Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Krampen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1689561)

shining 09-05-2008 20:16

Krampen

Ik heb al een tijd lang (paar weken) last van krampen in mijn onderbuik. Ze komen niet echt regelmatig en het is ook meestal snel weer over.
Vorige week vrijdag had ik het echter heel heftig. Ik liep in de stad en ging door de krampen zitten. Elke keer als ik opstond begon het weer en ik werd er na een tijd ook nog echt duizelig en misselijk bij.
Vandaag had ik er weer even last van (maar minder heftig) maar ik vraag me nu wel echt af wat het kan zijn.
(Ik ben trouwens ook wel regelmatig misselijk)

Phie. 09-05-2008 21:43

Klinkt een beetje als prikkelbare of spastische darm. Dan kan je ook enorme kramp in je onderbuik hebben en vaak is je buik ook behoorlijk opgeblazen. Misselijkheid kan er ook bij horen. Dat is opzich ook niet erg en je kan er weinig aan doen behalve veel drinken en voldoende vezels eten.

Gemenerik 09-05-2008 21:58

Er zijn ook vrouwen die steken in de onderbuik hebben als ze gestopt zijn met de pil. Als dit niet het geval is zou ik denken aan de darmen, en dan denk ik precies hetzelfde als de bovenstaande forummer.
Ik zou er niet te lang mee rond blijven lopen.

shining 09-05-2008 21:59

Mhh..
Ik heb wel eens last van mijn darmen maar dat voelt wel anders.

Phie. 09-05-2008 22:02

Citaat:

Gemenerik schreef: (Bericht 27508932)
Er zijn ook vrouwen die steken in de onderbuik hebben als ze gestopt zijn met de pil. Als dit niet het geval is zou ik denken aan de darmen, en dan denk ik precies hetzelfde als de bovenstaande forummer.
Ik zou er niet te lang mee rond blijven lopen.

Ik snap je laatste zin niet helemaal want volgens mij kan je aan een prikkelbare darm weinig doen? En als het wel zo is dan hoor ik het graag. Maar het is natuurlijk altijd goed om even te laten checken of dat het echt is en niet iets anders.

Gemenerik 09-05-2008 22:11

Citaat:

Phie. schreef: (Bericht 27508957)
Ik snap je laatste zin niet helemaal want volgens mij kan je aan een prikkelbare darm weinig doen? En als het wel zo is dan hoor ik het graag. Maar het is natuurlijk altijd goed om even te laten checken of dat het echt is en niet iets anders.

Maar ze weet nog niet zeker of het een prikkelbare darm is. Dat is wat ik bedoelde, dat je niet te lang rond moet blijven lopen met die steken zonder dat je weet wat het precies is

Andijvie 10-05-2008 15:32

Heb je dan geen diarree of juist last van verstopping? Anders zou het ook best je baarmoeder kunnen zijn...

shining 10-05-2008 17:06

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 27511603)
Heb je dan geen diarree of juist last van verstopping? Anders zou het ook best je baarmoeder kunnen zijn...

Nee, daar heb ik geen last van.
Het lijkt ook eerder iets van mijn baarmoeder of eierstokken maar wat dan?
Ik slik de pil dus het heeft denk ik niets met een eiersprong of aankomende ongesteldheid te maken.

Andijvie 10-05-2008 17:15

Citaat:

shining schreef: (Bericht 27512105)
Nee, daar heb ik geen last van.
Het lijkt ook eerder iets van mijn baarmoeder of eierstokken maar wat dan?
Ik slik de pil dus het heeft denk ik niets met een eiersprong of aankomende ongesteldheid te maken.

Ik heb geen idee wat het wel zou kunnen zijn, misschien een ontsteking of iets anders... In ieder geval lijkt 't me wel slim om hiermee naar de huisarts te gaan, want ineens op straat in elkaar klappen van de pijn is niet goed :N

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.