![]() |
bestaat ECHTE vriendschap?
ik geloof er zelf niet in, ik heb het idee dat het zoiets is als religie: geloven in iets wat er niet is, om je beter te voelen....
geloven jullie in echte vriendschap? k vraag me namelijk wel af hoe anderen hierover denken.... |
Ja, natuurlijk geloof ik in vriendschap, aangezien dat een veelvoorkomend verschijnsel is. Wat precies het onderscheid is dat je probeert te maken tussen vriendschap en "echte" vriendschap is me verder niet duidelijk.
|
Vriendschap is niet iets waar je wel of niet in kunt geloven, het is gewoon een verschijnsel.
|
ja..
voor logische redenen dat 'k erin geloof. |
Is dit niet gewoon weer een kopie van een eerder gemaakt topic en opmerkingen die al eerder zijn geplaatst in het topic van 'beste vriend'?
Beetje dubbelop of niet? |
Het zit je wel hoog precies
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1686497 (edit: wat Simoen dus zegt :)) Ja, echte vriendschap bestaat. Al moet je wel realistisch blijven, denk ik. Natuurlijk doven vele vriendschappen uit, sommigen zelfs abrupt. Maar wil dat dan zeggen dat dat geen echte vriendschap was? Zeker niet. De eindigheid van een vriendschap doet geen afbreuk van haar vroegere bestaan. |
vriend (dem; vrienden)
1 iem. aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is |
Ik heb sinds vroeg op de middelbare school een band met eerst drie, nu vier vrienden, die hun leven voor me zouden wagen, trouwens ook andersom.
De simpele reden waarom ik alleen al in echte vriendschap geloof: ik weet hoeveel ik zelf overheb voor anderen. :) |
Een keer trek je de conclusie...
Vriendschap is een illusie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |