![]() |
Stephen king
mijn vriend en ik hebben gisteren zijn nieuwste ? film gezien.. (voor de helft)
Rose RED heet hij.. Het zijn 2 video banden en die film duurt bij elkaar 245 minuten :eek: Hij is echt de moeite waard om te kijken en hij is superrrr spannend! Mijn vraag wat is de beste film van hem die je gezien hebt??? Ik was als de dood voor de film IT (vroeger ..alhoewel ik hem nu nog NIET in mijn uppie wil kijken ;)) |
Da wilde ik dus net zeggen, It rules, maar The Shining is toch wel beter, The Green Mile is als je een beetje afweegt toch echt nog beter, maar is wel minder á la Stephen King, maar wel ontieglijk goed
|
The Shining, The Green Mile, Carrie, The Langoliers, Apt Pupil.
|
beste verhaal van hem vind ik IT
|
It vond ik tegenvallen.. had eerst het boek gelezen (zo'n 1000 bladzijden :eek: :)) en toen viel de film erg tegen. Het leek helemaal niet op wat ik me er bij voorstelde.
Bij The Shining hetzelfde, eerst t boek en daarna de film, boek veel beter (y). The Green Mile heb ik alleen nog maar gelezen, die moet ik nog steeds een keer gaan zien.. boek is echt aan te raden (ook wel veel bladzijden; waren 6 delen). Van The Langoliers vind ik de film weer beter dan het boek :) Ik had de film eerder gezien en het boek viel daarna tegen.. Verder heb ik volgens mij nog geen films gezien van Stephen King, wel veel boeken gelezen :p Dus ehm de beste film tot nu toe vind ik The Langoliers. |
The shining denk ik...! VInd ik toch wel het spannends!
|
Citaat:
Vanavond gaan we het 2e deel van roze red kijken ECHT EEN aanrader.. |
Citaat:
|
ik heb the green mile gezien, it en christine(dat was toch die met de auto?, vorige week ofzo op tv?) en vaaaf ga ik misery kijken (22.05, net 5)
it vond ik toch wel de engste the green mile de mooiste/zieligste en christine, leuke film, maar meer niet |
Heb eerst it gezien, toen het boek gelezen, maar het boek is toch duizend keer beter. De shining sucks, veel te langdradig...
vond geen van de films echt goed... hoewel ik wel de rillingen kreeg van Tommyknockers, maar toen was ik nog klein :p |
Storm of the Century
dat is zeker de beste verfilming van een Stephen King boek, maar over het algemeen zijn de boeken toch beter. |
Ik vond The Stand erg mooi. Duurt wel 6 uur maar dan heb je ook wat
|
kvond de Greenmile heel mooi! :eek: maar tis niet echt stephen Kinds style om zo te zeggen..
The Shining vinnik ook erg leuk!:D en Pet Semetery of hoe je dat ook mag schrijven..kep zoveel films van hem gezien :p (y) |
De beste verfilming van een boek van Stephen King vind ik IT, het is zowat de enige horror waar een echt verhaal in zit. En hij is echt geniaal in elkaar gezet, boek is trouwens ook mooi
|
ik heb It, the shining, the shawshank redemption, carrie,needful things en the green mile gezien en apt pupil ga ik nu juist kijken, want ik heb die van de bib gehuurd, ik ga mijn top maken
1. It(wel overdreven eng) 2. The Shining 3. the green mile 4. Carrie 5. The shawshank redemption 6. Needful Things(alhoewel hij ook goed is) Wij hebben alle video's buiten thinner van de bib geleend, dus daarom zijn we echte fans van Stephen King, mijn zus vooral. |
1. The Langoliers...alleen jammer van de computerbeestjes
2. The shawshank redemption 3. The storm of the century 4. The Green mile |
1 shawshank redemption
2 it 3 the stand 4 the green mile 5 langoliers (idd jammer van de slechte fx) 6 misery |
Ik heb de Stand nog ergens op video liggen... die vond ik zooo vet...
|
The Stand is iig wel z'n beste boek, dus ik gok dat ik de verfilming, als ik 'm gezien zou hebben, het beste zou vinden :)
Maar van wat ik gezien heb van hem (en dat is niet bijster veel, ik hou het liever bij de boeken) vond ik The Shining nog het beste. IT eindigde zo debiel, kreeg meteen een hekel aan de hele film :/ |
The Shawshank Redemption
It The Langoliers Misery Christine Maar da's dan ook ongeveer de volgorde van 'kortgeleden gezien tot langgeleden gezien'. :D |
eek, the shining, ook helemaal vergeten
|
the langoliers, It, The green mile, The pet cemetery en Carrie zijn geloof ik de enige die ik heb gezien van SK. Tommyknockers geloof ik maar een stukje want toen was ik nog jong enzo en kon nergens tegen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Ramlothiel schreef:
IT eindigde zo debiel waarom vindt gij da, ik vind dat niet |
ik heb gister Rose red gezien, tja...heel mooi enzo, wel soms langdradig, en niet echt eng ofzo, die geesten leken net poppen.
maar verder wel mooi |
eergister the green mile gezien....
mmoj verhaal maar jammer van dat beetje sf dat der in zit..... |
Stephen King zelf was teleurgesteld in the Shining... Daarom maakte hij er later zelf een miniserie van een uur of 5 van.
|
de green mile en it waren wel
cool ik ben het eens met zhazha hij was wel creepy it |
IT! Jezus, wat was dat een superenge film! Ik zag 'm toen ik 10 was en ik deed het in mijn broek! Durfde een hele week niet in bad en was bang op de plee, bang dat IT door de rioolleiding zou komen! :eek: :o :D
De scène die me nog het meeste bijstaat is als die jongens in dat fotoboek kijken en de foto's dan langzaam gaan bewegen en je Pennywise aan een lantaarnpaal ziet (brrr!): http://www.dreampilot.net/images/pennylamp2.jpg Ripper |
Ik vond IT eerlijk gezegd geen hol aan, ook niet overdreven eng ofzo, maar dat zal wel aan mij liggen :confused: Voor de rest ken ik niet heel veel films van m hoewel ik een tijdje geleden een film in delen heb gezien op tv(over groen spul) deze had toevallig ook een heel dom einde. The Green mile vind ik een fantastische film maar idd niet helemaal in de stijl van Stephen King.
|
Stephen King's It (zoals ie officieel heet) is niet echt eng alleen Pennywise is eng maar voor de rest is de miniserie niet zo bijzonder.
|
Citaat:
|
ik begrijp niet wat mensen zo eng aan de IT vinden , ik vind geen een film eng of goor , is meer grappig eigenlijk
|
ik had the stand gezien toen ik 10 was.... wel enge film was dat :D
|
1. The Green Mile
2. The Shawshank Redemption 3. The Langoliers en nog een aantal boeken van hem gelezen, weet alleen nie of ze allemaal verfilms zijn :confused: |
IT is niet eng, meer komisch.
Citaat:
|
Citaat:
dat is wel waar, ik had ook eerst het boek gelezen en het is veeeeeeeeeel enger dan de film, de film is dan echt niets waard, The shining heb ik ook gelezen maar de film nog niet gezien, blijkbaar zou ik het beter bij het boek laten :D |
Oké ik weet niks van Stephen King, heb wel al gehoord dat z'n boeken goed zijn, maar nu moet ik toch eventje een domme vraag stellen waar ik toch al een eindje mee zit :o . Hopelijk zijn er hier mensen die ook af en toe es naar Home And Away kijken :D , maar die gothic die daar in speelt noemt in het echt Stephen James King is er een verband tussen die twee of gewoon toeval, kweet dat het hier mss niet echt bij behoord, maar wil het wel eventjes weten :cool: .
xxx Faith :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het boek van IT is ècht eng, en duizendmaal beter dan die klotige film :eek: :eek: :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar effe mijn top 3 films van steven king 1 the green mile 2 the stand 3 rose red ja kheb niet zoveel van hem gezien, maar komt goed |
The Shawshank Redemption, Carrie, The Shining, The Dead Zone (ben ik de enige die deze gezien heeft? Is met o.a. Christopher Walken en Martin Sheen), Stand by Me, Misery, en Dolores Claiborne zijn de beste die ik gezien heb.
The Stand, It en Christine moet ik nog zien.... |
Citaat:
|
Stephen King's ROSE RED is matig tot slecht. STORM OF THE CENTURY was beter.
Binnenkort een recensie van ROSE RED op www.horrorcypher.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |