Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   WAT te doen als alles VERSTOPT zit??? (neus) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=169160)

ZHAzha 26-07-2002 17:49

WAT te doen als alles VERSTOPT zit??? (neus)

OK..
Ik ben onwijs verkouden hoesten snotteren ect.
Mijn hele neus zit verstopt..
(beetje ranzig) maar als ik mijn neusophaal.. voelt het heel koud aan.. boven aan de zeikanten van mijn voorhooft.
is dat voorholteonsteking ( of zoiets :confused: ) ?
Ik heb ook de hele dag van die vage GEK makende hooftpijn.

Ik heb al gestoomd.. slaap met vix op mijn borst en rug..

Wat kan ik nog meer doen.. want hier wordt ik echt gek van.. EN dan ga ik dinsdag ook nog op vakantie :rolleyes:

help?

Balance 26-07-2002 18:05

kweetnie of dat voorhoofdholte ontsteking is, maar in ieder geval moet je proberen niet je neus op te halen maar juist je neus te snuiten. en een goede zoutoplossing ofzo kan ook geen kwaad denk ik...
verder week het ook niet, succes d'r mee!

ZHAzha 26-07-2002 18:10

Citaat:

linda85 schreef:
kweetnie of dat voorhoofdholte ontsteking is, maar in ieder geval moet je proberen niet je neus op te halen maar juist je neus te snuiten. en een goede zoutoplossing ofzo kan ook geen kwaad denk ik...
verder week het ook niet, succes d'r mee!

ja zoutoplossing ga ik vanavond ook probeeren.. ik word er GEK van.. voel me zwaar beroerd..
En mijn neusophalen doe ik ook zo min mogelijk.. maar als ik snuit komt er niks uit.. :)
Als het maandag nog vast zit ga ik maar even langs de dokter.. heb het al 2 weken.. heb volgensmij totaal geen weerstand want het wordt NIET beter :mad:

ABgirl 26-07-2002 19:19

Moet je een ui gaan schoonmaken en er een paar stukjes van opeten (ok is niet echt lekker). Door het prikken van de ui komt het los.
Als je er 's nachts ook nog erg last van hebt kun je een bakje met fijngesneden ui naast je bed zetten.

Desp 26-07-2002 21:33

Je kan een neusspray kopen, helpt erg snel en goed...

Verder zo min mogelijk je neus ophalen, ook niet de hele dag snuiten, maar af en toe goed snuiten...

ZHAzha 27-07-2002 08:20

Citaat:

Desp schreef:

Verder zo min mogelijk je neus ophalen, ook niet de hele dag snuiten, maar af en toe goed snuiten...

hm neusspray is best slecht had ik gehoord?
Met die ui ga ik zeker probeeren.

thanxxxx

Roos 27-07-2002 11:19

Het is waarschijnlijk wel voorhoofdholtsontsteking, tenminste, ik heb het bijna elk jaar en herken de symptonen. Zo'n neusspray werkt heel goed en is in principe niet schadelijk, maar je mag hem maar 2 weken o.i.d. gebruiken

linda!! 27-07-2002 12:04

Desp schreef:

Helemaal mee eens! werkt bij mij uitstekend!! :)

Desp 27-07-2002 13:10

Sommige neusspray dingen zijn niet goed idd, maar dat staat heel duidelijk in de bijsluiter...

ZHAzha 27-07-2002 13:37

kheb neusdruppels gekocht.. en tis nu echt stukken beter.. ik haal mijn neus ook niet meer op maar snuit gewoon in een zakdoek!
Dat van die uien heb ik ook geprobeerd.. maar ik proef gewoon niks.. dus het hielp ook niet..
Ben vanmorgen ook nog in een bad met heel veel vix zooi geweest.. helpt ook wel..

Nu maar hopen dat het na het weekend wat beter is.

Zdubbel 01-08-2002 21:35

een beetje zout oplossen in een glas water, even roeren en dan opsnuiven.
Daardoor lost de verstopping in je neus zo op.

S/-\nne 01-08-2002 21:47

Neusdruppels kopen
Werkt kei goed

Markiex 01-08-2002 23:01

Citaat:

LoveGirl schreef:
Neusdruppels kopen
Werkt kei goed

Alleen niet te vaak en te lang gebruiken, tenzij je graag je neusslijmvlies om zeep wilt helpen.

S/-\nne 02-08-2002 09:16

Citaat:

Markiex schreef:

Alleen niet te vaak en te lang gebruiken, tenzij je graag je neusslijmvlies om zeep wilt helpen.

(y)

We vullen elkaar perfect aan :D

Pekay 03-08-2002 18:54

Neusspray!!! (y)

Ik ben er een tijdje aan verslaafd geweest, das wel minder (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.