Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   uitvloeisel van een literaire jamsessie met een gestadige springer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=16923)

Woodstock 20-08-2001 12:44

uitvloeisel van een literaire jamsessie met een gestadige springer

het gevoel dat je wilt
delen van de geest
die samenspelen
met woorden, macht die
niet corrupt is slechts
tot stand komt in de
stemmen op papier
ontdek ik, dwaas in
dromen een verwante ziel en ik
en schrijven wij met
vingers vaardig
en geen betere zaak waardig
op vluchtig scherm geschiedenis.
De kracht van woorden in ons is.

Ringmaster 20-08-2001 21:21

Literatuur is:

Als je denkt: ik ben verslagen
Is de nederlaag een feit
Als je denkt: ik kan versagen
Win je op den duur de strijd

De strijd der woorden, weerzinwekkend waanzinnige waanmelodie.

Ik ben blij dat ik de literaire jamsessie mee heb mogen maken. Het voelde goed, een woordenweb van strageisch nedenken en de geest toch de vrije loop laten. Wat kun je als dichter nog meer willen. Een nieuwe stroming is geboren...na de 50'igers, 80'igers zijn daar de Oneindigers geboren.

Ringmaster 20-08-2001 21:23

Citaat:

Da Girl schreef:
Ik snap er helemaal nix van!! Ik ben een beetje verwonderd dat iemand zoiets kan schrijven!! het moet een wel heel diep gedicht zijn, om zulke woorden te gebruiken!! Daarom snap ik het niet, het is te moeilijk voor mij!! dit moet heel vaag klinken!! Maar ik bewonder je stijl!
Je spreekt jezelf wel tegen, Eerst snap je er niks van en dan bewonder je iets. Ligt dat aan mij of probeer je nu toch nog vriendelijk over te komen? Als je het niks vindt, draai er dan niet omheen en zeg het, zo verdien je het meeste respect, althans bij mij.

Ringmaster 20-08-2001 21:41

Citaat:

Da Girl schreef:
Je begrijpt het verkeerd!! Ik snap er nix van, maar besef wel dat dat komt omdat het te moeilijk is voor mij!! Ik bewonder zijn stijl, de woorden die hij gebruikt!! Hoe hij die gebruikt!! Het is moeilijk om uit te leggen, maar ik vind het wel degelijk iets! Ookal snap ik het niet, dat ik het niet snap ligt niet aan zijn gedicht, maar aan mijn kennis! begrijp je, en ik vin het daarom mooi!
raar he!

Is er iemand die mij begrijpt???

Ga er NOOIT vanuit dat de dichter een 'hij' is, want in dit geval zit je verkeerd. Woodstock is namelijk een zij.

En het is toch niet zo moeilijk een paar woorden te ontcijferen en te vereenzelvigen tot één geheel in je hoofd? Ieder zijn eigen interpretatie. Als ik een gedicht lees en ik denk daarbij aan een kikker, terwijl het gedicht over olifanten gaat, dan is het niet mijn fout, maar de fout van mijn visueel geheugen die de code klaarblijkelijk niet goed heeft ontcijferd. Of het is de dichters fout, door de onrechtmatige vorm van dichtgebruik die verwarring doet ontstaan bij menigeen.

En ik begrijp je eigenlijk nog steeds niet.

OsoNke 20-08-2001 21:45

een beetje vreemd, maar wel... COOL

X

ratsja 20-08-2001 21:56

Citaat:

Woodstock schreef:
het gevoel dat je wilt
delen van de geest
die samenspelen
met woorden, macht die
niet corrupt is slechts
tot stand komt in de
stemmen op papier
ontdek ik, dwaas in
en schrijven wij met
vingers vaardig

hèhè dit mag ik wel.....
beetje van mij (n stijl)
dacht ik zo

goed gedaan jochie en vrouw

ratsja 20-08-2001 22:53

ringmaster moet ook geen non verbale discussies voeren....win je niks mee
er bestaat maar een discussie en die is verbaal.....
net zoals eten.......
dat gaat via je mond......
als het anders gaat dan is er iets fout

Woodstock 21-08-2001 11:59

ik dank jullie voor de complimenten, en beste mede-Oneindiger, ik waardeer je verdediging van mijn voor buitenstaanders wartaal... ze hebben de literare jamsessie niet meegemaakt http://forum.scholieren.com/smile.gif
maar iig, interpreteer het zoals je wilt, en als je er iets leuks in ziet, vertel het mij want ik ben wel benieuwd wat jullie hier in lezen!

Woodstock 21-08-2001 12:03

btw, ik bén dus een meid http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

metzondernix 21-08-2001 20:10

als er iemand een dichter is... maar dat wist je al. En wanneer komt nu je eerste bundel uit? want dan ben ik de eerste die 'm koopt! jij hebt een talent waar je trots op moet zijn! het zou een belediging zijn om niet trots te zijn op zoiets en dat vind ik van bijna al je gedichten. maar dat wist je al.

de wijze jodokus 21-08-2001 20:18

Citaat:

Woodstock schreef:
het gevoel dat je wilt
delen van de geest
die samenspelen
met woorden, macht die
niet corrupt is slechts
tot stand komt in de
stemmen op papier
ontdek ik, dwaas in
en schrijven wij met
vingers vaardig

dit gedicht werd gezongen terwijl ik het las mooi!

Ringmaster 22-08-2001 17:21

Citaat:

ratsja schreef:
ringmaster moet ook geen non verbale discussies voeren....win je niks mee
er bestaat maar een discussie en die is verbaal.....
net zoals eten.......
dat gaat via je mond......
als het anders gaat dan is er iets fout

Jajaja...
Het is me wat hé?...........

Dreampoet 22-08-2001 19:01

Misschien kan ik er een typische Dreamiaans beeld bij halen. Schrijven is als kijken naar een spiegel. Na het ontwarren der wartaal (hihi) zie ik de vreugde die komt uit het schrijven... op dit forum. Je schrijft inderdaad geschiedenis... want alles is geschiedenis. De toekomst is eigenlijk zelf onbestaand en het heden is vluchtig. Alleen de macht... de macht over woorden en gevoel? Het stukje van 'macht' is mij te machtig... kan je even helpen?

Groetjes, Dreampoet
ps: Ringmaster, ik las onlangs een interview met een dichter die in geen verte wist waarover zijn gedichten gaan, en hij wil het ook niet weten. Toch is hij niet werkloos, en wordt hij graag gelezen. ironie: ben zijn naam even kwijt (zelfspot is ook het begin van de wijsheid)

Woodstock 22-08-2001 19:05

Dreampoet... you're a dream of a poet. ik vind dit de allermooiste analyse die iemand ooit van een gedicht van mij heeft gemaakt (I like to flatter myself) en sowieso de mooiste uitleg voor het verschijnsel Dichten.
Ruuth... wij moeten even praten, ik heb een potentiële Oneindiger ontdekt.

Dreampoet 22-08-2001 19:10

Citaat:

Woodstock schreef:
Dreampoet... you're a dream of a poet. ik vind dit de allermooiste analyse die iemand ooit van een gedicht van mij heeft gemaakt (I like to flatter myself) en sowieso de mooiste uitleg voor het verschijnsel Dichten.
Ruuth... wij moeten even praten, ik heb een potentiële Oneindiger ontdekt.

En ik die dacht het van Cirkels kwam. Nee, ik moest blozen van dit http://forum.scholieren.com/smile.gif

Groetjes, Dreampoet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.