Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Vodafone abonnement (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1690292)

Dith 13-05-2008 16:19

Vodafone abonnement
 
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar een abonnement bij Vodafone en tot nu toe eigenlijk nooit problemen gehad.
Eind maart besloot de site van MyVodafone het niet meer fatsoenlijk te doen en ik kon wel mijn belkosten en -tegoed opvragen maar niet dat van sms. Hier heb ik verschillende keren over gebeld en over gemaild en telkens kreeg ik te horen dat het probleem zo snel mogelijk werd opgelost. Aangezien ik VodafoneScherp heb zijn de kosten voor de klantenservice buiten mijn bundel en dat tikte dus al vreselijk aan (waar ik het eigenlijk al niet mee eens was omdat het niet mijn fout was dat het systeem eruit lag en ik wil wilde weten hoe ver ik buiten mijn bundel zat), maar daar kan ik nog wel mee leven. Nu zag ik ineens wat dagen later dat ik één euro buiten mijn bundel zat (geen probleem) dus besloot ik om niet meer te sms'en, aangezien ik wist dat het daaraan lag omdat ik mijn belverbruik dus nog wel kon bekijken. Een aantal dagen later was mijn verbruik buiten mijn bundel ineens gestegen naar 13euro terwijl ik níks had gedaan met mijn telefoon. Ik ben toen naar een Vodafonewinkel geweest en die konden mij alleen vertellen dat ze pas meer wisten als ze mijn rekening binnen zouden krijgen, wat dus pas vandaag is (2 weken later dan gebruikelijk, maar dat komt vast door die computerstoring).

Nu heb ik vandaag dus mijn rekening binnengekregen en er staat dus echt dat ik 13euro buiten mijn bundel heb verbruikt aan smsjes. Er staat een complete specificatie op met tijden en telefoonnummers maar ik weet gewoon 200% zeker dat ik niet meer heb gesmst sinds ik wist dat ik er één euro boven zat.
Als ik Vodafone bel kunnen zij alleen maar zeggen dat ik toch echt wel buiten mijn bundel heb gezeten en dat ik dus gewoon moet betalen.
Ik ben het hier dus absoluut niet mee eens, vooral omdat ik ook vind dat zij ook schuldig zijn omdat ik nu nog steeds niet kan bekijken wat mijn verbruik is (2 maanden duurt deze storing al) en zij dus wel heel makkelijk geld kunnen verdienen aan mensen.

Heb ik nu echt geen poot om op te staan en moet ik inderdaad maar gewoon betalen? Het is maar 23euro maar voor iemand met een abonnement van 9euro is dat natuurlijk buitensporig veel.
Of is er een kans dat ik hier onderuit kan komen aangezien ik gewoon écht niet zoveel geld heb verbruikt.

Alvast bedankt!

x-spekkie-x 13-05-2008 17:50

Ah-oh, ik heb sinds kort ook Vodafone Scherp :|

Wel weet ik dat op die site het verbruik-buiten-je-bundel staat tot een bepaalde datum. Die datum is bij mij altijd zeven dagen eerder dan de dag dat je op de site kijkt. Sms-en buiten je bundel kost €0.25, dus €13 is 52 smsjes. Heb je die misschien gestuurd in de week voordat je op de site keek?
Je hebt ook een gespecifeerde rekening opgevraagd. Staan daar echt zoveel smsjes in die je niet hebt verstuurd? (Kijk eens na of de nummers kloppen, en bijvoorbeeld de tijden).

Verder kan ik je als tip meegeven dat er in je telefoon ergens een functie is om te kijken hoeveel minuten je gebeld hebt, je gebeld bent en hoeveel smsjes je hebt gestuurd. Zet dat elke maand op 0 en je weet precies hoeveel je verbruikt :)

Go 13-05-2008 18:26

In de algemene voorwaarden staat waarschijnlijk dat van de gegevens van Vodafone wordt uitgegaan, tenzij jij het tegendeel bewijst. Bewijs jij dat maar eens. Dat lukt je natuurlijk nooit. Ookal lukt het jou dit te bewijzen, toegeven doen ze niet snel. En voor 13 euro ga je niet procederen. Mijn tip is dan ook: breng deze zaak aan bij een consumentenprogramma zoals Kassa of Radar. Misschien kunnen ze in jouw concrete situatie niks doen omdat het bewijs ontbreekt, maar kunnen ze dit probleem bij meerdere klachten aan de orde stellen.

