zoiezo al op. Met je ouders, vriendinnen, iig mensen die je vertrouwt. Zij kunnen je misschien goede raad geven/gerust stellen. Mocht je behoefte hebben om te praten, vraag mn email dan. sterkte xxxxx |
Die jongens zijn hoogstwaarschijnlijk zelf erg onzeker en proberen dat op iemand anders los te laten. Daar ben je de dupe van en dat is natuurlijk verschrikkelijk. Zoiets hoort gewoon niet te gebeuren, want het is vreselijk laag.
Je bent niet minder dan zij, hou dat in je achterhoofd. Ik hoop voor je dat ze in de 4e dat pesterige gedrag een beetje ontgroeid zijn, maar als ik het zo lees.. Ik zou ook naar je mentor gaan, eventueel ook een vertrouwenspersoon bij je op school. Als meer mensen ervan af weten, kan er iets aan gedaan worden. Als je stil blijft, zal er niet veel hulp vanaf leraren komen waarschijnlijk. Meld dat het gewoon belangrijk is dat je wat hulp krijgt. Want dat is het. Je zou ook kunnen praten over wat er de afgelopen 4 jaar door je heengegaan is. Praten lucht op en kan zelfs helpen. Als je jezelf sterker gaat en kunt voelen kun je je ook beter weren tegen deze jongens. Ook al is dat alleen van binnen, dat je wat ze zeggen en eventueel doen je een beetje koud kunnen laten. Probeer iets te ondernemen, want rust van binnen heb je zeker nodig! |
*herkenning!!!*
Me zit nu net zow! Kom waarschijnlijk op nieuwe school, bij oude pester in. Maar daar voor wou ik geen reactie posten... Mss een id om al gelijk naar je mentor te stappen en hem vertellen wat er hand is en wat er is voorgevallen? Dan stap je later ook wel makkelijker op hem af. Neem zelf verdediging en wes niet bang om hem te gebruiken. Of pak ze terg op iets wat hun niet leuk vinden... En wees blij met zulke vriendinnen... Zulke zijn zeldzaam! K geloof in je Black Dolfin! *knuff* DwergHammie |
heej wijffie,
geen nuttige reply van mij, mn kop is nl errug warrig. Maar ik wil wel effe zeggen dak aan je denk! En k wil je eik ook wel weer eens zien! Pp is al weer veels te lang gelden. *Knuffel* Barbara |
Heeeey liefurdje
Nja, als het weer gebeurt, idd niet mee blijven zitten.. vertel het aan mensen.. op school etc. Laat niet over je heen lopen.. En dat je nu beter in je vel zit kun je op 2 manieren zien, 1. Je voelt je nu beter maar valt weer makkelijk in dat zwarte gat, 2. je voelt je nu beter dus als het weer gebeurd ben je er beter tegen bestand... Ik begrijp je angst, en ik was ook altijd heel bang dat bij erge dingen ik weer in dat gat zou vallen.. Maar nu gingen mn ouders uit elkaar, best erg dus.. maar ik sta nog steeds met beide benen op de grond.. Ik heb het wel ff heel kut gehad, maar ik sta nog!! Ik val niet! Ook jij zal er nu echt beter bestand tegen zijn.. Je zit goed in je vel, ze kunnen je niets maken.. Nouw ja, wel iets.. maar dat kun je melden.. Je hebt al bijstand.. enz enz.. Het komt wel goed meis.. en anders dan schakel je grote sterke Ak maar in, die ramt ze vast allemaal in mekaar :P en doet hij het niet, doe ik het wel :) Knuffie!! ps kom je op me verjaardag? pweeeessee?? met akkiej??? |
sorry voor de late reactie, ik ben bij mun vriend nml.
Ik zat er al aan te denken of ik maybe naar mun mentor zal gaan of naar de conrector, mar ik heb zoiets van, dan trek ik maar aandacht. Ik heb nml al suikerziekte en daar begin ik owk altijd over int begin vant jaar met m'n mentor en docenten en ik wil eigenlijk niej mun hele depressie verhaal weer ophalen denk ik. Khoorde deze week dat mun vriend 2 weken weggaat op vakantie als mijn school weer begint, ik dus balen, maja... kan hij niks aan doen en tja... ik zit dan tog op school... ik ga er wel steeds meer tegenop zien, loop echt bang te zijn, heel stom vin ik zelf. maar ik heb nu zoiets van, ik ga gewoon kijken hoe ut gaat en als het echt niej gaat, ga ik desnoods naar m'n conrector en dan maar hopen da ut werkt... owjah, thanks voor de reacties :) Blackdolfin |
Meis, veel sterkte. Ik kan op dit moment niej veel voor juh betekenen, sorry, maar doe wat jezelf aankan en wil huh!
*knuffiej* Liefs Eendje |
Heej liefiej.. (Kweenie of je mog nog kent, maar keej, boeit ook niet :S)
ook ikke heeft helaas nie zon spraakzame bui.. Maar k wil wel ff kwijt dat het NIET STOM IS... egt... Enne.. k denk idd ook dat je erover moet praten met je mentor/conrector enzow......... probeer de angst de baas te blijven..... Kweet da da heel erg moeilijk is.. maar toch... *kuzje* Lauwa |
jah k heb ook niet zoveel nuttigs te zeggen ofzo
maar k wil je toch even sterkte wensen.. dus.. sterkte :) het komt wel goed meis *knuffeel* Carlijn |
Ik ga misschien naar een nieuwe school... als dat gebeurt weet ik het pas 4 dagen voordat de school begint, dus ben ook wel nerveus. Maar ja... school kan k*t zijn, zeer k*t. Ik weet het maar al te goed... Mja, weinig tijd, duur internetcafe in St. Moritz. :o
|
ik werd ook gepest (ja, een bril is daar kennelijk een reden toe).
eerst was ik aardig, toen probeerde ik ze duidelijk te maken dat als zij mij met rust laten; ik hun met rust liet. dat heb ik heeel lang geprobeerd en toen was de maat vol. toen heb ik er een paar tegen de vloer gemept en toen was het over. happy end? |
Ik lees hier dat er vaak het advies wordt gegeven naar een conrector of decaan toe te stappen, maar misschien is het voor jou een betere oplossing naar een andere school te gaan??>>of is daar geen sprake van omdat je op je school toch een aantal goede vrienden hebt zitten die je niet wil verlaten....?....en daar komt natuurlijk bij dat je niet te snel voor het probleem moet weglopen, maar als ik het zo lees, is dit pesten al een aantal jaar aan de gang, heb je er al eens over na gedacht naar een andere school te gaan?
Liefs Mariamne |
Havock, dat om ze in elkaar te meppen heb ik steeds de neiging in, al vanaf dat ik 'ruzie'met ze had, maar als ik dat doe, komen ze met meer terug enzow, dus dat kan ik niej doen *ookal is de neiging errug groot*
iamre18, eerst wou ik owk naar een andere school, vooral toen ik naar de 3de ging *kwas gezakt en moest dus naar een totaal andere school en was mun enige vrienden kwijt* maar m'n ouders hebben iets van, waarom zou je, je moet nog maar even en daarna ben je er van af, we gaan geen moeite doen om je naar een andere school te sturen. Klopt owk, maarjah... ik snap wel waarom ze dat zeggen, die discussie is toen vaak genoeg geweest. laura, tuulk ken ik juh nog! en thanks allemaal voor de reacties knuf, blackdolfin |
Citaat:
de rest doet niks; doen ze dat wel.. dan is dat abnormaal gedrag :p nee, maar over het algemeen is de leider eens flink hoeken in de vervelendere gevallen de beste oplossing. de rest gaat hooguit hem/haar staan aanmoedigen, gaan ze meedoen; daag de leider gewoon uit; "kom dan he, in je eentje; jij en ik" ik neem tenminste aan dat je de "politieke" methodes al geprobeerd hebt... |
Sterkte!
|
ik heb best zin in het nieuwe jaar .. vette shit
|
Indien ze je lastig vallen, sla ze met het platte hand in hun gezicht en kijk diep in die lui hun ogen...boosaardig trekje in de zin van "dont mess with a chick"
Zal helpen |
Citaat:
ik denk niet dat je zomaar van die angst af ken komen... |
Let`s hire the the A-Team
Effe zonder gein, niet op je kop laten zitten door hun en als ze beginnen gewoon genadeloos hard terugpakken. |
Hey meis
Ik weet hoe je je voelt. Heb et vorige zomervakantiej ook gehad. ik werd altijd in de eerste en de tweede gepest en daarvoor ook. en toen ik hoorde dat ik weer bij de mensen in de klas zou komen die me altijd peste en sloegen raakte ik super overstuur. Iedreen dacht et zal wel meevallen. da hadden ze dus mis. ik werd zow erg gepest dat ik na een maandje of 3 zei tegen me ouders: bekijk et maar ik ga niej meer. Toen heb ik drie maanden thuisgezeten. Ik moest eigenlijk naar school, maar niemand kreeg me erheen. Toen moest ik naar een andere school in Gouda, en opeens kreeg ik et er naar me zin. Ik had veel vrienden, kon lekker mezelf zijn. maar doordat ik et zo gezellig had deed ik niks aan me werk. Nou ben ik blijven zitten en van school afgestuurd. En nou moet ik na de vakantiej beginnen bij een opvangschool want daar gaan ze kijken welke school et best voor me is. Dus elke keer zit ik weer in spanning. zal ik weer gepest worden....of niet. Maarja t is nou eenmaal zow Maar sorry eigenlijk. Je hebt helemaal niks aan me verhaal, maar k moest em gwoon ffiejz kwijt..... |
ik heb het probleem zelf ook vaak gehad, dan is de vakantie heel relax heel leuk, omdat ik vroeger veel gepest werd op school,
dan kom je op een punt van de vakantie 2 weken voor de school begint, en dan heb je door dat alles straks weer gaat beginnen. ik moet dit jaar beginnen in 4 havo op een nieuwe school, op een of andere vage manier boeit het me niet meer nu, maar dat komt omdat ik na mijn mavo examen heel lang vakantie heb gehad en voor de vakantie nog maar weinig school |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |