![]() |
paint job yes or no.
hoeveel kost een paint job voor mijn auto?
ik heb een bmw 3 e46 en will hem in 2 kleuren hebben the hood anders als de rest van de car. aan wat voor een prijs ben ik hier voor kwijt de auto heeft geen schade ofzo. :) |
Dat hangt van de kleur af en de spuiter, maar reken op minstens €1500,-. Ik was al €350,- kwijt voor de linkerachterkant van mijn Micra (werd vergoed) en een E46 is toch wel wat groter :p
|
dat vind ik best Duur..
weet je zeker dat het zo veel word? |
Als je de hele auto wilt spuiten ben je al snel 1500 - 2000 euro kwijt, als je een 'standaard' kleur neemt.
Wil je wat betere/leukere lak, dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt :) Als je alleen een andere kleur motorkap wilt ben je denk ik zo'n 300-500 euro kwijt, mits je hem zelf schuurt. Wat overigens toch wel slim is om te doen, want voor schuren vragen ze echt de hoofdprijs, terwijl het een vrij simpel karweitje is :o |
2 Bijlage(n)
kijk ik heb did
Bijlage 621 en will naar did Bijlage 622 ik weet deze is een m ik heb heb een gewoone maar het gaat hier om de kleur. |
so this paint job will be over 2k ?
Alpine White Super Deep Black roof en ik heb mooie velgen gevonden op markplaats is dat een beetje tevertrauwen? en hoe veel ben ik kwijt voor een set van banden voor 19inch velgen.? |
Citaat:
Prijs van de banden hangt erg af van de breedte en de hoogte van de band, de diameter is niet echt prijsbepalend :o Ik kan je wel vertellen dat ik nu 16" velgen heb 225 breed en 40 hoog en de goedkoopste die ik tot nu tu tegen ben gekomen zijn +/- 130 euro PER band :o Als ik een beetje kwaliteit wil hebben betaal ik zo door de 200 per band :( |
Het hangt er ook vanaf of je zelf al wat werk er aan doet. Er kan makkelijk 1000 euro verschil tussen zitten of dat bedrijf ook nog de boel moet demonteren en zo, of dat je dat zelf doet. Maar 2000 euro is zeker in de goede richting. Ik zou gewoon informatie opvragen bij spuitbedrijven :)
|
Citaat:
|
Een paar liter autolak voldoende voor een hele auto kost al tegen de 500 euro. Dan heeft de spuiter dus nog helemaal niets gedaan, behalve op de verfmengmachine de juiste kleurcode en hoeveelheid ingetoetst.
Ik gok dat een goede autospuiter toch wel zo'n 60-70 euro per uur kost. Voor 2k heb je dus je materiaal en ongeveer 3 werkdagen een mannetje tot je beschikking (1500/65 = 23,07 uur). Demontage, schuren, afplakken, grondlaag, drogen, schuren, kleurlaag, drogen, (evt nog een keer schuren+ kleurlaag+drogen, afhankelijk van de kleur), schuren voor de 2e kleur, 2e kleur spuiten, drogen, blanke laklaag, drogen, alle onderdelen weer monteren. Een heleboel werk, 3 dagen aan manuren zijn best realistisch. Je kan natuurlijk ook een paar busjes spuitlak kopen bij de plaatstelijke automaterialenzaak, maar of je dan blij wordt van het resultaat betwijfel ik. |
duzz ik ben de auto ook 3 dagen kwijt dan.
Hmm, ik wist dat het zo veel werk was :) dank je voor De uitleg, ik heb echt niet veel verstand van autos, duzz heb echt niet een goed idee wat er met schuuren word bedoeld? de lak er af schuuren gok ik ? |
De lak opschuren zodat het ruw is. Maar feitelijk heb je daar niks aan want je auto moet je ook nog naar de spuiter vervoeren en de lak hecht alleen écht goed wanneer je auto helemaal schoon is (dus: ontvetten, schuren, primer, schuren, laag 1, laag 2, laag 3, eventueel laag 4 etc).
Sowieso zou ik je niet aanraden om dat zelf te doen bij zo'n nog relatief jonge, dure auto als je zelf geen idee hebt waar je mee bezig bent. Geef dan meer geld uit om het écht goed te krijgen, daar heb je veel meer plezier van op de lange run. |
Weet je al wat voor kleur wit je wilt? KLinkt als een lullige vraag, maar het kan een gigantisch verschil maken in je uiteindelijke prijs. Als vuistregel is het zo dat hoe dieper de kleur/glans, hoe duurder de lak. En dan heb je natuurlijk nog de parel of parelmoer laksoorten en dat soort dingen.. standaard witte autolak is niet zo heel duur. Maar een potje van House of Kolors kan aardig in de knaken lopen.. :)
|
Citaat:
en glans? kun je mij uit leggen hoe dat werked. het laat de lak glansen ? :) |
Satijnglans, hoogglans, etc..
Je kan het beste eens langs een spuiterij gaan. De meesten hebben wel wat monstertjes liggen in de meest populaire kleuren. Kun je gelijk informeren wat het kost. ;) |
Voor die prijs koop je toch gewoon een tweedehandsje in die kleur? :D
|
Een BMW E46 koop je voor dat geld echt niet in die kleur spekkie :p
|
Het ligt compleet aan de kleuren stijl die je wilt. als je de standaart kleur neemt ben je goedkoper uit dan dat een kleur kiest die speciaal is daar betaal je ook voor. En voor je velgen die je gaat halen, je moet er zelf heen rijden, niet laten opsturen. Eerst goedkijken op schade en dergelijke. Voor de banden verschillen de prijzen rond de 160 euro tot de 600 euro per band:). Ik heb zelf 17 inch met banden van 200 euro euro erop. Ik kreeg uit eindelijk wel korting omdat ik er gelijk 4 nam.
Ik zou je aanraden om gwn eventjes langs de erkende spuiter bij jouw in de buurt te gaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |