![]() |
Afronding
Hallo,
Als je na je CE voor een vak een 5,45 staat, wordt dat dan afgerond naar een 5,5 ? Dat zou betekenen dat ik (jullie natuurlijk ook;)) voor elk vak 0,1 lager mag halen :) Alvast bedankt |
Als je (SE + CE)/ 2 = 5.45 is word dat een 5.4.
|
Nee tuurlijk niet, grapjas, ze ronden het af op gehelen, niet op één decimaal. En bij afronden op gehelen kijk je alleen naar de eerste decimaal; bij een 5,45 is dat een 4, dus rond je af naar beneden.
|
Maar het is een hardnekkig gerucht :).
|
Dus als je 5.4 staat voor SE en je haalt een 5.5 voor CE, dan is dat een 5.45, maar wordt dat een 5?
Lijkt me sterk.. |
Toch is het zo
|
Volgens mij klopt dat inderdaad, ik zag zoiets staan ergens.
|
en zo heeft mijn lieve zus dus een her gekregen paar jaar geleden.
|
Wat een rare regeling zeg, ik ga het ff proberen op te zoeken.
|
Ze kijken idd alleen naar het eerste cijfer achter de komma, wat flauw zeg :P
|
Citaat:
Maar goed, je kan in principe dus zakken op één honderdste... flink zuur als je dat overkomt natuurlijk. |
Citaat:
Zakken op één honderste kan niet, want je cijfer SE (op 1 decimaal) + cijfer CE (op 1 decimaal) kan niet eindigen op *,*9 maar alleen op een 5. Tenzij je je SE cijfer in meerdere decimalen neemt, dan kan het wel.. Maarja das allemaal verder niet van belang. |
Nee joh, dat is niet flauw. :s Dat zijn gewoon afrondingsregels, moet je maar een decimaal hoger halen voor je examen. :p En je moet de grens toch ergens stellen, anders ligt-ie uiteindelijk een stuk lager dan wat de bedoeling was.
En @ tonio: wat lijkt daar je sterk aan dan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja idd. Bij ons is dat bij school examens niet zo, dus daardoor heb ik net twee 8-en en een zes op mijn lijst. Net mazzel dus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08. |