Dith 14-05-2008 08:59

Oke bedankt!
En x-spekkie-x, dat is inderdaad wel een goede tip, ga ik gebruiken ;).

remy476 14-05-2008 14:07

spekkie heeft gelijk. Ik heb ook vodafone en er staat altijd dat kosten buiten de bundel later in rekening kunnen worden gebracht.

en die klantenservice is idd vaak hopeloos..mja nog 3 maanden

Hempo 15-05-2008 14:33

Ik heb ook Vodafone scherp, en zit meestal rond de 50, 60 euro per maand.

Over die 13 euro:
Het kan zijn dat de dag dat je het verbruik bekeken hebt, het nog niet verwerkt was tot die dag (maar tot de dag ervoor bijvoorbeeld).

Dith 15-05-2008 17:31

Ja ik denk inderdaad dat door de storing in MyVodafone het gewoon veel te laat is doorgekomen. Jammer maar helaas.

x-spekkie-x 17-05-2008 06:33

Even een notitie. Ik heb met een huistelefoon de klantenservice gebeld. Dan wordt er gevraagd om je vodafone nummer in te toetsen. En als je dan een medewerker aan de lijn krijgt, hoor je ineens dit telefoonnummer kost €0.25 per minuut. En dat komt dus omdat ik een Vodafone Scherp abonnement heb, wat ze weten omdat ik dus mijn nummer heb ingetoetst. Lekker dan.

Ik had problemen met mijn facturering door 2x een fout van de kant van Vodafone. Nu krijg ik 6 euro gecrediteerd, maar ik mag meteen 4 euro betalen voor de klantenservice. Wat nou service! (n)

Stefanie 17-05-2008 10:35

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27551769)
Even een notitie. Ik heb met een huistelefoon de klantenservice gebeld. Dan wordt er gevraagd om je vodafone nummer in te toetsen. En als je dan een medewerker aan de lijn krijgt, hoor je ineens dit telefoonnummer kost €0.25 per minuut. En dat komt dus omdat ik een Vodafone Scherp abonnement heb, wat ze weten omdat ik dus mijn nummer heb ingetoetst. Lekker dan.

Ik had problemen met mijn facturering door 2x een fout van de kant van Vodafone. Nu krijg ik 6 euro gecrediteerd, maar ik mag meteen 4 euro betalen voor de klantenservice. Wat nou service! (n)

Zo verdienen ze er aan...*O*

~lienepien~ 17-05-2008 11:50

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27528108)
Ah-oh, ik heb sinds kort ook Vodafone Scherp :|

Hmz, ik stap binnenkort ook over naar Vodafone scherp...:|

@TS: Het vervelende aan die internetoverzichten is dat je er nooit rechten aan kunt ontlenen:(. Bij T-mobile loopt het vaak ook achter, je doet er niks aan...

remy476 17-05-2008 13:28

Ik heb bij het bestellen van mijn telefoon ook veel problemen gehad met voda. Dan moet je gewoon bellen naar vodafone naar het nummer waar je een telefoon kan bestellen (dat is altijd gratis) en dan zeggen: ow verkeerd getoets verbind me maar door. toen hoefde ik niets te betalen (a).

Dith 17-05-2008 19:33

Dat nummer belde ik inderdaad ook altijd maar de laatste keren werd ik steeds doorverbonden en moest ik alsnog betalen.

~lienepien~ 18-05-2008 07:15

Reageren ze helemaal niet op emails?

hermanf 18-05-2008 11:18

Ik heb ook Vodafone Scherp en was verbaasd over hun snelle en adequate reacties die ik van ze kreeg op mijn mailtjes. Dit waren wel relatief simpele vragen.

Bloem 18-05-2008 16:52

Het is trouwens verdomd irritant dat je niet kunt kijken of en hoeveel tegoed je binnen je bundel nog hebt. Die site doet hier ook al een tijd niks en ik wil echt weten hoeveel tegoed ik deze maand nog over heb, maar dat is niet te vinden nu (n)

Dith 19-05-2008 06:45

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 27556020)
Reageren ze helemaal niet op emails?

Ze reageren wel en ik heb een aantal keer een heel net berichtje teruggehad + een smsje met mijn tegoed maar ook een aantal keer een vreselijk standaard emailtje waar ik gewoon níks aan had (met o.a. de mededeling dat ik de klantenservice GRATIS moest bellen).

~lienepien~ 19-05-2008 13:57

Citaat:

Dith schreef: (Bericht 27561749)
Ze reageren wel en ik heb een aantal keer een heel net berichtje teruggehad + een smsje met mijn tegoed maar ook een aantal keer een vreselijk standaard emailtje waar ik gewoon níks aan had (met o.a. de mededeling dat ik de klantenservice GRATIS moest bellen).

Aan dat laatste heb je dan inderdaad niks...(n)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.